טיפול בשטחים הפתוחים בירושלים (צילום: אגף אכיפה ופיקוח)
טיפול בשטחים הפתוחים בירושלים (צילום: אגף אכיפה ופיקוח)

פרויקט עירוני: טיפול בשטחים הפתוחים הפרטיים והמוזנחים

לראשונה בירושלים: העירייה תתחזק את השטחים הפרטיים במשך שלושה חודשים, בהמשך התושבים ישתתפו בעלויות התחזוקה והשמירה שלהם

פורסם בתאריך: 18.9.17 09:13

לראשונה בירושלים: עיריית ירושלים יזמה מודל מהפכני לטיפול בשטחים הפתוחים הפרטיים המוזנחים בשכונות העיר – העירייה תתחזק את השטחים הפרטיים שבבעלות התושבים ותשפר את איכות חיים בסביבת המגורים של התושבים. העבודות בשכונת תלפיות החלו בשבוע האחרון ובעירייה מספרים כי הן זוכות לתגובות אוהדות מצד התושבים.



במסגרת התוכנית החדשה, יתקיים פיילוט בשיכוני תלפיות בחודשים הקרובים שלאחריו יורחב לשיכוני שמואל הנביא ומתחם בשכונת רמות ב'. במהלך תקופת הפיילוט העירייה תיקח אחריות על המרחב הציבורי הפרטי במשך שלושה חודשים ובהמשך התושבים ישתתפו בעלויות התחזוקה והשמירה וטיפוח השטחים הפרטיים.בעירייה מספרים כי במקביל תחל העירייה באמצעות מינהל קהילה לבצע עבודה חברתית קהילתית במתחם כדי לפתחו בשיתוף עם התושבים. תיבנה תכנית לעבודה חברתית – קהילתית, אשר תכלול הסברה על הפרויקט בניין בניין ודלת דלת, שיח עם התושבים, שיתופי ציבור, כנסים והפקת פליירים בשפה העברית, האמהרית והרוסית בעיקר לצורך הסברה על שמירת הסביבה.


טיפול בשטחים הפתוחים בירושלים (צילום: אגף אכיפה ופיקוח)

(צילום: אגף אכיפה ופיקוח)


בשלב הראשון ייערך כנס תושבים להשקת הפרויקט. העירייה תגייס מנהל פרויקט ייעודי לפיילוט, שיתאם ויתכלל בין כל הגורמים ויבצע את העבודה החברתית. במסגרת תפקידו יעבור דלת דלת לרתום את התושבים ויעודד אותם לקחת חלק בפרויקט. בסיום תקופת הפיילוט תגבה העירייה סכום סמלי מתושבי המקום, להמשך תחזוק המתחם באופן שוטף ועל מנת להקפיד שאזורים אלו ימשיכו להיות מתוחזקים ומטופחים ברמה גבוהה.

השטחים הפרטים הפתוחים הינם שטחי גינה ברובם השייכים בעיקר לבניינים משותפים ואינם מתוחזקים על ידי הדיירים ובמשך שנים עומדים מוזנחים ויוצרים מפגעים. מסקרים שנערכו בקרב תושבי העיר, עולה ששטחים אלה חשובים במיוחד לתושבים ומשפיעים על איכות חייהם. העירייה, בהובלת מנהל תפעול ומינהל קהילה, יזמה את המודל המהפכני כפיילוט ראשוני בשיכוני תלפיות בשטח של כ-20 דונם. שכונת שיכוני תלפיות מונה כ-3500 תושבים וכ-1000 בתי אב ומתגוררת בה אוכלוסיה מגוונת ותיקה בשילוב אוכלוסיית עולים שהגיעה מארצות חבר המדינות, אתיופיה, וצרפת.


טיפול בשטחים הפתוחים בירושלים (צילום: אגף אכיפה ופיקוח)

(צילום: אגף אכיפה ופיקוח)


הפיילוט מובל על ידי רובע אורנים במנהל תפעול בשיתוף מנהל קהילה – המחלקה לעבודה קהילתית, מנהל קהילתי בקעה, לשכת הרווחה בקעה תלפיות והתושבים.מנהלת רובע אורנים, מירב חיימוביץ, מדגישה כי "העירייה יוצאת למהלך חדש בשיתוף עם התושבים לקידום הניקיון והתחזוקה של השטחים הפרטיים בשכונות. שכונת שיכוני תלפיות נבחרה בשל רצון התושבים והמערך האירגוני השכונתי שכולל את המנהל הקהילתי, לשכת הרווחה בשכונה ותושבים פעילים. זו עשייה חדשנית ומשמעותית לקידום המצב הפיזי בשכונת שיכוני תלפיות ואנו עשה ככל יכולתנו כדי להביא להצלחתה ולהפיכתה למודל לחיקוי בכל שכונות העיר".

 



טיפול בשטחים הפתוחים בירושלים (צילום: אגף אכיפה ופיקוח)

(צילום: אגף אכיפה ופיקוח)


מנהל מינהל תיפעול בעירייה איציק נידם מציין: "פיתוח ושיקום השטחים הפתוחים בשכונות הינו מרכיב חשוב ומרכזי שיפור המרחב הציבורי והפיכתו למטופח, נקי ומזמין. אנו רואים חשובות רבה בשיקום המרחבים הסמוכים לבתי המגורים ומאמינים שיחד עם התושבים נצליח להביא למהפכה ולשינוי אמיתי במרחב הציבורי".

מנהל מינהל קהילה בעירייה, גיל ריבוש: "זהו מודל ייחודי וחשוב המחבר את התושבים לעשייה העירונית, מאפשר לתושבים להיות חלק מפיתוח סביבת מגוריהם ומסייע להם לקדם פרויקטים ושיתופי פעולה שכולם רווח לתושבים. כשאנחנו מדברים על צמצום פערים – אנחנו מדברים גם על היבטים פיזיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר