מוזיאון ארצות המקרא (צילום: מגד גוזני)
מוזיאון ארצות המקרא (צילום: מגד גוזני)

מוזיאון ארצות המקרא פתוח בחינם לתושבי עוטף עזה

היוזמה היא לאות סולידריות בשל הימים הקשים שעוברים על תושבי הדרום, תימשך עד ליום חמישי

פורסם בתאריך: 17.7.18 11:36

מוזיאון ארצות המקרא בירושלים פותח את שעריו בחינם (בכפוף להצגת תעודת זהות) עבור תושבי עוטף עזה. לאות סולידריות עם המתרחש בדרום בתקופה האחרונה, החליטו אנשי המוזיאון לפתוח את שעריו ולהזמין את תושבי העוטף להגיע למוזיאון ולקחת חלק בכל הפעילויות, כולל ביקור בתערוכה החדשה 'אל עומק התכלת' והשתתפות בשלל פעילויות לילדים לכבוד החופש הגדול, ללא תשלום.



כמו כן, כל תערוכות המוזיאון יהיו פתוחות בפני המבקרים, והילדים יזכו בכניסה חינם לפעילת חווייתית מיוחדת במתנה. ההטבה החלה ביום ראשון, 15.7, ותישאר בתוקף עד ליום חמישי הקרוב, 19.7.18.

בין הפעילויות המגוונות במוזיאון תוכלו למצוא את 'צוללים אל צבע התכלת' – סיור מיוחד, מומחז לכל המשפחה, העובר בתערוכה החדשה המתחקה אחר מקורות התכלת והארגמן ומשמעויותיהם ההיסטוריות והתרבותיות, מהעולם הקדום ועד היום. הילדים יוכלו ליהנות גם מביקור בשוק מקראי ססגוני עתיק, שם יחקרו את תהליך הפקת צבע התכלת מהטבע ושלל שימושיו, מסיור ייחודי ברחבי המוזיאון בעקבות פיתוחים והמצאות מהפכניות בנות אלפי שנים, ומתצוגה של סטארט אפים חדשניים בפעילות 'הצופן בסטארט אפ ארצות המקרא', ועוד.


פעילות במוזיאון ארצות המקרא (צילום: עודד אנטמן)

פעילות במוזיאון ארצות המקרא (צילום: עודד אנטמן)


התערוכה כוללת פריטים ארכיאולוגיים והיסטוריים ייחודיים בעלי משמעות תרבותית עמוקה וכן אריגי תכלת וארגמן בני אלפיים שנה שהתגלו במערות מדבר יהודה ובמצדה. לדברי ההיסטוריונים היוונים, הנהיג כורש מלך פרס בגדי ארגמן כלבוש מלכותי ומנהג זה אומץ בהמשך על ידי המלכים ההלניסטיים וקיסרי רומא. בעולם הרומי נחשב הארגמן לצבע היוקרתי ביותר, אך המקורות היהודיים ייחסו חשיבות יתרה דווקא לתכלת. בתיאורים של כלי המשכן בספר שמות, התכלת מופיעה תמיד לפני הארגמן. על מעיל הכהן הגדול נאמר שהיה "כליל תכלת" וכן כל אחד מבני ישראל נצטווה לקשור פתיל תכלת בציצית שבכנף בגדו. עם דעיכתה של תעשיית התכלת נותרו גדילי הציצית לבנים, ואולם הטלית, שהפכה לבגד תפילה, עוטרה פעמים רבות בפסים כחולים – זכר לפתיל התכלת שבציצית.

כאמור, יש להציג בכניסה למוזיאון תעודת זהות עם כתובת המגורים העדכנית, כדי ליהנות מההטבה.

לפרטים נוספים ולדרכי הגעה: 02-5611066.

עוד פרטים על פעילויות הקיץ המיוחדות – כאן

*ההשתתפות בפעילות המיוחדת – על בסיס מקום פנוי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר