אשפה במרכז העיר (צילום: אופיר לנג)
אשפה במרכז העיר (צילום: אופיר לנג)

דיירי נחלאות ומרכז העיר לוקחים את הניקיון בידיים

מינהל קהילתי לב העיר יוצא במבצע ניקיון, וקורא לתושבים להצטרף לוועד הפעולה לקידום תגבור הניקיון ברחובות

פורסם בתאריך: 23.8.17 09:44

מינהל קהילתי לב העיר יוצא במבצע ניקיון, וקורא לתושבים להצטרף לוועד הפעולה של שכונות נחלאות ומרכז העיר לקידום תגבור הניקיון ברחובות. אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר מספר: "המטרה היא לעודד מעורבות של תושבים בשכונה בכל הקשור לניקיון. מתקבלות לא מעט פניות ותלונות על כך שמצב הניקיון בשכונה לא עונה על הדרישות בשטח, ולכן חשבנו להרים את הכפפה ולעשות את פרויקט ועד הפעולה של תושבים בשכונות. המטרה היא לשתף פעולה עם גורמי מקצוע מאגף תברואה ואגפים אחרים שאמרו שהם ייקחו חלק בצוותי חשיבה. היום יש אצלנו יחסית מעט פחי אשפה ביחס לכמות התושבים, העסקים והתיירים, ומעט תקנים של עובדי אגף תברואה ביחד לכמות התושבים באזור".



עובדי אגף התברואה

עובדי אגף התברואה


 

לפני כמה חודשים העירייה החלה ברפורמת ניקיון בעיר. אתם לא מרגישים את זה?

"אני מעריך את העבודה של עובדי אגף תברואה, שעושים את המקסימום לסייע. יחד עם זאת, היחס בין התקנים של עובדי התברואה לתושבים הוא זעום לעומת ערים אחרות בארץ, ובמיוחד זה בולט אצלנו באזור לב העיר שיש עסקים ותיירים. לכן היום קשה מאוד לתת מענה אמיתי לבעיות בשטח. בפנייתי לראש העיר אמרתי שצריך לשנות את סדרי עדיפויות. העירייה משקיעה הרבה כסף באזור לב העיר – בתרבות ובפנאי ואני חושב שזה חשוב, אבל עדיין צריך לאזן את זה ולהשקיע גם בנושא התברואה כי בסופו של דבר התושבים מצפים לראות את השכונה שלהם נקייה והיום המצב לא כך".

 



 

עוד מספר לנג כי לקמפיין נענו עשרות תושבים: "אני קורא לתושבים נוספים לבוא ולהצטרף לוועד הפעולה. במסגרת וועד הפעולה אנחנו רוצים לעסוק גם בנושא האחריות של התושבים – בסופו של דבר יש לעודד גם פתרונות חינוכיים איך לעודד חינוך לאיכות הסביבה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים משקיעה מאמצים ואמצעים רבים בניקיון רחובות הבירה ובשיפור פני העיר. רפורמת הניקיון אותה יזם ראש העיר, ניר ברקת נמצאת בשלבי ביצוע מתקדמים והדבר כלל גם פיצול של הנפה שאחראית על אזור זה כדי לשפר את פעולת פינוי האשפה והניקיון, לתגבר ואף להגביר את יכולת הפיקוח והבקרה בניקיון השכונות. יצוין כי בשכונת נחלאות כמו שכונות רבות אחרות בעיר מתבצע ניקיון של 3 פעמים בשבוע ופינוי אשפה, כאשר ברחובות המרכזיים בשכונה כגון אגריפס, בצלאל וניסים בכר הניקיון ופינוי האשפה מתבצע בכל יום ולעתים פעמיים ביום. צמידות השכונה לאתרי תיירות משפיעה לטובה על חזות השכונה בכלל ובימים אלה עורך אגף התברואה בראשותו וניהולו של המפקח הראשי לניקיון העיר, עמי מזרחי , מבצעי ניקיון ברחובות השכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר