הדלי שבתוכו טבע הפעוט בן השנה במבשרת ציון - תמונה שפורסמה בדף הפייסבוק של בת המשפחה (צילום: מתוך פייסבוק)
(צילום: מתוך פייסבוק)

אסון טביעת הפעוט במבשרת: "דלי תמים גרם למותו"

בת משפחתו של הפעוט בן השנה, שטבע אתמול בדלי בביתו במבשרת, מתארת בפוסט את התרחשות הטרגדיה. ההלוויה בשעה 16:00 בגבעת שאול

פורסם בתאריך: 14.5.18 15:58

אבל כבד ירד על מבשרת ציון בעקבות מותו בטרם עת של פעוט, בן שנה, שטבע אתמול, ראשון, בדלי בביתו – לאחר מאמצי החייאה שנערכו בבית ובהמשך בבית החולים הדסה עין כרם, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. הלוויתו של הפעוט – בשעה 16:00 בהר המנוחות בגבעת שאול.

בפוסט שפרסמה בת משפחה בדף הפייסבוק שלה היא מתארת את התרחשות הטרגדיה: "אתם רואים את המיכל הפשוט והתמים הזה?!.. זה מיכל המשמש כלי קיבול למים לכלבים. המיכל התמים הזה היה מלא כרבע המיכל.. רק רבע.. בסך הכל רבע!! והיה מונח בחצר.. אתמול, הבן של דודה שלי שחגג לפני כמה ימים את גיל שנה, שיחק במיכל והתהפך פנימה.. הראש למטה והרגליים מעלה.. כך אמא שלו ואחיות שלו מצאו אותו מת, ללא רוח חיים!! אחרי כמה דקות של שקט אכזרי".


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

עוד כותבת בת המשפחה: "חשוב לי לספר לכם בשעה הכל כך קשה הזאת .. דלי תמים מלא כרבע המיכל .. אשר שימש כלי קיבול למים של הכלבים בחצר .. גרם למותו של פעוט בן שנה !! חשוב לי לעורר מודעות .. בסך הכל דלי נמוך ותמים מלא כרבע מיכל !!! תשמרו על הילדים שלנו ואל תקלו ראש .. גם לא במיכל קטן המלא ברבע .. את התינוק הטהור שלנו לא ניתן להציל אבל את הפעוט הבא בהחלט כן .. חשוב לי שהעולם ידע !! כדי המוות של התינוק הטהור שלנו לא יהיה לחינם אודה אם תשתפו".

הטרגדיה התרחשה אתמול אחר הצהריים, כפי שפורסם ב"כל העיר", בביתו של הפעוט במבשרת ציון. כוחות מד"א הגיעו למקום והחלו לבצע בו פעולות החייאה, לאחר כמה דקות פונה התינוק באמבולנס כשהוא במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם. לאחר מספר ניסיונות החייאה נאלץ הצוות הרפואי בהדסה לקבוע את מותו. בהדסה ציינו: "אל יחידת הטראומה פונה בשעות אחר הצהריים תינוק בן שנה לאחר טביעה, כשהוא ללא דופק ובמהלך מאמצי החייאה. מאמצי החייאה ממושכים נמשכו אף בבית החולים אך הצוות נאלץ לקבוע את מותו של התינוק".


אמבולנס (צילום: ג'יני)

אמבולנס (צילום: ג'יני)


מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2018-2008, מתו 173 ילדים בישראל עקב טביעה. אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מוסרת לאחר הטרגדיה במבשרת כי "מתחילת השנה 16 ילדים איבדו את חייהם, כתוצאה מטביעות. זהו מספר גבוה יותר ממספר כל הילדים שטבעו למוות בשנה שעברה, וזה עוד לפני שהקיץ החל. כפי שראינו במקרה הטראגי האחרון, טביעה יכולה להתרחש גם בגיגית ואפילו בדלי עם מים בגובה 10 ס"מ בלבד. ראשם של פעוטות כבד יותר מגופם ולכם כשהם מתכופפים לגיגית, הם עלולים ליפול פנימה ולטבוע".


עלות כביש הגישה החדש לשגרירות ארה"ב: כשישה מיליון שקלים


"חשוב להקפיד לרוקן את המים מכל מיכל, דלי, גיגית, אמבט ובריכה מתנפחת כשהם לא בשימוש", מוסיפה סילבינגר. "ליד מקורות מים חייבים בהשגחה צמודה של מבוגר על ילדים בגיל הרך וילדים שאינם יודעים לשחות. השגחה צמוד  כוללת קשר עין ונוכחות מבוגר במרחק נגיעה כשהוא פנוי מכל עיסוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר