מוזיאון ארצות המקרא, פעילויות הקיץ במוזיאון (צילומים: מגד גוזני, יוני קלברמן, עודד אנטמן)
מוזיאון ארצות המקרא, פעילויות הקיץ במוזיאון (צילומים: מגד גוזני, יוני קלברמן, עודד אנטמן)

פעילות הקיץ למשפחות במוזיאון ארצות המקרא יוצאת לדרך

במוזיאון מציעים שלל פעילויות לכל המשפחה - ביניהן: סביב התערוכה 'אל עומק התכלת' ומסע אינטראקטיבי בין התצוגות השונות

פורסם בתאריך: 12.7.18 14:47

החופש הגדול כבר כאן, וגם אם באיחור מסוים במוזיאון ארצות המקרא יחלו ביום ראשון הקרוב (15.7) את פעילויות הקיץ, שמיועדות לכל המשפחה. הפעילות העיקרית הינה סביב התערוכה "אל עומק התכלת", שבה הילדים יתוודעו לסיפורו של תָּכִּילְתוּ, סוחר מוכשר מאזור המזרח הקדום, אשר קיבל את משימת חייו: לעצב מחדש את ארמונו של מלך ארך. המלך הדגיש כי ארמונו חייב להיות הארמון הצבעוני ביותר שקיים בכל מסופוטמיה. תכילתו מתרגש מאוד לקראת המשימה, אך יש לו בעיה – הוא מתבלבל בין צבעים שונים. לכן יוצא למסע ברחבי המזרח הקדום בחיפוש אחר הצבע. המוזיאון מזמין את הילדים והוריהם להצטרף למסע של תכילתו ולסייע לו להשלים את משימותיו, חידותיו ולהצטרף אל שלל המשחקים שיחכו לו בדרכו לאיתור הצבע המסתורי. בדרך יתקלו באבנים יקרות, בדים מיוחדים, אדמה, תבלינים, פסיפסים וכדים המוצגים במוזיאון ובתערוכה החדשה "אל עומק התכלת".



התערוכה כוללת פריטים ארכיאולוגיים והיסטוריים ייחודיים בעלי משמעות תרבותית עמוקה וכן אריגי תכלת וארגמן בני אלפיים שנה שהתגלו במערות מדבר יהודה ובמצדה. לדברי ההיסטוריונים היוונים, הנהיג כורש מלך פרס בגדי ארגמן כלבוש מלכותי ומנהג זה אומץ בהמשך על ידי המלכים ההלניסטיים וקיסרי רומא. בעולם הרומי נחשב הארגמן לצבע היוקרתי ביותר, אך המקורות היהודיים ייחסו חשיבות יתרה דווקא לתכלת. בתיאורים של כלי המשכן בספר שמות, התכלת מופיעה תמיד לפני הארגמן. על מעיל הכהן הגדול נאמר שהיה "כליל תכלת" וכן כל אחד מבני ישראל נצטווה לקשור פתיל תכלת בציצית שבכנף בגדו. עם דעיכתה של תעשיית התכלת נותרו גדילי הציצית לבנים, ואולם הטלית, שהפכה לבגד תפילה, עוטרה פעמים רבות בפסים כחולים – זכר לפתיל התכלת שבציצית.

פעילויות הקיץ במוזיאון (צילום: עודד אנטמן)

פעילויות הקיץ במוזיאון (צילום: עודד אנטמן)


בסוף המאה ה-19, עם צמיחת התנועה הציונית, ביקשו מנהיגיה למצוא דגל שיבטא את זהותו של העם היהודי ואת שאיפותיו הלאומיות. הדגל שנבחר היה בעל רקע לבן עם פסי תכלת ומגן דוד במרכזו. התכלת, שהזכירה לכל יהודי את הקשר שלו לאלוהיו, נותרה בזיכרון העם והפכה לחלק בלתי נפרד מסמלה של מדינת ישראל.

בתום המסע בתערוכה יגיעו המבקרים לשוק מקראי ססגוני עתיק שם יחקרו את הפקת צבע התכלת מהטבע ושלל שימושיו, יתנסו בהדפס צבע טרי על נייר, יצרו הטבעות מחותמות ייחודיות, יטוו חוטים מצמר ועוד יצירות מגוונות בסדנאות 'תכלת וארגמן'.


מגד גוזני, יוני קלברמן, עודד אנטמן

פעילויות הקיץ במוזיאון (צילום: יוני קלברמן)


הפעילות תתקיים בימי ראשון עד חמישי בכמה סבבים, בשעות 11:00, 12:30, 15:30, ההשתתפות הינה בהרשמה מראש, והפעילות מתאימה לילדים בגילאי 10-5. (35-22 שקלים).

הפעילות השנייה שמציע המוזיאון לכל המשפחה היא השתתפות במסלול "הצופן: סטארט אפ בייבל ניישנס", מסלול אינטראקטיבי ברחבי המוזיאון אשר ייקח את המבקרים לסיור נושא חידות ופרסים. המבקרים יזכו להיחשף לפיתוחים והמצאות מהפכניות בנות אלפי שנים שנוצרו כמענה לצרכי האנושות ושינו את העולם דאז, לצד פיתוחים והמצאות ישראליות העונות על צרכים דומים המשנות את העולם עד היום. המבקרים במוזיאון יסיירו בין עמדות מידע שונות המציגות פריטים היסטוריים ועכשוויים שמהווים פריצת דרך משמעותית בתחומי הבריאות, המידע, המים, הסביבה, העירוניות והחלל.

בין המוצגים ניתן למשל לראות לוח טין ועליו תעודה מנהלתית מהאלף הרביעי לפני הספירה, המלמד על התפתחות הכתב ובפרט כתב היתדות המסופוטמי. הכתב הומצא כצורך אדמיניסטרטיבי במטרה לתעד את הפעילות הכלכלית המתרחבת. המצאת הכתב שינתה את המציאות בתרבויות השונות ואפשרה מסחר וניהול של מיזמים גדולים. העלאת טקסטים שונים על הכתב הביאה לשימור הזיכרון הקולקטיבי כזיכרון אחד מגובש ולא כמסורת בעל פה משתנה. פעילות זו תתקיים בימי רביעי ב-17:30, והיא מיועדת לגילאי 15-9. (22 שקלים).


תגיעו רעבים: אוטואוכל במתחם גיא בן הינום


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר