אמבולנס של מד"א בי-ם (צילום: תומר נויברג-ג'ני)
אמבולנס של מד"א בי-ם (צילום: תומר נויברג-ג'ני)

טרגדיה: ילד בן 3 נפטר כשבוע אחרי שעבר ניתוח להסרת שקדים

הוריו של הילד, תושבי ג'בל מוכאבר, הבחינו הבוקר כי הוא מדמם ללא הפסקה. הם פינו אותו למוקד טרם כשהוא ללא הכרה. תוך כדי פעולות החייאה הוא פונה לשערי צדק, שם נאלצו לקבוע את מותו

פורסם בתאריך: 17.4.19 15:18

ניתוח להסרת שקדים הוביל למותו של ילד בן 3: הילד, שעבר לפני שבוע ניתוח להסרת שקדים, החל הבוקר לדמם ללא הפסקה ובשלב מסוים איבד את הכרתו. הוריו, תושבי ג'בל מוכאבר במזרח העיר, פינו אותו במיידית למוקד טרם בארמון הנציב.



בטרם החלו לבצע בילד פעולות החייאה, כשבמקביל הוזעק למקום צוות מד"א שפינה אותו למרכז הרפואי שערי צדק תוך מאמצי החייאה ממושכים.

בשערי צדק מציינים כי "הבוקר פונה לבית החולים שערי צדק ילד כבן 3 ללא סימני חיים ותוך פעולות החייאה, וזאת לאחר ניתוח שקדים שעבר לפני שבוע בבית חולים אחר. בבית החולים נמשכו פעולות ההחייאה אך לא היה מנוס מקביעת מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".

ממד"א נמסר: מוקד מד"א הוזעק הבוקר לסניף טרם בארמון הנציב, לשם הגיע ילד בן 3 כשהוא ללא הכרה, ככל הנראה בעקבות ניתוח להסרת שקדים שהסתבך. הפראמדיקים של מד"א פינו את הילד תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותו".

מהדסה נמסר: "פעוט בן 3 שנפטר היום, 17.4, בפתאומיות בשערי צדק, נותח בהדסה עין כרם ב-10/4, בניתוח להקטנת שקדים. הניתוח שבוצע על ידי צוות שכלל את מנהל המחלקה, עבר ללא כל סיבוכים. הפעוט שוחרר לביתו לאחר יממה בליווי הוריו, תוך תדרוך ההורים בשפתם (ערבית) על ידי רופא דובר ערבית מצוות המנתחים, לגבי מה מותר ומה אסור לו לאכול ועל מה הם צריכים להשגיח. התדרוך כלל הצבעה על סיבוכים אפשריים וכיצד עליהם לנהוג באם יופיע סיבוך ובמיוחד דימום. האמור גם נכתב באופן הברור ביותר בסיכום המחלה לרופא המטפל בקהילה. להורים הודגש (עם סימני קריאה) כי עליהם להגיע מיד לחדר המיון בעין כרם באם יופיע דימום או החמרה כלשהי במצב. ובכל מקרה זומנו לביקורת שאחרי הניתוח (כשלושה שבועות לאחריו)".

עוד נמסר מהדסה: "נציין כי מדובר בניתוח המבוצע בתדירות גבוהה, למעלה ממאה ניתוחים לשנה, ומתוך מאות ניתוחים דומים שבוצעו בהדסה בשנים האחרונות. רופאי מחלקת א.א.ג מציינים כי לא ארעו סיבוכים חמורים שלאחר הניתוח בשנים האחרונות, ובוודאי שלא דימום מסיבי או מוות. כל צוות הדסה והנהלתה משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תנחומי

    נשבר הלב מתיאור ההורים בכתבות נוספות שהתפרסמו בנושא, על כך שלאחר הניתוח שכב הילד במיטה במסדרון, למרות שהיו מיטות פנויות בחדרים. בכתבה אחת קראתי שהאב סיפר, שכל מי שעבר במסדרון השאיר משהו על המיטה של הילד, והפכו אותה לפח. זה לא יחס אנושי, ועולה התהייה מדוע לא זכו הפעוט ומשפחתו לתנאים מכבדים. מיטה בחדר והשגחה של לפחות 24 שעות. עצוב כל כך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר