ההרכב של תחריר במגדל דוד, אלי לוזון ותחריר בחזרות לקראת המופע 'סליחות נוסח תחריר' (צילום: ריקי רחמן, עמית חי כהן)
ההרכב של תחריר במגדל דוד, אלי לוזון ותחריר בחזרות לקראת המופע 'סליחות נוסח תחריר' (צילום: ריקי רחמן, עמית חי כהן)

מוזיאון מגדל דוד: סליחות נוסח תחריר

המותג 'תחריר' של יאיר כוכב חי ובועט, ויגיע שוב למוזיאון לקראת יום הכיפורים. בתוכנית: מוזיקה מזרחית אותנטית, פיוטים, סליחות - ואלי לוזון

פורסם בתאריך: 14.9.18 20:44

"בן אדם מה לך נרדם?" במילים הללו נפתחות דרך קבע הסליחות בבתי הכנסת בימים הנוראים – וכך ייפתח גם המופע 'סליחות נוסח תחריר' במוזיאון מגדל דוד ביום ראשון הקרוב, ז' בתשרי, 16.9: בזמן שהשמש תשקע על אחד מימיה הראשונים של השנה העברית, יומיים לפני יום הכיפורים, יתאספו בחצר מוזיאון מגדל דוד קהל מגוון של גברים ונשים, דתיים, חילוניים ומסורתיים, אשר ייהנו מערב המשלב בין מפגש חברתי בערב החג, על כוס משקה, לבין מופע מוזיקלי בניהולו האמנותי של יאיר כוכב.



כזכור, כוכב הקים בירושלים את פאב 'תחריר', אשר העניק במה לאמנים וליוצרים של המוזיקה המזרחית הקלאסית. המקום כבר נסגר, אך השם 'תחריר' ממשיך לחיות וללוות את יאיר בשלל אירועים.

'סליחות נוסח תחריר' הוא מופע קונספט מוזיקלי, בהשראת פיוטי הסליחות והימים הנוראים ממסורות ומקהילות מגוונות: הקהילה הספרדית-ירושלמית, קהילת חלב, קהילת טורקיה, קהילת מרוקו, קהילת לוב ועוד. הפיוטים וקטעי התפילה יוגשו בעיבודים ייחודיים, בשילוב יצירות מן הרפרטואר המזרחי-ישראלי ואף קטעי תפילה וניגון אשכנזיים.

סליחות נוסח תחריר במוזיאון מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

סליחות נוסח תחריר במוזיאון מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

גם אשתקד התארח אירוע 'סליחות בתחריר' במוזיאון מגדל דוד, ומשך אליו כ-750 מבקרים אשר מילאו את המוזיאון עד אפס מקום.

השנה יצטרף למופע האומן אלי לוזון, ממובילי המוזיקה המזרחית והים-תיכונית בישראל. הזמר הנודע מביא איתו קול ייחודי ומרגש, והבנה עמוקה בתורת המקאם. כחלק מעשייתו המוזיקלית לאורך השנים הוא אף הוציא אלבום שלם של מוזיקת סליחות, בדגש על מסורת יהודי לוב. על הבמה יבוצעו שירים מהרפרטואר האישי שלו, המתחברים עם רוח הימים הנוראים והסליחות: 'הנשמה', 'זה הזמן לסלוח' ו'ילד גדול'.

במופע ינגן הרכב בניהולו המוזיקלי של אמן הקאנון והעוּד אלעד גבאי. הוא יגיש לצופים מוזיקה בסגנון רוק-אתני, ויכלול שמונה נגנים אינסטרומנטליים אשר ינגנו על עוד, על קאנון, על גיטרה, על סאז, על בס, על תופים, על כלי הקשה, על נאי ועל כינור. על מנת לייחד את המופע וליצור אווירה בהשראת בית הכנסת, המופע ילווה בשירת מענה של מקהלה בת ארבעה זמרים וזמרות.

"ערב סליחות מתקרב, והמנהל יאיר כוכב תמיד חושב על משהו מיוחד ביותר לערב כזה", אומר לוזון לקראת הערב שבו ישתתף. "יאיר פנה אלינו למשרד בבקשה שאופיע איתם באירוע המיוחד הזה, ונעניתי בחיוב, כמובן, לבקשה להופיע עם ההרכב של תחריר, בניצוחו של אלעד גבאי. כבר בחזרות התרגשנו ממה שמצפה לקהל בערב זה. זה יהיה ערב מלא קדושה, ואני מזמין את כל הירושלמים להגיע וליהנות יחד".

 

כוכב, שהוא גם המנהל האמנותי של המופע, מוסיף: "'סליחות נוסח תחריר' הוא הפרויקט שהכי מרגש אותי, מבין כל הפקות התחריר. הזמן הזה בשנה, השירים והפיוטים ממסורת המזרח ואשכנז, ועוד יותר מכך – הלוקיישן ושיתוף הפעולה הנפלא עם מוזיאון מגדל דוד, מעניקים להופעה הזאת מעין נשמה יתרה.

אלי לוזון באירוע סליחות תחריר במוזיאון מגדל דוד (צילום: עמית חי כהן)

אלי לוזון באירוע סליחות תחריר במוזיאון מגדל דוד (צילום: עמית חי כהן)

זאת השנה השישית שאני זוכה לשתף פעולה עם המנהל המוזיקלי שאני הכי אוהב, חברִי אלעד גבאי, ועם הנגנים, הזמרים והזמרות המדהימים שהולכים איתנו שנה אחר שנה בדבקות ובחברות. גולת הכותרת של השנה היא הצטרפותו של אלי לוזון. בעיניי, אלי הוא זמר מוביל בפס הקול של המוזיקה הישראלית בכלל: איש מסורתי ואדם מרגש בצורה בלתי רגילה, בקולו ובהבנתו בתורת המקאם".

עינת אשדות, ראש תחום אירועי תרבות במוזיאון מגדל דוד: "אנחנו שמחים ומתרגשים לחזור ולשתף פעולה עם בר התחריר באירוע המיוחד הזה. אין מקום מתאים יותר ממצודת מגדל דוד להתחבר לחודש הסליחות באווירה אחרת".

'סליחות נוסח תחריר'. א', 16.9, 20:00. מוזיאון מגדל דוד. 50 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר