דב קלמנוביץ', פרופ' אמיר חצרוני (צילומים: נעה קסטל, מתוך פייסבוק)
דב קלמנוביץ', פרופ' אמיר חצרוני (צילומים: נעה קסטל, מתוך פייסבוק)

דב קלמנוביץ' על הפרובוקציה של אמיר חצרוני: "תת אנושיות"

סערה סביב פרופ' חצרוני, שלעג לחללי צה"ל בהר הרצל - המשנה לראש העיר קלמנוביץ' אומר: "רמה נמוכה, אוטיזם מוחלט, אם הוא היה מבין כאב של הורה שכול הוא לא היה עושה את זה"

פורסם בתאריך: 27.4.17 12:11

סערה סביב הפרובוקציה האחרונה של פרופ' אמיר חצרוני, שבה הוא לועג לחללי צה"ל בהר הרצל. המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ' (הבית היהודי), לשעבר יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אומר בשיחה עם "כל העיר": "זו תת אנושיות. אם בן אדם בז ופוגע במשפחות שכולות הוא באמת לא מבין שכול, ולא משנה איזה שכול .כנראה אין לחצרוני רגשות. וזה כבר לא קשור לצה"ל או ליום הזיכרון, זה קשור לפגיעה בלאנשים שאיבדו את יקיריהם בכל דרך שהיא. פשוט חוסר רגישות, רמה נמוכה, אוטיזם מוחלט, אם הוא היה מבין כאב של הורה שכול הוא לא היה עושה את זה".

קלמנוביץ', רואה חשבון במקצועו, כזכור הוא הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה. הוא נפצע ב-31 בינואר 1988 בדרכו לביתו, ליד רמאללה, אז נזרק לעברו בקבוק תבערה שגרם לו לכוויות ב-75 אחוז משטח גופו.  הוא פונה במצב קשה לבית החולים הדסה, ולמרות מצבו הקריטי הוא שרד ועבר הליך שיקום ארוך. לאחר שהתאושש ייסד את ארגון נפגעי פעולות איבה וארגון "זוכרים". כיום, כאמור, הוא משמש כמשנה לראש העיר מטעם סיעת הבית היהודי.

 

דב קלמנוביץ (צילום: נעה קסטל)

דב קלמנוביץ (צילום: נעה קסטל)

 

חצרוני פרסם השבוע בדף הפייסבוק שלו תמונה שלו כשהוא מחויך על רקע קברי החללים בבית העלמין בהר הרצל, בין השאר הוא כותב: "לכבוד יום הזיכרון המתקרב קפצתי להר הרצל לצלם סרטונים משעשעים על חללי צה"ל. בשנים קודמות צחקתי בעיקר על אהבלים שהתנדבו לצנחנים במקום ללכת לקב"ן להוריד פרופיל ל-21 וגמרו בתוך ארון, כמו המתאבד המפורסם רועי קליין ז"ל שבמותו ציווה לאשתו את הרב לוינשטיין. השנה אתייחס גם לג'ובניקים, שהאמינו שאם הם ישרתו באפסנאות ולא בקרבי הם יישארו בחיים – אבל טעו". בעקבות הפוסט הרשת סערה – למעלה מ-2000 שיתפו ואלפי תגובות פורסמו לפוסט.

 

 

הפוסט של פרופ' אמיר חצרוני (צילום: מתוך פייסבוק)

הפוסט של פרופ' אמיר חצרוני (צילום: מתוך פייסבוק)

 

"בלי קשר לפוליטיקה,. זו הפעם הראשונה שאני רואה את זה ונראה כי הבן אדם פשוט מנותק", ממשיך ואומר קלמנוביץ'. "אדם שיש לו אוטיזם, אתה לא מעניש אותו. אדם שסובל ממופרעות נפשית יש לו מקום איפה להיות, לא דנים אותו כאדם נורמאלי. אם ייכנס מופרע להר הרצל צריך לאשפז אותו.

כיו"ר של ארגון נפגעי פעולות איבה בעבר, שביקר במאות בתי אבלים ואצל משפחות אבלות", ממשיך ואומר קלמנוביץ', "באמת זה חוסר הבנה של מה קורה להורים שכולים, אין כאב יותר גדול של הורים שכולים שאיבדו בן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר