עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום:פול סגל)
עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום:פול סגל)

עו"ד ריקי אופק אבן צור: מומחית לענייני משפחה ופירוק חברות

"לרדוף אחר החלום ולא לוותר" הוא המוטו המרכזי בחייה של עו"ד ריקי אופק אבן צור בירושלים, מומחית לענייני משפחה ופירוק חברות מזה כ-16 שנים. מלאת יצירתיות, אמפטיה, עם חשיבה מחוץ לקופסא וגישה פייסנית ואנושית - כך מתנהלת עו"ד אופק אבן צור

פורסם בתאריך: 21.6.19 12:04

בעבר היא ניהלה עסק משפחתי לקייטרינג, היא מתחילה לימודי דוקטורט במשפטים ובקרוב מאוד תפתח את הקורס הראשון ללימודי תעודה בנושא פירוק חברות כמרצה. עו"ד ריקי אופק אבן צור לא נחה לרגע וכמומחית לענייני משפחה ופירוק חברות היא יודעת שאלו נושאים רגישים במיוחד ולכן פיתחה פתרונות יצירתיים במיוחד לצד רגישות ואמפטיה יוצאת דופן.

במה את מתמחה?

"אני מטפלת בנושאי ירושות, צוואות, גירושין, חלוקת רכוש ועוד. בעבר כיהנתי כבאת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לענייני משפחה במשרד המשפטים, כך שיש לי ניסיון רב בתחום של צוואות, ירושות וגם מאבקים בתוך המשפחה. רוב העבודה שלי מוקדשת לטיפול בענייני משפחה. מגיעים אלי זוגות שעומדים בפני החלטה גורלית האם להתגרש או להיפרד, וכשמעורבים ילדים ו/או רכוש משותף צריך לדעת איך מתנהלים. זו החלטה הרת גורל לא פשוטה בכלל".

למה כדאי לשכור את שירותייך?

"ראשית אני בעלת ידע וניסיון בתחום. בנוסף אני מביאה איתי חשיבה אחרת, מחוץ לקופסה. הראש עסוק כל הזמן במציאת פתרונות יצירתיים. כשאני מקבלת לידיי תיק, דבר ראשון חשוב לי להבין מה קורה בין בני הזוג. זה הכרחי שאפגין אמפתיה ואנושיות כי אני יודעת שאלו תקופות לא קלות בחיי בני זוג. לא אלבה יצרים אצל הלקוחות שלי, במיוחד בקרב אלה שנמצאים בפני גירושין או פרידה. אני מרבה להגיד ללקוחות שלי שיש חיים אחרי הגירושין במיוחד כשיש ילדים מעורבים. חשוב לטובת הילדים, ובכלל, להתנהל בדרך של כבוד הדדי שהוא חיוני מאוד. על כן, ברוב המקרים אני דוגלת ממליצה ללקוחותיי להגיע לסוג של פשרה".

עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: פול סגל)

עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: פול סגל)

איך הגעת לעריכת דין?

"התחלתי בכלל בניהול עסקי הקייטרינג המשפחתיים לאחר הצבא, וכשהיה צורך גם שטפתי כלים ומלצרתי באירועים. לאחר זמן מה הרגשתי שאני לא ממצה את הפוטנציאל שלי ונרשמתי ללימודי תקשורת. אבי ז"ל אמר לי בזמנו מילים שמהדהדות לי בראש עד היום, שמכאן (מתקשורת) לא תבוא הישועה וכדאי שאשנה כיוון. ובאמת עשיתי שינוי. ההשראה שלי הגיעה דווקא מסדרות טלוויזיה על עורכי דין ובתי משפט שהיו פופולריות באותה התקופה כמו 'פרקליטי אל.איי'. נרשמתי ללימודי משפטים בחיפה ולאחר ההתמחות עברתי לירושלים".

באיזה מצב מצוי זוג שמגיע אלייך?

"הזוגות שמגיעים אלי נראים ומרגישים כמו סוג של כישלון, יש פחדים קיומיים מטורפים כמו פחדים כלכליים, מחשבות על מה קורה איתי או איך אביט בילדים שלי. בסדנאות שאני מעבירה, 'פרו בונו' לנשים ולגברים, בני הזוג לומדים איך להתמודד עם מצבים של פירוק המשפחה, גירושים, המצב הכלכלי, מה אומרים לילדים ובכלל איך מתנהלים בסיטואציה שכזאת. המסגרת גורמת להם להרגיש יותר בנוח, פחות 'נקמנים', ולראות את התמונה הכללית בפחות זעם".

את נהנית ממה שאת עושה?

"אני מאוד נהנית. לשמחתי אני מצליחה להגשים את הרצונות שלי. רציתי להתוות מדיניות, להביא את עצמי ואת החשיבה שלי לתחום, למרות השעות הקשות, חוסר הגבולות בין עבודה לבית וכל יתר החסרונות המתלווים לניהול משרד עצמאי – אני מאושרת כי בחרתי בתחום שאני אוהבת. להיות עורכת דין לענייני משפחה מדבר אלי ומספק אותי לעזור לאנשים".

איך את מצליחה לשלב קריירה עם גידול ילדים?

"יש לי בן זוג שמסייע בגידול שני הילדים ובנוסף מנהל את המשרד. במקביל אני מקפידה להעניק להם זמן איכות. חשוב לי להעניק להם אהבה ושתהיה להם שמחת חיים".

מהו הבילוי האהוב עליכם כמשפחה?

"דברים כיפים כמו למשל לצפות יחד בסרטים, לבלות יחד בחוץ, בעיקר בקיץ, אוהבים לבשל ולאפות יחד. בעלי נגן ומוזיקאי ויש לו להקה ואנחנו אוהבים להגיע להופעות ולהאזין למוזיקה בבית".

טיפ חשוב שתוכלי לשתף?

"למרות הקשיים, העומס, הלחץ, התקופות הלא יציבות חשוב להמשיך ולהאמין בעצמך ולהיות בטוחה כי זו הדרך. לדאוג להקיף את עצמך במשפחה תומכת, בבן זוג שמאמין בך, שמעודד ומסייע".

 

עו"ד ריקי אופק אבן צור, מתמחה בדיני משפחה ופירוק חברות

כתובת: רחוב המעלות 6, ירושלים

טלפון: 052-5399374

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר