מעלה אדומים, חתולי רחוב (צילומים: דוברות עיריית מעלה אדומים, אליהו הרשקוביץ)
מעלה אדומים, חתולי רחוב (צילומים: דוברות עיריית מעלה אדומים, אליהו הרשקוביץ)

מעלה אדומים: מבצע עיקור וסירוס חתולי רחוב יוצא לדרך

בשבוע הבא תחל העירייה במבצע לעיקור חתולי הרחוב במעלה אדומים. חתולי הרחוב גם יקבלו חיסונים נגד כלבת וטיפול נגד תולעי מעיים

פורסם בתאריך: 5.6.19 20:23

בשורה לחובבי החיות- מבצע סירוס ועיקור חתולי רחוב יוצא לדרך. החל משבוע הבא העירייה תחל בסירוס ועיקור חתולים ברחבי העיר. המבצע כולל החזרת חתולים אחרי הניתוח לאותה סביבה בה הם נלכדו. במהלך הניתוח הם מחוסנים נגד מחלת הכלבת ומקבלים טיפול נגד תולעי מעיים

בשורה גדולה לחובבי החיות במעלה אדומים, בדגש על חתולי הרחוב: עיריית מעלה אדומים תחל בשבוע הבא במבצע רחב היקף לסירוס ועיקור חתולי הרחוב שמפוזרים ברחבי העיר. פרט לסירוס ולעיקור, יקבלו חתולי הרחוב גם חיסונים נגד כלבת וכן טיפול נגד תולעי מעיים. בנוסף, בעירייה מבטיחים כי חתולי הרחוב יוחזרו לאותה הסביבה שבה הם נלכדו.

"חתולי הרחוב שילכדו יועברו לווטרינר העירוני, שם הם יעוקרו או יסורסו", מציינים בעיריית מעלה אדומים ומוסיפים: "בתום תהליך הסירוס או העיקור והטיפול הנוסף שאותו הם יקבלו, יוחזרו חתולי הרחוב למקום ממנו הם נלקחו".



בעיריית מעלה אדומים מוסיפים ואומרים כי "מטרת המבצע היא לצמצם את הסבל הכרוך בחיי רחוב עבור החתולים מצד אחד, ומצד שני לצמצם את מספרם באותם מקומות בהם ריבויים מהווה מפגע סביבתי או תברואתי. במהלך ניתוח העיקור והסירוס, חתולי הרחוב גם יקבלו חיסון נגד מחלת הכלבת ובנוסף יקבלו טיפול נגד תולעי מעיים".

עיקור החתולים, יש לציין, מהווה את הדרך ההומנית היחידה לשליטה באוכלוסיית חתולי הרחוב, הקטנת קצב התרבותם ושיפור איכות חייהם. זאת, תוך כדי הפחתה משמעותית של המטרדים הנגרמים לתושבים כתוצאה מנוכחות החתולים חסרי הבית.

הווטרינר העירוני ד"ר אדי ציבן מסביר השבוע כי "ניתוח העיקור/סירוס הינו ניתוח פשוט, שאינו גורם לנזק או סבל לחתול ואף תורם לבריאותו ולאיכות חייו. חתולים מעוקרים/מסורסים סובלים פחות ממקרים של גידולים סרטנים, דלקות, פציעות, נשיכות מקרבות עם חתולים אחרים. הם רגועים יותר כלפי אנשים וחיים חיים ארוכים ובריאים יותר".

בעירייה מסכמים ומבקשים מתושבי העיר לדווח על אזורי התקהלות של חתולי רחוב. את הפרטים ניתן לקבל במוקד העירוני, באתר העירייה או אצל הווטרינר העירוני.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר