אסף גרניט בכנס ניהול עסקי מזון ובילוי (צילום אסף קרלה)
אסף גרניט בכנס ניהול עסקי מזון ובילוי (צילום אסף קרלה)

חולמים לפתוח מסעדה בעיר? במט"י ירושלים תקבלו עצות מאסף גרניט

כנס לניהול עסקי מזון ובילוי התקיים בעיר ביוזמת מט"י ירושלים והאגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 1.11.17 15:11

כ-100 יזמים בתחום עסקי המסעדנות התכנסו השבוע ב"נוקטורנו בית וקפה" בעיר, כדי לשמוע עצות וטיפים מפיו של הגורו בתחום המסעדות – אסף גרניט. את הכנס לניהול עסקי מזון יזמו מט"י ירושלים והאגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים במטרה להקנות כלים ראשוניים להיערכות טרם פתיחת העסק, ולהבין את כל השיקולים שיש לקחת בחשבון כדי לקבל את ההחלטה הנכונה.

 



 

גרניט – שף, מסעדן ומנחה טלוויזיה – ריתק את המשתתפים בסיפור האישי שלו, שהתחיל מתשוקה אמיתית לבשל אוכל שהוא אמירה אישית, "לי לא היתה הדרכה. הייתי שכיר שרצה להיות בעל מסעדה עם שני שותפים והיו לנו הרבה טעויות. אילו ידענו איך להתנהל זה היה עוזר בשנים הראשונות. לכן אני כאן בכנס שמטרתו להעשיר את היזמים בידע עוד לפני ההחלטה ללכת עם החלום". לאחר מכן ענה לשאלות היזמים והמתעניינים בכל התחומים הקשורים לניהול עסק בתחום המזון, החל מניהול צוות, דרך שיווק ויחסי ציבור ועד לפיננסים. הוא הדגיש כי ללא אהבה אמיתית לבישול ולאירוח, העבודה היום יומית תהפוך למייאשת ובסופה גם ללא כלכלית.

אסף גרניט בכנס ניהול עסקי מזון ובילוי (צילום אסף קרלה)

אסף גרניט (צילום: אסף קרלה)


גולן טובי, מנכ"ל מט"י ירושלים (צילום אסף קרלה)

גולן טובי, מנכ"ל מט"י ירושלים (צילום: אסף קרלה)


 

גולן טובי, מנכ"ל מט"י ירושלים פתח את הכנס החשוב ואמר כי "כיף לפתוח את הבוקר עם עשרות יזמים. אנחנו יודעים שעסקי מזון מתקשים לשרוד לכן אנחנו פה לעזור לכם. ענף המזון האטרקטיבי מושך אליו יזמים רבים, הרואים בו הזדמנות לצאת לעצמאות עסקית ולצבירת רווחים כלכליים. עם זאת, רבים אינם מודעים למשמעויות הכרוכות בניהול עסק בתחום המזון, על כל הסיכונים והאתגרים הכרוכים בכך. את התורה הזו חשוב ללמוד באופן מקצועי, ורק אז לצאת לשטח, מצוידים בידע ובכלים הנדרשים. עבור רוב היזמים ההמלצה של מט"י היא לא להקים את העסק, מאחר ומדובר בעסק מסובך ומסוכן שלא מתאים לכולם. רק 10% מכלל המעוניינים נמצאים מתאימים מהבחינות הכלכליות, המקצועיות והיכולות האישיות".

גולן ציין את תוכנית המאיץ העסקי, שתיפתח החודש, בה יוכלו להשתתף כ-20 יזמים שמעוניינים להקים עסק בתחום המזון, בתכנית צפויה הדרכה מקצועית מאת צוות המרצים של מט"י, המורכב מאנשי שטח, מומחים בענף המזון והמסעדנות, בליווי יזמים ומפגשים עם בעלי עסקים בתחום.

 


ניר נחמד, סגן מנהל האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים (צילום: אסף קרלה)

ניר נחמד, סגן מנהל האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים (צילום: אסף קרלה)


 

לכנס, כאמור, שותף גם האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים. ניר נחמד, סגן מנהל האגף, נשא דברים: "לנו, באגף לקידום עסקים, יש המון ידע שחשוב לנו להעביר לבעלי העסקים, כדי שבסופו של דבר, לפני שתקבלו את ההחלטה הסופית, יהיה בידיכם כל המידע הנדרש שימנע לאחר מכן עוגמת נפש. לכן זו חובה להגיע לאגף שלנו ונשמח לעמוד לשירותכם, ללוות אתכם ולעזור בכל תחום".

 


אבי גלצר - מרצה ויועץ בתחום עסקי המזון (צילום: אסף קרלה)

אבי גלצר – מרצה ויועץ בתחום עסקי המזון (צילום: אסף קרלה)


 

הרצאה נוספת ניתנה על ידי אבי גלצר, מרצה ויועץ בתחום עסקי המזון, בעל שנות נסיון רבות הן כבעל עסק והן כיועץ, אשר הביא לידיעת המשתתפים את כל הבעיות, הקשיים והאתגרים שמלווים עסק שכזה. גלצר החמיא לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין מט"י ירושלים והאגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, והעיד כי נדיר לראות בארץ עירייה שתומכת ומלווה בעלי עסקים באופן צמוד ומושקע כמו בעיר.

 



עמית מגל, בעלים "נוקטורנו בית וקפה" (צילום: אסף קרלה)

עמית מגל, בעלים "נוקטורנו בית וקפה" (צילום: אסף קרלה)


 

גם עמית מגל, הבעלים של "נוקטורנו בית וקפה", שאירח את הכנס, סיפר על ההתחלה שלו כנער בן 15 בנוקטורנו, אשר עסק בכל עבודה אפשרית, ממלצר, דרך שוטף כלים ועד לעובד ניקיון, ומכיר את התחום על בוריו. לימים, נכנס כשותף לנוקטורנו, אשר שכן בעבר במבנה סמוך אך קטן, ולפני כחמש שנים, בעזרת ליווי והלוואה של מט"י ירושלים, עבר למתחם המעצבים בעיר. "המקום היום הוא בית לאירועי תוכן ותרבות המתקיימים בו כמעט מדי ערב", הוא אמר, "לצד כנסים, אירועים עסקיים, וכמובן הקומה העליונה שהפכה מתחם אופנה ועיצוב". הוא ציין שמיקום נוקטורנו היום, והעובדה שהפך לחלל רב תחומי משגשג, היא הודות להלוואה שניתנה ע"י מט"י ירושלים. הלוואה שניתנה עם תחשיבים נכונים של רווח והפסד, ולוותה בתוכנית עסקית וליווי צמוד של מט"י.

 


לאתר מט"י ירושלים

טלפון: 1800-232023

לפרטים אודות המאיץ העסקי להקמת עסקי מזון וחיי לילה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר