מגדל דוד (צילומים: שניר קציר, ריקי רחמן מוזיאון מגדל דוד)
מגדל דוד (צילומים: שניר קציר, ריקי רחמן מוזיאון מגדל דוד)

מגדל דוד: אירוע 'סליחות נוסח תחריר' יתקיים השבוע

שיתוף פעולה בין המוזיאון לבין אנשי בר התחריר, הוליד את האירוע, שבו תהנו מפיוטים במגוון סגנונות

פורסם בתאריך: 17.9.17 09:33

בר התחריר אמנם נסגר לפני מספר חודשים, אבל כבר אז הבטיח הבעלים יאיר כוכב שהפעילות המיוחדת של הבר לא תיפסק, והשבוע הוא מתחיל לפרוע את השטרות. "סליחות נוסח תחריר" הוא שמו של אירוע מיוחד שיתקיים ביום שלישי הקרוב, 19.9, במוזיאון מגדל דוד, שבו תוכלו ליהנות ממופע יוצא דופן שכולו פיוטים במגוון סגנונות. בתכנית האמנותית: מוזיקה טובה, עארק ואווירה כמו שרק בתחריר יודעים לעשות.

לרגל האירוע יתכנסו שמונה נגנים, ביניהם נגני קאנון, עוד, תופים, גיטרה, נאי ועוד וינגנו עבורכם פיוטים שבעיקרם לקוחים מתרבות יהדות המזרח, בביצועים מקוריים הכוללים אלמנטים אתניים ורוקיים שנכתבו במיוחד עבור האוזן הירושלמית.

פתיחת השערים בשעה 20:00 עם "חיבוקים, סליחות ונשיקות", כפי שמגדירים זאת מארגני האירוע, כשהמופע המרכזי יתחיל בשעה 21:30 לצלילי כלי הנגינה הרבים והייחודיים ביחד עם מקהלה בת שלוש זמרות ושלושה זמרים שאחד מהם הוא כוכב, מנהל התחריר. הכניסה כרוכה בתשלום של 18 שקלים וכוללת צ'ייסר עארק.


מגדל דוד (צילום שניר קציר)

מגדל דוד (צילום שניר קציר)


האירוע בנוי לכ־700 משתתפים וצפוי להיות חלק משיתוף פעולה ארוך טווח בין מוזיאון מגדל דוד, שהוא הרבה יותר ממוזיאון, לבין בר התחריר שהוא הרבה יותר מבר. אירועים מסוג זה הם עוד הוכחה ניצחת שניתן לשלב בין תרבות יהודית מסורתית לעולם עכשווי ופופולארי וכי רב המשותף על הנבדל בין האוכלוסיות המגוונות של ירושלים.

"אני מזמין את הקהל הירושלמי לבוא ולהתחבר ברוח הימים הנוראיים ואחדות ישראל לימים של שמחה", אומר כוכב בשיחה עם "כל העיר". לבוא ולהתרגש מערב מחבר ומשמח. מדובר על פרויקט של סליחות, שהתקיים ב־24 השנים האחרונות בשוק וכעת שדרגתי אותו לבמה ענקית עם 14 מוזיקאים, לערב שצפוי להיות מאוד מרגש ולשלב אירוע קליל ונעים שמונגש לכולם עם בירה ועארק. האירוע לא בחינם אבל בעצם כן, כי העלות היא ח"י שקלים ומקבלים צ'ייסר ביד. תהיה במה מרכזית, יהיו פיוטים ויהיו כ־700 אנשים".

כוכב ממשיך ומספר על הניגונים המיוחדים ואומר: יהיו פיוטים מכל עדות המזרח עם פיוז'ן של מוזיקה ערבית קלאסית וגם פיוטים ומנגינות אשכנזיות, אבל הדגש יהיה על פיוטי הסליחות המוכרים מעדות המזרח".


מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן מוזיאון מגדל דוד)

מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן מוזיאון מגדל דוד)


ומה באשר לתחריר? "מי שבאמת מתגעגע לתחריר מוזמן להגיע כבר בשעה 20:00, שאז אנחנו פותחים את השערים למרות שהמופע מתחיל רק ב־21:30, כך שאפשר יהיה להיפגש, להתחבק ולהעלות זיכרונות".

וזה לא כל היצע הפיוטים והסליחות של מגדל דוד לשבוע הקרוב. פרט לאירוע המיוחד עם התחריר, אתם מוזמנים לקחת חלק בסיור "סליחה, מחילה ותפילה – סיורי סליחות ממגדל דוד ועד הכותל". הסיור יתקיים ביום שלישי, 19.9, החל מהשעה 22:00 (וגם ביום שני הבא, 25.9) והיא יימשך כשעתיים וחצי.

ממגדל דוד נמסר כי "הסיור יתחיל בתצפית עוצרת נשימה מראש מגדל פצאל שבמגדל דוד בה ניתן לראות את כל ירושלים. נכנס אל הקישלה, המבנה ששימש בעבר כבית מעצר ובחפירות ארכיאולוגיות התגלו בו עדויות מכל התקופות בירושלים, ונשמע על יום הכיפורים ומנהג התקיעה בשופר. נמשיך אל סמטאות הרובע היהודי, בהן נלמד על מקומה של מסורת אמירת הסליחות בימינו ונרגיש מקרוב את אווירת חודש אלול בירושלים. הסיור יסתיים ברחבת הכותל המערבי בשעת אמירת הסליחות.

"סליחות נוסח תחריר". ג', 19.9, החל מהשעה 20:00. 18 שקל כולל צ'ייסר עראק.
"סליחה, מחילה ותפילה – סיורי סליחות ממגדל דוד ועד הכותל". ג', 19.9, ב', 25.9, 22:00. 50 שקל כולל שתייה חמה וכיבוד קל. בהרשמה מראש בטל' 2884* ובאתר www.tod.org.il.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר