רחל עזריה, כיכר ספרא (צילום: אורן בן חקון)
רחל עזריה, כיכר ספרא (צילום: אורן בן חקון)

"היה חבר מועצה שבכל ישיבת ועדה זרק לעברי הערות מיניות"

#גםאני MeToo# כבר מזמן חצה את גבולות הוליווד - ח"כ רחל עזריה הירושלמית, ששימשה כסגנית ראש העיר, חושפת בפוסט את שחוותה בכיכר ספרא: "זה כבר אחת מתוך אחת"

פורסם בתאריך: 18.10.17 14:45

מפסיקות לשתוק: הרשת מוצפת בסיפורי הטרדות מיניות עם צירוף ההאשטאג – MeToo# #גםאני – מצד נשים רבות וגם גברים שאזרו אומץ. כשבועיים וחצי עברו מאז שהתפוצצה פרשת ההטרדות המיניות של מפיק העל מהוליווד הארווי ויינשטיין, ונראה כי היוזמה שהחלה השחקנית אליסה מילנו להצפת התופעה שלה אין גבולות והיא חוצה יבשות, ארצות וקהילות בהיקף בלתי נתפס, הובילה וסחפה נשים רבות ברחבי העולם, כולל נשים רבות בארץ, חלקן ידועניות, וכמובן גם כאן בירושלים.

 



 

"הייתי חברת מועצה צעירה, בת 30, חברה בוועדת תכנון ובנייה בעיריית ירושלים. היה חבר מועצה שבכל ישיבת ועדה זרק לעברי הערות מיניות ופוגעניות, וכל החדר היה מתפוצץ מצחוק", כך כותבת היום, רביעי, בפוסט בפייסבוק חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), ששימשה עד לפני שנתיים כסגנית ראש העיר מטעם סיעת ירושלמים.

 


 

 

רחל עזריה (צילום אורן בן-חקון)

 


"לא ידעתי מה לעשות. כשהייתי מנהלת את הדיונים בוועדה זה היה בלתי נסבל – כל משפט שני שלי היה זוכה לתגובה, ולא יכולתי להגיב כי הוא כאילו לא אמר כלום. הכל היו הערות מיניות אבל תמיד חצי מוסוות. פניתי לייעוץ המשפטי של הועדה, הם לא ידעו לעזור. פניתי לחברי ועדה נוספים, והם לא עזרו. בבית, בן הזוג שלי אמר שבעצם אותו חבר מועצה משחק על זה שהוא כאילו לא אמר כלום, ואני צריכה להחזיר את זה אליו, לשאול למה הוא התכוון".

 

עזריה ממשיכה וכותבת: "בפעם הבאה שהוא סיפק הערה מאוד בוטה שקשורה להרגלי מין, כל החדר נקרע מצחוק. ואז אספתי את עצמי, הסתכלתי ואמרתי לו "מה אמרת? לא הבנתי, אתה יכול להסביר לנו, לכולם פה?", ואז כולם השתתקו. דממה בחדר. כולם הסתכלו עליו. המבוכה פשוט עברה אליו. ומאז פסקו ההטרדות.

#metoo כי זה כבר אחת מתוך אחת. ועכשיו, כשהכל יוצא החוצה, אור השמש מחטא ומאפשר להתמודד עם הפגיעות שחווינו ולמנוע מהדור הצעיר לחוות גם הן את אותן הפגיעות".

 

רחל עזריה בכיכר ספרא (צילום: מתוך פייסבוק)

רחל עזריה בכיכר ספרא (צילום: מתוך פייסבוק)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר