ברכת הכהנים בכותל בשנה שעברה (צילום: איי.אף.פי)
(צילום: איי.אף.פי)

עיריית ירושלים מגלגלת הלאה את בניית הרחבה המעורבת בכותל; תפוח האדמה הלוהט מועבר לוועדה המחוזית במשרד האוצר

על רקע עמדתה של עיריית ירושלים שלא לפעול לחידוש היתר הבנייה ברחבת התפילה המשותפת לנשים ולגברים בכותל המערבי - הדיונים בנושא יתחדשו בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. הדיון הקרוב בעוד כשבועיים: "הוועדה מבקשת מנציגי עיריית ירושלים להגיע לדיון"

פורסם בתאריך: 18.12.18 17:24

עוד עיכוב בקידום פעילות הרחבה המעורבת והמשותפת לנשים ולגברים בכותל המערבי. בעקבות החלטתה של עיריית ירושלים להעביר את הטיפול במתן היתר בנייה להקמת רחבת התפילה המעורבת לכלל הזרמים ביהדות, הדיונים התחדשו בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה שפועלת תחת משרד האוצר. אתמול, שני, התכנסה הוועדה לחידוש היתר בנייה לרחבת תפילה מעורבת בכותל – רחבת "עזרת ישראל". מדובר בהיתר בנייה שיש לחדשו – הנושא לא עלה בדיון בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים לאחר שזו גלגלה את האחריות לוועדה המחוזית.



במכתב ששלח מנכ"ל העירייה אמנון מרחב למזכיר הממשלה צחי ברוורמן נכתב כי לאחר התייעצות הוחלט שאין זה יהיה נכון לדון בבקשה בעירייה מהסיבה כי "הבנייה במקום לוותה במחלוקות עמוקות וקשות, תכנונית, תיאולוגית, לאומית ובינלאומית, במקום ובנושא כה רגיש כמו זה, רווי מחלוקות ומורכבויות, יהיה נכון שהגורם שידון בבקשות להיתרי בנייה, להוצאתם והארכתם יהיה גורם תכנון ממלכתי לאומי ולא מתכנון מקומי. במקרה זה זו צריכה להיות הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה".

מהוועדה המחוזית נמסר כי "בהמשך למכתבו של מנכ"ל עיריית ירושלים מר אמנון מרחב למזכיר הממשלה מר צחי ברוורמן כי אין בכוונת הרשות המקומית לפעול לחידוש ההיתר ברחבת התפילה עזרת ישראל, התכנסה היום הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים כדי לדון בנושא. הוועדה החליטה כי בתוך פרק זמן של 14 יום, יציגו עיריית ירושלים ומגישי הבקשה להיתר, את התייחסותם לטענות שעלו במהלך הדיון. כמו כן, הוועדה המחוזית תצא לסיור כדי לבדוק את התאמת ההיתר למצב הקיים בשטח".

יש לציין כי אתמול, מסיבות שאינן ברורות, לא נכחו בדיון בוועדה המחוזית גורמי הרישוי בעירייה או נציגים מהלשכה המשפטית של עיריית ירושלים. "הוועדה סבורה כי קודם שתקבל החלטה בבקשה יש לפעול בהתאם לדרישת מתכננת המחוז וחברי הוועדה לקיים סיור בשטח", נכתב בהחלטת הוועדה המחוזית, "אמנם הופיע בפני הוועדה נציג מטעם עיריית ירושלים, אף מסיבות שאינן ברורות לא הופיעו גורמי הרישוי בעירייה או הלשכה המשפטית להצגתם עמדתם, ולאור השאלות שהתעוררו בפני הוועדה מן הראוי היה כי נציגים כאמור ישתתפו בדיון. על כן, הוועדה קובעת כי לשכת התכנון תקיים סיור במתחם, והבקשה תובא לדיון חוזר בעוד 14 ימים במסגרת המליאה הקרובה, במסגרת פרק זמן זה הוועדה פונה למגישי הבקשה ולעיריית ירושלים לקבלת התייחסותה לטענות אשר הוצגו על ידי המתנגדים, וזאת גם בשים לב להנחיית העירייה כפי שעולה ממכתבו של מנכ"ל העירייה לקידום הדיון בפני הוועדה המחוזית. הוועדה מבקשת מנציגי עיריית ירושלים להגיע לדיון".

כזכור, בינואר 2016 החליטה המדינה לבצע את מתווה הכותל, לפיו תוקצה רחבה שלישית בקשת רובינסון בכותל שתהיה משותפת לכלל הזרמים ביהדות ללא הפרדה מגדרית – גברים ונשים יוכלו להתפלל יחד. לאחר שהשרה מירי רגב (הליכוד) שעמדה בראש הוועדה שנועדה לאשר את העבודות ברחבה התפטרה וכך גם השרה איילת שקד (הבית היהודי), בחודש יולי השנה הועברו הסמכויות לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאישר את העבודות. כעת על רשויות התכנון לקדם היתר בנייה לטובת העבודות להקמת הרחבה. מדובר בהיתר בנייה שכולל גם שיפוץ נרחב של מתחם הכותל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר