(צילום: סיון גיל)
אזור אוויר נקי - מרכז העיר (צילום: סיון גיל)

מחמם את הלב: מאות ירושלמים מתנדבים לסייע לעולים חדשים

ארגון הגג של עולי צרפת מפעיל פרויקט התנדבותי למען העולים החדשים. מתוך כ-800 מתנדבים, למעלה מ-500 מגיעים מירושלים, מרביתם מהר חומה, קטמון והמושבה הגרמנית

פורסם בתאריך: 18.12.17 16:07

עמותת "קעליטה" – ארגון הגג של עולי צרפת בישראל – החל באחרונה להפעיל פרויקט התנדבותי בשם "קעליטיים" (QualiTime). במסגרת הפרויקט מתגייסים מתנדבים לסייע לעולים החדשים מצרפת בכל תחומי החיים – החל בשיעורי בית, דרך הכרת הבירוקרטיה המקומית ועד להכרת הערים והשכונות שבהן הם מתגוררים, כשהמטרה היא להקל ככל הניתן על קשיי הקליטה.

בעמותה הופתעו לראות כי תוך זמן קצר נרתמו הירושלמים לעזור באופן חסר תקדים; מתוך כ-800 מתנדבים בפרויקט כולו, למעלה מ-500 הינם תושבי העיר. השכונות שרשמו את מספר המתנדבים הגדול ביותר עד כה הן המושבה הגרמנית, הר חומה וקטמון.

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה", מציין כי "כתושב ירושלים מזה שנים רבות, מחמם את הלב לראות את ההירתמות של תושבי העיר לסייע לעולים החדשים מצרפת. ב-4 השנים האחרונות עלו מצרפת למעלה מ-30,000 יהודים. רבים מהם זקוקים לעזרה בתחומים שונים: בתחום החברתי, בחינוך הילדים ובשיעורי הבית שלהם, סיוע בהבנת הטפסים והבירוקרטיה בשפה זרה, ייעוץ לגבי צבא ושירות לאומי ואפילו ליווי בקניות בסופר. גל העלייה הגדול מצרפת הוא נכס שיכול לתרום באופן משמעותי לכלכלה, לתרבות ולחוזקה של מדינת ישראל – אם רק יאפשרו לו להיקלט כראוי. אני מודה לכל מי שהתנדב עד כה, וקורא למתנדבים נוספים להצטרף לתכנית ולעזור לעולים החדשים להרגיש בבית".

 

בעמותה מציינים כי מטרת פרויקט ההתנדבות היא לקשר בין ישראלים ועולים ותיקים שרוצים ונכונים לסייע לבין עולים חדשים שחווים קשיי קליטה והתאקלמות ומעוניינים בסיוע. מדובר בתכנית התנדבותית שמאפשרת לכל אדם לתרום רק מזמנו למען העולים, כאשר הכוונה היא ליצור פרויקט חברתי ארוך טווח – במסגרתו העולים החדשים שנעזרים כיום יוכלו לעזור לעולים החדשים שיבואו אחריהם. כך, תיווצר חברה טובה יותר ושותפות הדדית בין האזרחים.

עמותת "קעליטה", שהוקמה ביוני 2015 על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי-צרפתי מרק אייזנברג, היא ארגון הגג של עולי צרפת בישראל. קעליטה שמה לה למטרה לסייע ולהביא לשיפור משמעותי בקליטת העולים דוברי הצרפתית, להעלות את חשיבות העלייה והקליטה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות של החברה בישראל – ובכך לתרום לפתרון בעיות הנוגעות לכלל החברה הישראלית. מאז החלה לפעול, שיפרה העמותה משמעותית את סיכויי ההצלחה של העולים מצרפת בארץ וחיזקה את התרומה הכלכלית, החברתית והרוחנית של העלייה מצרפת.

לפרטים נוספים והתנדבות: https://www.qualitime.org.il/home-il.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר