דני אביחיל (צילום: רמי לוי)
דני אביחיל (צילום: רמי לוי)

תכירו את דני אביחיל, בעלי קפה אביחיל הירושלמי, שחוגג עשור

דני אביחיל, 77, נשוי לאירן, אבא לשתי בנות - גליה ושרון, מייסד "קפה אביחיל" במלחה, שחוגג עשור להיווסדו

פורסם בתאריך: 26.3.17 14:00

מה מפחיד אותך?

"מפחיד אותי שלא אספיק להשלים את כל המשימות שלקחתי על עצמי. אחד הדברים שלא עשיתי בחיי מספיק, הוא לטייל ברחבי העולם. העבודה המחייבת קשרה אותי אליה במרוצת השנים ומנעה ממני את התענוג. אני מקווה שאספיק להשלים את רצוני, שכן לראות מקומות חדשים, תרבויות שונות וללמוד על ההיסטוריה שלהם, זו אהבה ותיקה וגדולה שלי".

מה מרגש אותך?

"ביום 1.4 קפה אביחיל יחגוג יום הולדת 10 שנים. לפני כשנה פתחנו את קפה אביחיל המחודש ברחוב הדישון 21 במלחה, התרגשתי מאוד מהרגע הגדול, והיום, אחרי שנה בדיוק במקום החדש, אני מתרגש יותר מההצלחה. המעבר לא היה פשוט והיו חששות. היום, תודה לאל, אנו מברכים על המעבר, שכן המקום השתדרג מאוד. כשאני נכנס לבית הקפה והמקום מלא, אני שמח מאוד ומבין שההשקעה שבאה מעומקי הנשמה, השתלמה".

איפה אתה מבלה בעיר?

"הבילוי המועדף עלי הוא בעיקר קונצרטים בבנייני האומה, הצגות בתיאטרון ירושלים, ערבי שירה בציבור, בילוי בחיק המשפחה וכמובן בית הקפה-מסעדה שלנו, קפה אביחיל, אחרי הכל אין כמו בבית".

האם אתה שומר על דיאטה?

"כבר מגיל צעיר, בתור בן של אופה, התרגלתי לאכול לחם עם לחם. לעניות דעתי, לחם הוא המאכל הטעים ביותר בעולם, ובמיוחד כשהוא מגיע עם חמאה. אך לאור גילי המופלג, המצב מחייב אותי לשים לב ולא להתפתות לניחוחות המאפים שבמשך עשרות שנים, נהגתי לאכול בוקר, צהריים וערב".

דני אביחיל (צילום: רמי לוי)

דני אביחיל (צילום: רמי לוי)

מתי היתה הפעם האחרונה שבכית?

"אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה בכיתי בכי של ממש. אך יש מקרים רבים בהם הדמעות חונקות את גרוני, דוגמת מוות של אדם קרוב או אולי אפילו במקרים שאינם קשורים אלי באופן ישיר וקראתי על כך או צפיתי בכתבה כואבת בטלוויזיה".

כמה חברי אמת טובים יש לך?

"חברי אמת בעיני הם לאו דווקא אנשים שאני נוהג לפגוש בתכיפות גבוהה, אך אלו אנשים שבעת פנייה, יהיו שם עבורי. יש לי חמישה חברים כאלו, ובכל פעם במהלך חיי, הם היו שם כשצריך ומבלי להניד עפעף".

למי אתה מתגעגע?
"אני מתגעגע לאמי ז"ל, היא נפטרה כשהיתה בת 56 ואני בן 21, ולא הספקתי ליהנות מההענקה של אמא שבחור בגיל העשרים לחייו, צריך שיהיה לו. אני מתגעגע לאבי ז"ל ומצטער על כך שלא הספקתי לשאול אותו דברים רבים שבתור אדם צעיר פחות עניינו אותי, והיום הם חשובים לי מאוד".

מהי לדעתך מתנה יפה לזוג שמתחתן?

"במצב הקיים, בו זוגות מתקשים לרכוש דירה ולהקים משפחה בשל הוצאות גדולות והכנסות מועטות, לדעתי, המתנה הטובה ביותר היא כספית, זה רצונו של כל זוג שמתחתן וצריך לכבד זאת".

האם בגידה זו סיבה לגירושין?

"כל מקרה לגופו. ברגע שיש בגידה, צריך לבדוק מה קרה שהוביל לשם. האם הבגידה היא בעקבות קרע בלתי ניתן לאיחוי מצד שני הצדדים, או שמא ניתן לגשר על המשבר. במידה ויש משפחה באמצע וניתן להשאיר את זה מאחור, לדעתי זה הדבר הנכון והטוב ביותר".

האם אתה חושב שירושלמים זה עם?

"לירושלמים יש תכונות רבות שאין לאנשים אחרים בארץ. יש לנו שפה שונה, אנו חובבי נוסטלגיה, אנו אנשים חמים ואורחים מבחוץ תמיד ירגישו בחברתנו בבית. דרך אגב, זו גם ההרגשה שאנו נותנים בבית הקפה, מראים לאורח שאנו דואגים לו לכל, מחניה, יחס חם ועד פינוק ואמירת תודה על שבאו לבקר אצלנו. היחס הזה ייחודי ולכן הירושלמים אהובים מאוד ודלתם של אחרים פתוחה בפניהם בכל מקום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שוש

    דני אביחיל איש יקר!!!!
    העסיק תמיד עובדים עם מוגבלויות .נתן לנם טען לחיות.
    לדני יש לב זהב. איש ירושלים אמיתי.
    אדם עם ערכים .תמיד טוב לשמוע מה אומר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר