הכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)
הכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)

היערכות שיא בחג: אלפי שוטרים, שוטרות, לוחמות ולוחמי מג"ב יתפרסו ברחבי העיר

כוחות משטרה יסיירו בעיר העתיקה, בשווקים, במרכזי הקניות ובסמוך לבתי כנסת. כוננות רחבה גם במד"א ירושלים; תדירות הרכבת הקלה תתוגבר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 7.9.18 07:37

ביום ראשון, ערב ראש השנה תשע"ט, משטרת ירושלים נכנסת לכוננות שיא. אלפי שוטרים ושוטרות, לוחמות ולוחמי מג"ב, מתנדבים ומתנדבות בתגבור כוחות ארציים, יתפרסו ברחבי העיר ירושלים.



"שוטרים ולוחמי מג"ב, כוחות תגבור ארציים ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, במקומות הומי קהל, במרכזי קניות ובשווקים, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה", נמסר מהמשטרה. "ראשיתה של ההיערכות בימי טרום החג, בהם יוצבו שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב, כוחות התגבור ומתנדבים ברחבי העיר, במקומות הומי קהל ובמרכזי קניות וכן אבטחת סיורי סליחות המתקיימים ברחבי העיר מדי יום. מערך הביטחון בעוטף ירושלים יעובה למניעת כניסת גורמים עויינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה".

במהלך ימי החג, 11.9-9.9 תתוגבר הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי. במשטרה ירושלים מציינים כי החל מיום ראשון 9.9.18 ייסגר לתנועת כלי רכב פרטיים ציר הכניסה לעיר העתיקה – שער יפו, למעט לתושבי המקום.

גם במד"א ירושלים נערכים לקראת החג. פרמדיקים וחובשים של מד"א יהיו בכוננות, כמו כן, במד"א ירושלים נערכים גם לקראת המטיילים הרבים שצפויים לפקוד את אתרי הטבע בירושלים והסביבה.

במד"א קוראים לציבור להתעדכן באמצעי המדיה השונים ,ולהגיע לתרום דם במהלך ימי החג, עקב המחסור העונתי הצפוי במהלך תקופת החג.

"הכוחות מתודרכים וערוכים לכל תרחיש אפשרי במהלך החג", נמסר ממד"א, "ולהענקת סיוע רפואי מידי לכל קריאה. על מנת שהחג יעבור בשמחה וללא פגיעות מיותרות בנפש, אנו פונים לציבור לתת יתר תשומת לב לבטיחות הילדים בזמן שמתארחים מחוץ לבית, לשמור על כללי הבטיחות בטיולים בטבע ולנהוג בבטחה בכבישים. בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 או באפליקציית 'מד"א שלי'".

בסיטיפס מבטיחים לתגבר את תדירות הרכבת הקלה החל מיום ראשון בבוקר. "סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נערכת לכבוד תקופת החגים ולקראת המוני המבקרים הצפויים לפקוד את ירושלים", מציינים בסיטיפס, "כחלק מההיערכות הותאמה תדירות הרכבות לשעות הביקושים בימי החגים, מערך השירות והבקרה יסייע לנוסעים ולמבקרים אף יותר מהרגיל וסוכות יוקמו לשימוש הציבור הרחב".

מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד: "כבכל שנה, אנו נערכים בשמחה לקבל את המוני המבקרים הצפויים להגיע לירושלים במהלך חגי תשרי. אנו מזמינים את תושבי העיר ומבקריה לטייל ברחבי הבירה בנוחות ובקלות ולפקוד את הסוכות שאנו מציבים בסמוך לתחנות מרכזיות של הרכבת הקלה. אנו מאחלים לציבור הנוסעים ולכלל תושבי ירושלים חג שמח ונסיעה טובה".

רב הכותל שמואל רבינוביץ' ומנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין (צילום: ששון תירם)

רב הכותל שמואל רבינוביץ' ומנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין (צילום: ששון תירם)

בתוך כך, לקראת ראש השנה, השבוע הגיעו לרחבת הכותל מאות מכתבים, שנשלחו על ידי יהודים מרחבי העולם. הנמען: אלוהים.

המכתבים הוטמנו בין אבני הכותל המערבי על ידי רב הכותל שמואל רבינוביץ ומנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין. "בורא עולם, אני מודה לך שסלחת לי על חטאי בשנה זו, מסור את געגועי העזים לאישתי שבמרומים וספר לה כי בתנו גדלה לתפארת. אני מתפלל שגם בשנה הזו תשמור עלינו ותסלח לנו על חטאינו." כותב פיליפ מארה"ב. "תודה שהיית שם כשאף אחד לא היה, השנים האחרונות היו קשות עבורי, חברי אכזבו אותי. תודה שהיית לצדי", כותבת מנדי מסקוטלנד. "תודה על כל מה שהרעפת עלינו, עזור לנו למצוא בית שיהיה טוב למשפחתנו, שילדינו יאהבו זה את זה, תן לנו בריאות ושמור עלינו מכל רע", כותבת תושבת ארה"ב.

המכתבים מגיעים מישראל וממדינות רבות מכל העולם ביניהן: ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה, גרמניה, סקוטלנד, ניו זילנד, הונג קונג ועוד. חלק מהמכתבים ארוכים ורווי דמעות, וחלקם פתקים קצרים ותמציתיים, המבקשים מאלוהים בריאות, פרנסה טובה, זיווג הולם, שלום בית ואפילו גירושין הוגנים.

"מדי שנה עושים את דרכם מאות מכתבים הנושאות את המען אלוהים, ישו, וגם הכותל המערבי, קיר הדמעות ועוד, בעיקר לקראת ראש השנה העברי והלועזי", מציין גולדשטיין, מנכ"ל הדואר. "כל פתק וכל מכתב מגלם בתוכו חיים שלמים של אנשים שפונים לאלוהים עם מצוקותיהם, בקשותיהם ומילות התודה ועוד. חברת דואר ישראל מטפלת במכתבים אלו בחרדת קודש ובכבוד הראוי, ומדי שנה אנו מטמינים יחד עם רב הכותל את המכתבים בין קירות הכותל. אני נרגש לעשות זאת גם השנה ומייחל להתגשמות כל הבקשות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר