חיים כהן (צילום: יעקב כהן)
חיים כהן (צילום: יעקב כהן)

"ליאון מחויב למי שתמך בו"

חיים כהן, מס' 2 בסיעת ש"ס בעירייה, מדבר עם "כל העיר" על בניית הקואליציה העירונית

פורסם בתאריך: 4.1.19 08:17

"עכשיו הגלגל התהפך", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" חיים כהן, מס' 2 בסיעת ש"ס בעירייה ומשנה לראש העיר. "אנחנו אלה שתמכנו במשה ליאון בבחירות לראשות העיר, מטבע הדברים ליאון מחויב כיום למי שתמך בו וחילק בהתאם את השלל".



ש"ס כידוע היוו את בסיס הקולות של ליאון בבחירות, שהובילו אותו לניצחון על ראשות העיר. בהסכם הקואליציוני, שנחתם בין ראש העיר ליאון לבין ראשי סיעת ש"ס, שבראשה עומד צביקה כהן, ישנה התייחסות לנושא הנפיץ בירושלים – קיום אירועים בשבת במינהלים הקהילתיים עבור הציבור החילוני בעיר. "לא ימומנו ולא יתקיימו אירועים מחללי שבת במבנים עירוניים, בחברות עירוניות ובמינהלים קהילתיים", כך נכתב בהסכם בין הצדדים. כמו כן, נכתב בהסכם כי "ראש העיר והעירייה יעמידו מבנים עבור בתי ספר חרדים, וכן גני ילדים בכך שכונה בה קיים צורך בכך, מתוך ראייה עירונית כוללת". בנוסף, יוקם אגף משאבי חינוך חרדי חדש, "שיכלול את התחומים הבאים הקשורים לחינוך החרדי: בינוי, נכסים, רישוי, שיפוים, בדק בית, הנגשה, פתיחת שנת לימודים והיערכות. העירייה תעמיד משאבים להקמת האגף החדש – משאבי חינוך חרדי. האגף יוקם עד 60 יום מהקמת הקואליציה", כך מופיע בהסכם.

סיעת ש"ס בעיריית ירושלים תחזיק בשמונה תיקים: כספים, מנהל חינוך חרדי, מינהלים קהילתיים חרדים (תחת מחזיק תיק מינהלים קהילתיים), ארנונה, ספורט חרדי, עלייה וקליטה, ח-ן חרדי ומורשת מן המזרח וקידום נוער חרדי. נציגיה יעמדו בראש ועדות הכספים, ההקצאות, הקליטה והנחות מארנונה.

בנוסף, לסיעת ש"ס יהיו שני נציגים בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה; וחבר מועצה מטעם ש"ס יכהן כחבר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.

 

"אנחנו לא אמורים להתבייש או להתנצל", מבהיר כהן בשיחה עם "כל העיר", "זה שם המשחק – דמוקרטיה. כמובן שזה לא אומר שיהיה אי צדק בשירות לתושבים, זה רק מחייב כל אחד מאיתנו בתפקיד שיהיה לתת שירות. אנחנו לא ננהג כמו האחרים, ובוודאי שנעבוד בשיתוף פעולה", מדגיש כהן, "גם לאלה שאינם מהציבור החרדי. נגיד בשבחם של הציבור החרדי, שבעשר השנים האחרונות אנחנו לא הקמנו מהומה – קיבלנו את הדין והסתדרנו עם מה שיש, בלעזור לנהל את העיר ולא לתקוע את המערכות. אני מצפה מהציבור המפסיד לקבל את ההפסד ולמצוא דרך ולשתף פעולה, ולא לתקוע את המערכת. בסופו של דבר זה עלול לפגוע בכולם".

כהן טוען כי בקדנציה הקודמת של ברקת הופר הסטטוס קוו בירושלים בנוגע לפעילות בשבת. "אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, זה ברור, אבל מטבע הדברים כיוון שאנו נמצאים בתפקידי מפתח אנחנו לא מאלה שנחפש כל הזמן להפר או להלבין חלק מהסטטוס קוו, כמו שהיה בקדנציה הקודמת. תמיד היה את השטח האפור, שדרכו ניסו כל מיני דברים להפר. היום זה לא יהיה, וזה ההישג הגדול".

"אני לא אוהב להסתתר מאחורי סיסמאות. מי שהולך ותומך במועמד שמנצח, יש מחויבות לשותפויות הטבעיות שלו. מטבע הדברים, כמו שהציבור החרדי ידע בעשר השנים לעמוד מהצד ולקבל את הדין כשניר ברקת חילק את השלל ידענו לשתף פעולה, ידענו לכבד את שם המשחק. כמו למשל בפתיחות מסעדות ובתי קפה בשבת, תמיד עשו פרשנויות מה החוק אומר ומה הוא לא אומר. ברור שהיעד שלהם היה לכבס את החוק ולכבס את הסטטוס קוו כדי לרצות מישהו. כיום, אנחנו נשמור על הסטטוס קוו כפשוטו ולא נעשה פרשנות".

חברי סיעת ש"ס בעירייה עם ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות ראש העיר)

חברי סיעת ש"ס בעירייה עם ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות ראש העיר)

לצד ש"ס, השותפה הנוספת שהלכה יד ביד עם ליאון היתה דגל התורה. גם מצביעיה היוו את בסיס הקולות של ליאון בבחירות לראשות העיר. לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ליאון לבין חברי סיעת דגל התורה – אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן יתמנו לסגני ראש עיר. חברי הסיעה יקבלו תיקים ויעמדו בראש ועדות בעלות מוקדי כוח והשפעה. הסיעה קיבלה את התיק היוקרתי התכנון והבנייה. כמו כן, קיבלה דגל התורה את התיקים מבני ציבור, נכסים, תרבות תורנית וקידום נוער חרדי. בנוסף, הסיעה עומדת בראש הוועדה העירונית למכרזים.

בהסכם שנחשף באתר "כל העיר" מול דגל התורה גם עולה, בכמה סעיפים, הפעילות בשבת בירושלים במינהלים הקהילתיים ובמבנים עירוניים, יחד עם התייחסות לגבי הפסטיבלים ומסיבות הרחוב העירוניות. לפי ההסכם "עיריית ירושלים וחברות הבת, לרבות הרשות לפיתוח ירושלים, לא יממנו בין באופן מלא ו/או חלקי ולא יקיימו אירועי חוצות, פסטיבלים, מסיבות רחוב וכו', שיש בהם משום פגיעה ברגשות הציבור וכדו'". בסעיף נוסף בהסכם ישנה התייחסות לאירועי התרבות בעיר העתיקה: "העיר העתיקה והדרכים המובילות אליה, הינם מקומות קדושים, ויש לשמור על כך. לפיכך, כל הפעילות והאירועים בעיר העתיקה, בין החומות ובדרכים המובילות לעיר העתיקה, ככל שיעשו, ייעשו בהתאם לעיקרון זה, ללא פגיעה ברגשות".

זאת ועוד, בהסכם מול דגל התורה עולה פרשת מגרש המריבה ורבורג, שבקרית היובל. כפי שפורסם ב"כל העיר", לאחר מאבק ארוך על המגרש הוועדה המחוזית החליטה להקים במתחם מבני תרבות לציבור החילוני. בהסכם נכתב בעניין זה כי "הוועדה המחוזית בירושלים ביקשה את עמדת העירייה בעניין מגרש ורבורג, הצדדים יקיימו דיון עם כל הגורמים בעירייה על מנת לקבוע את עמדת העירייה בנידון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר