(צילום: אוליבייה פיטוסי)
(צילום: אוליבייה פיטוסי)

גל מעצרים בארגון להב"ה: חשד לתקיפות בני מיעוטים בירושלים

בלשי היחידה המרכזית של משטרת המחוז פשטו הלילה על ביתם של 15 פעילי להב"ה בירושלים ובאזור, בהם גם היו"ר בנצי גופשטיין, בחשד לעבירות איומים סביב סוגיית ההתבוללות

פורסם בתאריך: 22.10.17 09:22

15 פעילים בארגון להב"ה, בהם גם ראש הארגון בנצי גופשטיין, נעצרו/עוכבו הלילה על ידי בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת המחוז בחשד כי פעלו לאתר ולאיים על בני מיעוטים שקיימו קשרים עם נערות וצעירות יהודיות בירושלים ובאזור.

בלשי הימ"ר פשטו הלילה על בתיהם של 15 חשודים באזור ירושלים, מרכז, דרום ויהודה ושומרון כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר. הבלשים ביצעו חיפוש בבתי החשודים, אספו ממצאים והובילו את החשודים להמשך חקירה ביחידה המרכזית.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך התקופה האחרונה התמודדה המשטרה, בשיתוף שירות הביטחון, עם מספר אירועים של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב"ה וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. בתוך כך, זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו. ההחלטה על קיום חקירת המשטרה ועיכוב/מעצר הפעילים נועדה לגדוע את התופעה ולמנוע את המשכיותה, במקביל למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני. משטרת ישראל תפעל בכל מקום בו עבריינים לוקחים את החוק לידיים, מאיימים, סוחטים ופועלים באלימות מכל סיבה שהיא לשם שמירה על שגרת החיים התקינה".

 

עוד נמסר מהמשטרה כי הפרשה החלה בחקירה סמויה ומורכבת, שהובילה לחשיפת פעילות מאורגנת, מתוכננת ומתוזמנת שבוצעה, על פי החשד, על ידי החשודים המוכרים כחברים בארגון להב"ה ופועלים למניעת 'התבוללות'. החקירה נמשכת.

"במבצע מורכב שבוצע הלילה במהלכו פעלו כוחות משטרה בו זמנית במספר מקומות בארץ הגיעו החוקרים לבתיהם של 15 חשודים, ביצעו חיפושים וחלקם עוכבו/ נעצרו", מציינים במשטרה. "כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית, ובהמשך יוחלט מי מהם יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו".

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את גופשטיין: "המשטרה משמשת כעושת דברם של אנשי השמאל הקיצוני, ועוצרת את פעילי להב"ה במעצר ראוותני מבלי לזמנם לחקירה. לא יכלו להזמין לחקירה בצורה נורמלית כפי שעשו בעבר?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר