(צילום: יקי הרץ)
(צילום: יקי הרץ)

מפתח תקווה לירושלים – הפגנות נגד "השחיתות השלטונית"

ההפגנות שהתחילו בפתח תקווה מגיעות לכיכר פריז. המארגנים טוענים: "אנחנו נגד השחיתות ובעד שלטון החוק", אבל מודים: הנוכחות דלה

פורסם בתאריך: 20.8.17 17:07

כ-70 מפגינים מחו אתמול (שבת) בכיכר פריז נגד "השחיתות השלטונית" כלשונם. בליווי שלטים הדורשים את התפטרות ראש הממשלה וסיסמאות כגון "מושחתים בכנסת, המדינה קורסת" הפגינו הנוכחים סולידריות עם ההפגנות המתקיימות בפתח תקווה ובערים נוספות. במהלך ההפגנה שהתקיימה אמש מול תחנת המשטרה בפתח תקווה נעצרו מני נפתלי ואלדד יניב, הפעילים המרכזיים שמובילים את המאבק, אך הם שוחררו היום לאחר מעצר של כחצי יממה. ברוח זו ובהתייחסות לדברים אלה התקיימה ההפגנה בכיכר פריז.

ההפגנות הגיעו לירושלים (צילום: יקי הרץ)

ההפגנות הגיעו לירושלים (צילום: יקי הרץ)

בשעה 20:00 התאספו קבוצת המפגינים בכיכר פריז כשהם מלווים בשלטים ובמגפונים. מרבית המפגינים היו מבוגרים וגמלאים אולם נרשמה גם נוכחות של צעירים מטעם תא אופק באוניברסיטה העברית, חברי תנועת 'מאבק סוציאליסטי' וצעירים נוספים. מדי פעם חלפו רכבים שצפרו וצעקו 'רק ביבי' אך הנאומים נמשכו וכך גם הקריאה לשינוי.

"החברה הישראלית הפכה להיות חברה של תאוות בצע וכל אחד מכניס את היד שלו לכיס הציבורי", אומר עזי נגר, ממארגני ההפגנה, "לכן אנחנו נגד השחיתות השלטונית ובעד שלטון החוק. אותנו לא מעניין מי ראש ממשלה אלא הדרך והאידאולוגיה".

משתלטים על כיכר פריז - מפגינים נגד השחיתות (צילום: יקי הרץ)

משתלטים על כיכר פריז – מפגינים נגד השחיתות (צילום: יקי הרץ)

שקד רן (26), המזכיר של תא אופק באוניברסיטה העברית אמר בשיחה עם 'כל העיר': "אנחנו באים כל שבת למחות נגד השחיתות. זה לא רק העניין של מה היועץ המשפטי יגיד או לא. יש כאן עניין של נורמות", הוא טוען ומוסיף, "בפרשת אולמרט גם ביבי עצמו דרש ממנו להתפטר לפני שהוגש כתב אישום".

באשר לנוכחותם הדלה של צעירים טען: "ההפגנות יצאו בסוף תקופת המבחנים שלנו אז הרבה אנשים לא בעיר ולא יכולים לבוא. אנחנו פה בשבת השמינית וזה לא מצליח לגדול. אני חושב שצריך להיות יותר באינטרנט ויותר לפנות לאנשים צעירים".

מעיין שנהר, צעירה שנכחה גם היא בהפגנה, הוסיפה בגילוי לב על תחושותיה בעקבות ההפגנה והמצב הנוכחי: "הנושא של השחיתות הוא רק קצה הקרחון. אולי נצליח להבין אותו מבחינה משפטית אבל זה לא הדבר היחיד שמטריד אותנו. בתור מישהי שחזרה לארץ הייתה לי אפשרות לגור בארה"ב ובחרתי לחזור לכאן כי חשוב שיהיה לנו בית ואני נלחמת על זה שהבית שלי יראה כמו שאני רוצה שהוא יראה". שנהר עלתה מקליפורניה לפני עשר שנים ובמסגרת ההפגנות היא גם מחלקת עלונים וקוראת לצעירים לבוא ולהפגין. כאשר נשאלה מדוע הם לא מגיעים להפגנה היא השיבה כי "ביום חמישי האחרון חילקנו פליירים ודיברתי עם מאות אנשים. הם לא מאמינים שיכול להיות יותר טוב והציפיות שלהם נמוכות מלכתחילה".

עזי נגר ואבי אלקלעי "נגד השחיתות השלטונית" (צילום: נדב-בן אוד)

עזי נגר וסמי אלקלעי "נגד השחיתות השלטונית" (צילום: נדב-בן אוד)

בסוף ההפגנה סיכם נגר: "ההפגנות שלנו תואמות את מה שקורה בכל הארץ. ברמת גן העירייה החליטה שהם עושים הרקדה איפה שעושים את ההפגנה ואצלנו דווקא משתפים פעולה. אבל אם הרשויות המקומיות יתחילו להטריד את המפגינים אנחנו נעביר את משקל הכובד גם לשחיתות ברשויות המקומיות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר