חודש קיימות בגן הבוטני בירושלים (צילומים: ג'ודית מרכוס, יח"צ)
חודש קיימות בגן הבוטני בירושלים (צילומים: ג'ודית מרכוס, יח"צ)

הגן הבוטני בירושלים: מציינים את חודש הקיימות

חודש מרץ הוגדר, לראשונה, כחודש הקיימות ובגן הבוטני יציינו זאת בשלל אירועים, בהם משחק ניווט, סדנת גינה משפחתית ועוד

פורסם בתאריך: 8.3.17 13:30

בחודש הקרוב – מרץ 2017 – יצוין לראשונה כחודש הקיימות, ביוזמת מחלקת הקיימות של העירייה, ההאב הסביבתי של הגן הבוטני ומכון ירושלים למחקרי מדיניות. במסגרת זו מתוכננים להתקיים עשרות פעילויות ואירועים לכל המשפחה בגן הבוטני ובאתרי טבע נוספים בעיר.

בין הפעילויות בגן הבוטני תוכלו ליהנות ממשחק הניווט "צמחים מקיימים". במסגרתו יקבלו המבקרים בכניסה לגן מפה והוראות למשחק ניווט עצמאי, שיתקיים בחלקות הגן השונות ויאתגר את המשתתפים בסוגיות מתחום הקיימות והסביבה. המשחק יינתן לכל הנכנסים לגן לפעילות עצמאית במחיר הכלול בכרטיס הכניסה.

בנוסף, תתקיים סדרת מפגשים בימי שישי לכל המשפחה בנושא תכנון, הקמה וטיפוח של גינה משפחתית. במפגש הראשון יכינו המשתתפים חלקה לזריעה ושתילת מיני ירקות. בנוסף כל משתתף יכין לעצמו עציץ שיוכל לקחת הביתה.

במפגש השני יתוודעו המבקרים למושגי זריעה, שתילה וריבוי מיי־חורים. הם ילמדו על תנאי הגידול הנדרשים למיני ירקות שונים ויתנסו בזריעה ובשתילת ירקות בחלקה שהוכנה מראש על ידי המשתתפים במפגש הראשון.

במפגש השלישי ילמדו המשתתפים מיהם בעלי החיים הרצויים בגינה וממי עדיף להמנע. בסדנה מעשית ילמדו המבקרים להכין תכשירים דוחי מזיקים מחומרים טבעיים.

בנוסף לפעילויות הללו יתקיימו פעילויות נוספות: בשבת הבאה, 11.3, יוכלו המבקרים להשתתף במשחק 'צמחים מקיימים' בליווי צוות ההדרכה של הגן. לצד המשחק יתקיימו סדנאות יצירה, סיורים מודרכים ועוד.

ביום שלישי, 14.3, יתקיים סיור בגן הבוטני עם המדען הראשי של הגן, ד"ר אורי פרגמן-ספיר. בסיור שיתקיים בחלקות הגן השונות יוכלו המשתתפים ללמוד ולהכיר את המנגנונים של הצמחים לשמירה על המים, ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם על הסביבה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר