אירוע תמיכה פאב המפלצת (צילום סיעת מרצ)
אירוע תמיכה פאב המפלצת (צילום סיעת מרצ)

"החלטתם להילחם במפלצת? אז המפלצת תחזיר מלחמה"

כ-300 איש הגיעו הערב למרכז המסחרי בקרית היובל לאירוע התמיכה לפתיחת פאב המפלצת. חבר המועצה איתי גוטלר: "מה שיקרה מחר עם קרית היובל - יקרה אחר כך עם כל שאר העיר"

פורסם בתאריך: 22.3.17 21:05

על רקע סגירת פאב המפלצת בקרית היובל לפני שבועיים, כ-300 איש הגיעו הערב (מוצ"ש) לאירוע תמיכה – "אין לי מפלצת אחרת", שארגנו מנהלי הקואופרטיב של הפאב במרכז המסחרי בקרית היובל. מדובר באירוע שכונתי מוזיקלי בהשתתפות אמנים ואנשי ציבור.

בין השאר אמר חבר האופוזיציה העירונית איתי גוטלר (ירושלמים), תושב השכונה: "מה שקרה עם פאב המפלצת – יקרה מחר עם כל קרית היובל, ומה שיקרה מחר עם קרית היובל – יקרה אחר כך עם כל שאר העיר. ולכם – הקיצוניים שדחפו אותנו לפינה, ואנשי העירייה ששוב מגיבים לבריונות בתבוסתנות ובכניעה, יש לי רק דבר אחד להגיד: החלטתם להילחם במפלצת? אז המפלצת תחזיר מלחמה".

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) אמר: יוזמת פאב המפלצת של קרית היובל היא יוזמה נהדרת, שמטרתה חיזוק הקהילה בקרית יהובל. בלי התרסה, פשוט לייצר בילוי ופנאי לקהילה. פעלנו בחודשים האחרונים כדי להביא למתווה מוסכם ואחראי שיאפשר את הפעילות.  לצערנו הרב ראש העיר טועה והחליט לפעול בבית המשפט נגד היוזמה ונגד המנהל הקהילתי. במקום לסייע ליוזמות שמחזקות את הציבור הפלורליסטי, ראש העיר ומנכל העירייה פועלים נגדן. ראש העיר חזו בו מסיכומים שהוסכמו כבר. ראש העיר לעיתים שוכח מי בחר בו. אנחנו כאן כדי להזכיר לו וניאבק היכן שצריך כדי להמשיך ולקיים את היוזמה הזו".

 

אירוע תמיכה נגד סגירת פאב המפלצת (צילום: סיעת מרצ)

אירוע תמיכה לפתיחת פאב המפלצת (צילום: סיעת מרצ)

"אנחנו רוצים להראות לכל מי שצריך שיש עוד גורמים פוליטיים ועוד הרבה מאוד אנשים בשכונה שבעדנו", אומר מתן קולרמן, ממנהלי פאב המפלצת, "כאלה שרוצים שנמשיך לפעול ולא הסכימו אחרת. שיש ציבור אחר, פוליטיקאים רבים ואנשי ציבור, שרוצים שהפאב הזה ימשיך לפעול ורואים בו חלק מהמרקם הירושלמי המיוחד. אנחנו לא מוכנים לוותר על הפרויקט היפה הזה שהרמנו בחצי שנה האחרונה. אנחנו לא רצינו להניף דגל חילוני או דגל של מאבקי שבת, הסיפור שלנו הוא בעיקר זה שפוגעים ביוזמה מהשטח, בעיקר בגלל איזושהי פוליטיקה קטנה, ולא בעקבות הפרעה למישהו שגר בשכונה. מעבר לכך, אנחנו כן נמצאים במגעים להסדר שיאפשר לנו להמשיך לפעול בצורה מלאה".

בר המפלצת (צילום: אודי אביטל)

בר המפלצת (צילום: אודי אביטל)

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", פאב המפלצת קיבל לפני כשבועיים צו סגירה שנכנס מידית לתוקף, שעות לפני פתיחתו ביום שישי בערב. בעירייה טוענים שהסגירה היא בשל סיבות מינהליות שקשורות לרישוי העסק, ואולם ההערכה בפאב היא שצו הסגירה קשור להיותו פתוח בין השאר בליל שבת, וכי האישורים הנדרשים התקבלו בעבר. יצוין שעד סגירתו פעל פאב המפלצת שלושה ערבים בשבוע, מחמישי בערב עד מוצאי שבת, כאשר לטענת ההנהלה בערבי שבת הקפידו שלא להפיק אירועים מיוחדים כמו הרצאות או הופעות.

כידוע, המלחמה על צביונה של קרית היובל נמשכת למעלה מעשור, וכוללת מאבקים בזירות שונות, ביניהם הקרנת סרטים בשבת ופעילות של גני ילדים חרדיים הפועלים ללא היתר בשכונה.

בירו־שלם – הקואליציה למען ירושלים מרובת גוונים, מגיבים השבוע ואומרים כי הקואליציה "תומכת בפאב המפלצת וברעיון הקהילתי שהפאב מייצג. עיריית ירושלים צריכה לעודד יוזמות קהילתיות אשר באות להעשיר את חיי תרבות התושבים ולתת להם מקום מפגש והרגשת שייכות, לפי צרכי התושבים בכל שכונה. העירייה משקיעה משאבים רבים באוכלוסייה צעירה ויצרנית וראוי שהיא תיתן לאוכלוסייה מענה בשכונות בשבת ובימי חול. התושבים מאסו בהכנסת פוליטיקה מגזרית לכל סוגיה. היוזמה של הפאב היא יוזמה חיובית ושינתה את פני השכונה לטובה".

"אמשיך לתמוך בכל דרך בפעילות החיובית של תושבים למען תושבים", כך אומרת השבוע ל"כל העיר" חברת האופוזיציה לורה ורטון (מרצ). "אין שום הצדקה לביזיון המתמשך של יחס ראש העיר והנהלתו לתושבים. כל מה שהתושבים האלה רוצים הוא לטפח את קהילתם, הם אנשים שומרי חוק שאוהבים את העיר, שהיו צריכים לקבל את תמיכת העירייה ולא צו סגירה".
מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, משה ליאון (ירושלים תצליח), חוזר ומדגיש השבוע כי סגירת הפאב "אינה קשורה בשום אופן לשבת, אלא לכך שלפאב אין את הרישיונות המתאימים. מה שפועל במינהלים צריך לפעול במסגרת החוק, וזה על פי אישורים ורישיון".

מנגד, מבהיר חבר המועצה פיני עזרא (ש"ס) כי "גם במידה ויהיה להם רישוי עסקים, זה נחמד באמצע השבוע. לא ייתכן שבמבנה עירוני תהיה פעילות מסחרית של פאב בשבת. בכל זאת מדובר במבנה עירוני".

בעירייה מדגישים השבוע כי "הדברים אינם נכונים – פאב המפלצת לא קיבל רישיון עסק, הוגשה בקשה שטרם אושרה על ידי כלל הגורמים. הפעלת פאב על ידי גורם פרטי במינהל קהילתי אינה דבר מקובל בארץ ולמיטב ידיעת העירייה אין פעילות דומה באף מקום וגם בשל כך יש מורכבות רבה בהליכי הרישוי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר