אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)
מוערך ואהוד - קריאף (צילום: ניר קידר)

"זה פשוט תסריט מהאגדות"

בבית וגן מפרגנים לאופיר קריאף על משחק הבכורה שלו נגד סכנין ועל הקאמבק שהוביל. הקשר לחבריו: "התרגשתי, הלב דפק בשיגעון אחרי הגול"

פורסם בתאריך: 25.1.18 13:39

ב-15 לינואר חתם אופיר קריאף לשנתיים בבית"ר, זאת לאחר שלוש שנים בגלות בהן שיחק במכבי חיפה ובהפועל קרית שמונה ובמטרה לשחזר את ימיו היפים בבית"ר, שעימה רשם הצלחה מסחררת וחזרה לאירופה אחרי שנים רבות.

כזכור, בסיום עונת 2014/15, שבה היה קריאף מעמודי התווך של הקבוצה שהעפילה אחרי זמן רב למוקדמות הליגה האירופית, סיים הקשר את חוזהו בבית"ר וקיווה לקבל חוזה חדש ומשודרג, אך המשא ומתן מול הבעלים אלי טביב עלה על שרטון, וקריאף מצא את עצמו מחוץ לירושלים. במשך שלוש שנים נסע קריאף בין ירושלים לאזור הצפון, כשבעונה הנוכחית הוא מיעט לשחק בשל חילוקי דעות כספיים שהתגלעו בינו לבין בעלי קרית שמונה איזי שירצקי.

ואז הגיעה החזרה לבית"ר. ואיזו חזרה זו היתה. קריאף, שלא ראה דשא מאז המחזור השני העונה, קיווה להיות משולב כמחליף במשחק נגד בני סכנין, לקבל קצת קריאות עידוד מהקהל, אבל בפועל, בתסריט מהחלומות – הקאמבק שלו היה נראה כאילו נלקח מהאגדות.

12 דקות בלבד חלפו מרגע השריקה ועד לזה שבו התבקש קריאף לקום ולהתחמם. 12 דקות שבהן בית"ר כבר פיגרה 1:0 והקישור של הקבוצה היה נראה אבוד. וכשקריאף רץ בצידי המגרש, הקהל היה בטירוף ועודד את הבן האובד בקולי קולות.

17 דקות התחמם קריאף, שבהם הספיקה בית"ר לספוג שער נוסף. בדקה ה-29 ובפיגור 1:0 הונף השלט שהכריז רשמית על חזרתו של הקשר הביתה – מספר 24 חזר לכר הדשא של אצטדיון טדי. 14 דקות מאוחר יותר הוא כבר היה בעננים והקהל היה בטירוף – קריאף קיבל כדור מחן עזרא, החליף דאבל פס מושלם עם איתי שכטר, התקדם צעד אחד ושיגר פצצה אדירה מ-18 מטרים לפינה של מוחמד קאנדיל.

הרגע הזה שינה לגמרי את מהלך המשחק והכניס את בית"ר ואת הקהל שלה לטירוף. טירוף שהסתיים בדקה ה-90 עם ניצחון 2:4 שכל כולו רשום על קריאף, שהשער הראשון שכבש היה זה שהוביל לשינוי.

"התרגשתי", אמר קריאף בסיום המשחק לכל המברכים, "הלב שלי דפק בשיגעון אחרי הגול. זה היה מטורף".

השיגעון הזה נמשך במהלך השבוע כולו, כשחבריו של קריאף בבית"ר מחמיאים לו על הקאמבק המופלא שהוא עשה. "מגיע לאופיר, במיוחד אחרי מה שהוא עבר העונה בקרית שמונה", מציין אחד משחקני בית"ר ומוסיף: "הוא עבר תקופה די קשה שם, הוא בא לבית"ר והסכים לוותר על כסף כדי להילחם על הקריירה שלו. הוא נלחם על המגרש וראו את המוטיבציה שלו. מגיע לו כל הכבוד".

 

 

"אופיר לא שיחק למעלה מארבעה חודשים ואי אפשר היה להרגיש את זה ביום שני", מוסיף שחקן נוסף בבית"ר. "זה לא מה שהוא עשה אלא איך שהוא עשה את זה. יכול להיות שיש שחקנים יותר טובים ממנו, אבל מהרגע שהוא נכנס אפשר היה לראות את הלחימה ואת הרצון שלו. את האכפתיות שלו, וזה מה שעשה את השינוי במשחק".

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

כשבית"ר השלימה את המהפך במחצית השנייה, הקהל ידע לפרגן לקריאף והמשיך לעודד אותו למרות שלא היה קשור לשער השלישי. כולם הבינו שהשער של קריאף הוא זה שאחראי למפנה.

העידוד הזה, כמעט מיותר לציין, היה חסר לקריאף. האהבה של האוהדים בצהוב-שחור, שהוא היה חלק ממנו בילדותו, עזרו לו למקסם את היכולת שלו ובבית"ר מספרים על התחושות של הקשר בסיום.

"בית"ר זה הבית של אופיר", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "זה מקום שהוא גדל בו, שהוא מכיר אולי יותר טוב מכולם, והקאמבק הזה אדיר. למרות זאת, אופיר יודע שהוא צריך להמשיך לעבוד קשה, והוא גם אמר אחרי המשחק שהוא צריך לייצר המשכיות ולעבוד קשה".

שחקן אחר בבית"ר מתאר את התחושות של קריאף בסיום ואומר: "זה פשוט תסריט מהאגדות. אין דרך אחרת להגדיר זאת. להיכנס בפיגור ולהבקיע את השער שמשנה את המומנטום במשחק הראשון זה לא ייאמן. אני יודע שאופיר התרגש מאוד ושמח מאוד. הוא מרגיש נהדר".

"השער של אופיר שינה את המשחק", מציין גורם בבית"ר ומוסיף: "גם הדקה היתה מאוד חשובה, כי אם היינו יורדים למחצית ב-2:0 אני חושב שהמשחק היה נגמר אחרת. מעבר לגול, אופיר היה ראשון לכל כדור, ניהל את המשחק נכון וגם ההיכרות שלו עם קלאודמיר עזרה להם להחזיק את הקישור. יש ביניהם תיאום טוב וראו את זה".

גורם נוסף בבית וגן מציין כי "קריאף עדיין לא ברמת הכושר הגופני האופטימלי, ואפשר היה לראות שהאוויר נגמר לו בערך בדקה ה-80. המחשבה היתה לשלב אותו בהדרגה, לתת לו כמה דקות אבל הנסיבות חייבו להכניס אותו מוקדם. החילוף של בני עשה את כל השינוי ומגיע לו על כך מילה טובה. גם לאופיר מגיע שאפו גדול, הוא נכנס בטבעיות ועשה עבודה נהדרת. הוא שחקן אינטליגנטי מאוד והוא נתן משחק גדול".

החזרה של מספר 24 למדים הצהובים נראתה טבעית לגמרי. שיתוף הפעולה שלו עם קלאודמיר היה נהדר והשניים הובילו את הקמאבק המצוין של בית"ר.

בבית"ר מסבירים השבוע כי "ההגעה של קריאף נותנת לנו עוד אפשרויות בסגל. העובדה שהוא יכול לשחק בלם, ולהזכיר לכולם שהוא עשה עבודה טובה תחת גיא לוי כששיחק עם סזאר ארסו, מוסיפה לנו הרבה מאוד אופציות. ההגעה שלו מרחיבה את הרוטציה ואם לשפוט על פי המשחק הראשון הרי שהוא הולך לתרום לנו לא מעט".

ביום שני תשחק בית"ר נגד מכבי נתניה (21:00 בנתניה) וקריאף צפוי לקבל את חולצת ההרכב, זאת בשל פציעתו של דוד קלטינס והכושר הגרוע שבו נמצא פול אדגר, כשבבית וגן מציינים כי "אנחנו מאוד מקווים שאופיר ימשיך להפגין יכולת טובה. החשיבות שלו גדולה מאוד לאור הפציעות שיש".

"אופיר יקבל את המקום בהרכב", אומר בנחרצות אחד משחקני בית"ר. "דוד פצוע, פול חלש ואין מישהו אחר. הוא אמנם רק הגיע ואמור היה לתת אופציות מהספסל, אבל היכולת נגד סכנין בשילוב החיסרון של דוד הכניסו אותו מהר לעניינים וכל הכבוד לו על הדרך שבה הוא חזר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר