אינוקשוק (צילום: באדיבות הקרן לירושלים)
אינוקשוק (צילום: באדיבות הקרן לירושלים)

מקנדה לירושלים: פסל האינוקצ'וק יוצב בעיר

הפסל, של האמן הירושלמי והבינלאומי ישראל הדני, מסמל אחווה, סולידריות וערבות הדדית והוא יוצב בכניסה למתנ"ס מוסררה

פורסם בתאריך: 4.10.18 18:30

בשבוע הקרוב יוצב בכניסה לבית קנדה בשכונת מוסררה פסל אבן בעיצובו של האמן הירושלמי והבינלאומי ישראל הדני. הדני זכה בתחרות פיסול בהשראת פסל האינוקצ'וק הקנדי המסמל אחווה, סולידריות וערבות הדדית בין בני אדם.



פסלי האינוקצ'וק שימשו את הילידים בצפון קנדה, האינואים, בתור אבני דרך או סימני ניווט. הפסלים הפשוטים הוקמו באזור הקפוא כדי להתריע על סכנה, אזור דייג או הכוונה. בקנדה מדובר בפסלים מפורסמים שאף שימשו כסמל משחקי החורף האולימפיים בשנת 2010.

הפסל יגיע לעיר כחלק מציון שנת ה-50 לקרן ירושלים, שבמסגרתה החליטו ידידי הקרן לירושלים בקנדה, ובראשם לואיס מיץ', לתרום להקמתו של פסל אינוקצ'וק בעיר שיסמל את הקשר החזק והעמוק בין שתי המדינות. המיקום שנבחר היה בגינה הציבורית המשמשת גם ככניסה הראשית לבית קנדה ברחוב שבטי ישראל, מקום שהפך בשנים האחרונות אבן שואבת לצעירים, סטודנטים ותושבי השכונה.

בתחרות לעיצוב הפסל שקיימה הקרן לירושלים בין אמנים ירושלמים זכה במקום הראשון האמן עטור הפרסים ישראל הדני שעבודותיו מוצגות במקומות רבים בארץ ובעולם. על חבר השופטים נמנו נציגי הערייה, מוזיאון ישראל, נציגי הקרן לירושלים ותושבי השכונה. פסלו של הדני עשוי מאבן מסותתת ומתנשא לגובה של למעלה מארבעה מטרים.

בקרן לירושלים מציינים כי בתרומה נוספת שגייסה הקרן מקנדה, הוחלט לפתח את הגינה הציבורית סביב הפסל ולהוסיף מתקני משחק כושר לטובת התושבים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר