אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ (צילומים: מוטי מילרוד, עופר וקנין)
אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ (צילומים: מוטי מילרוד, עופר וקנין)

האם מחוז ירושלים של ההסתדרות תומך בניסנקורן על פני יחימוביץ?

אילנה דניאל, יו"ר נעמת: "המחוז תומך באבי ניסנקורן"; מירי אדרי, יו"ר ועד רשות השידור: "ההסתדרות במתכונת הנוכחית הפקירה את ציבור עובדי המדינה בירושלים"

פורסם בתאריך: 8.5.17 17:06

קשה להתעלם משלטי התמיכה, במסגרת הבחירות לראשות ההסתדרות, שנתלו בשבועיים האחרונים ברחבי ירושלים – אולם נראה כי פניה של המועמדת שלי ח"כ שלי יחימוביץ כמעט ואינם נראים בעיר. רוב שלטי החוצות שנתלו הם של המועמדים מטעם אבי ניסנקורן – מנהל המרחב המכהן דני בונפיל ויו"ר נעמת אילנה דניאל. מנגד, במטה הירושלמי של יחימוביץ, שבראשו עומד דורון דודו, יו"ר ועד העובדים בשע"מ (שירותי עיבודים ממוחשבים ברשות המסים) ומירי אדרי, יו"ר ועד עובדי רשות השידור, טוענים כי הם מתרכזים בעבודת שטח.

אילנה דניאל, יו"ר נעמת המכהנת, אומרת השבוע ל"כל העיר" לקראת הבחירות שייערכו ב-23.5 כי "המחוז תומך באבי ניסנקורן ומן הסתם אנחנו איתו. יש לו קבלות ויש לו הוכחות, הוא הוכיח את עצמו גם לגבי הנשים והגברים.

"בטח את תוהה למה אנחנו לא בוחרות באישה?", מציינת דניאל, "אז אם אבי ניסנקורן לא היה בתפקיד הזה עד היום והוא היה מתמודד חדש מול שלי יכול להיות שהיינו שוקלים .. אני מסתכלת על שלי והיא לא היתה איש איגוד מקצועי ולא היתה בוועד ולא יודעת מה זה ארגון עובדים. אבי ניסנקורן בא מתוך תחום של ארגון עובדים ואיגוד מקצועי, ואנחנו ביחד איתו מובילות. הוא הוכיח את עצמו. אנחנו הנשים קיבלנו תקציבים גם בירושלים וגם בארץ, מה שלא היה אף פעם בהסתדרות. אכפת לו מהאג'נדה הנשית יותר משלי יחימוביץ, שלא העמידה אף אחת לנעמת, אנחנו לא יודעים מי המועמדת מולי".

 

אילנה דניאל, יו"ר נעמת ירושלים

אילנה דניאל, יו"ר נעמת ירושלים

דני בונפיל, ראש המרחב המכהן בהסתדרות, שמתמודד לקדנציה נוספת, מדגיש השבוע כי "דבר ראשון לא כל מחוז ירושלים תומך באבי, אבל תומכים בו הרבה חבר'ה. אנחנו במשך חמש השנים האחרונות טיפלנו בעובדים והעלינו אותם על המפה. ושלי, אני בטח לא רוצה להגיד מילה רעה עליה, אבל בטח לא מילה טובה, היא לא הוכיחה כלום. היא לא היתה ראש ועד, היא לא עשתה הסכם קיבוצי ולא יודעת מה זה הסכם קיבוצי. אנחנו מתגאים בכל העשייה של אבי, אבל כולנו מחכים ליום הבחירות. יש לנו בעיה אחרת של מצב אדישות – בכל מקום אומרים ש'דני ייבחר ואין מה לדאוג', אבל צריך להגיע לבחור, נצטרך להביא כמה שיותר אנשים כדי שהניצחון יהיה מוחץ לא כלפי שלי אלא כלפי האוצר".

 

דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)

דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)

***

במטה יחימוביץ דוחים את הטענות ומציינים כי יש מועמדת לנעמת – עינת חורב. דורון דודו, יו"ר ועד שע"מ (שירותי עיבודים ממוחשבים ברשות המסים), המועמד להחליף את בונפיל, אומר ל"כל העיר": "אני מסכים לגבי השילוט אין מספיק שילוט לשלי, אבל עלות השילוט מטעם ניסנקורן יוצא מטעם דמי החבר של ההסתדרות. למה לבזבז את הכסף הזה? הכסף הזה מיועד לעובדים ולשירותי ההסתדרות לעובדים".

ומה בנוגע למחוז ירושלים?

"בשטח אנחנו שומעים את זה – שלי מתחזקת בשטח. אם היא היתה מגיעה שלושה-ארבעה חודשים לפני הבחירות אז היתה פה תבוסה מוחצת שלהם. המאבק הוא שלי-אבי. אני נכנסתי לבחירות כי אנשים רוצים שינוי. אנשים רוצים עתיד חדש ואופק חדש בהסתדרות, להפסיק את הקומבינות על חשבון העובדים, שוויון, הטבות. ישבתי במאות מכרזים מטעם ההסתדרות ואותי שולחים איפה שיש בלגן".

דורון דודו (צילום: פרטי)

דורון דודו (צילום: פרטי)

מה תעשה אם תיבחר לראש מרחב ירושלים בהסתדרות?

"אני יו"ר ועד 10 שנים בשע"מ, אני השבתתי את רשות המסים למעלה מ-20 פעמים כדי שיקלטו אנשים כעובדי מדינה. אני נאבק בעניין עובדי הקבלן. בחוץ יש 300 אלף עובדי קבלן. שלי יחימוביץ חוקקה 50 חוקים רובם חברתיים במשק הישראלי – הסתדרות צריכה מנהיגה של עובדים שחוקקה חוקים ונלחמת למען העובדים. הגיע הזמן לעשות סדר, זו הזדמנות בלתי חוזרת לעובדים. עובדי המדינה בשנים האחרונות נפגעו בכל דרך אפשרית, לקחו לנו חצי דמי הבראה ויו"ר ההסתדרות חתם על פיטורי עובדים ברשות השידור, בנמלים, אז למה צריך יו"ר הסתדרות אם הכל מופרט.

"יש אנשים שעובדים מתחת לרדאר", מבהיר דודו, "והרבה אנשים שלהם מסתירים שהם מצביעים שלי. מתי שדרגו את השכר לעובדים בירושלים?".

מירי אדרי ושלי יחימוביץ (צילום: באדיבות מירי אדרי)

מירי אדרי ושלי יחימוביץ (צילום: אישי מירי אדרי)

מירי אדרי, יו"ר ועד עובדי רשות השידור, מס' 2 ברשימה הירושלמית "הבית החברתי, מטעם יחימוביץ, אומרת: "ההסתדרות במתכונת הנוכחית החטיאה בדרך את המטרה שלה והפקירה את ציבור עובדי המדינה בירושלים. לראייה לכך הם עובדי רשות השידור – 1,800 עובדים פוטרו בחוק. לא שמעתי חוץ מאיומי סרק שהוא יכול להגן על העובדים. יש אנשים שכנראה הכיסא יותר חשוב להם".

בנוגע להיעדר שילוט בירושלים טוענת אדרי: "אנחנו התרענו בנושא השילוט – אנחנו מימנו בעצמנו את השילוט שלנו  – 38 אלף שקל, אנחנו דוד מול גוליית, שילמנו מכיסנו לא קיבלנו שום עזרה מההסתדרות".

ועל רקע יום ירושלים – דמויות ירושלמיות מציינות מה ירושלמי בעיניהן?

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר