עלמה אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)
עלמה אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

רותי המאמנת | 5 פעילויות ספורטיביות לכל המשפחה

חודש אוגוסט זה בדיוק הזמן לקום מהספה ולעשות קצת ספורט, כן - עם הילדים: 5 רעיונות לפעילויות ספורטיביות בתוך הבית ובחוץ

פורסם בתאריך: 7.8.19 22:00

תמונת מצב: חודש אוגוסט 2019. הסלון הפך לשטח קרב. כריות הספה והנוי מוטלות על הרצפה ושרפרפים צבעוניים מכל הבית מוצבים על השטיח האדום כמכשולים אימתנים, לפחות כמו בפרק הגמר של נינג'ה ישראל. ילדים קופצים ומדמים לחיצה על הבאזר עם כל הצעקות המתלוות לכך. הפרשנית – אמא, יוצאת מגדרה. כן, לפעמים גם אני מגיעה לרמה של ייאוש מילדים קופצניים בבית, שמותירה אותי יצירתית עד כדי כך שאתרום את הסלון למסלול מכשולים והוצאה טובה של אנרגיה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לא עבור כולם זה מתאים ולכן כשירות נאמן לציבור ההורים בחופש הגדול כתבתי כמה פעילויות כיפיות וחינמיות שניתן לעשות יחד עם הילדים בכדי להרגיע את האנרגיות הבלתי נגמרות של הקטנים וגם של הגדולים יותר. על הדרך, גם ההורים יכולים להתאמן ולהשתחרר. בגדול, אין דבר יותר ממריץ ומלמד את הילדים שלנו מלראות גם אותנו מתאמנים. נאה דורש נאה מקיים.

כמה דגשים לפני שנתחיל בפעילויות, דאגו שחווית הפעילות תהיה כיפית ומלהיבה בדיוק כמו אחד המסכים שעיניהם של הילדים היו דבוקות אליהם. חשבו מה מלהיב את הילד שלכם: אולי זאת תחרות או משימה משותפת ללא ניקוד? בגדול, אפשר להפוך כל פעילות לכזאת או כזאת.

להלן 5 רעיונות מדליקים שניתן לבצע בתוך הבית כשהטמפרטורה רותחת או בחוץ כשקצת יותר נעים.

כשהבית הופך להיות מגרש המשחקים הפרטי שלכם – נתחיל בכך שאתם חייבים לשמור על ראש פתוח ואולי לפעמים לוותר קצת על הצורך בסדר תמידי. אם יש לכם ילדים אני בטוחה שבאיזשהו שלב ויתרתם על הצורך שהבית יהיה מסודר כמו במוזיאון.


 

בית משפחת זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

בית משפחת זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)


משחק ראשון ומוצלח ביותר הוא טוויסטר. רוב הבתים שאני מכירה מחזיקים את המשחק הגאוני הזה. בטח קיבלתם אותו באחד מימי ההולדת או שרכשתם. המשחק הזה יכול לשרוף לכם לפחות שעה של פעילות טובה ומשותפת.

רעיון נוסף הוא JUST DANCE שמופיע ביוטיוב. בעקרון המשחק הוא משחק שאמורים לשחק עם חיבור למצלמה וקפסולת משחק אך ניתן לעקוב אחר התנועות גם בלעדיהן, להנות ולזוז. בסרטונים שעלו ליוטיוב מופיעות דמויות שצריך לחקות את תנועותיהן בזמן שהן רוקדות. האמינו לי זה מלהיב ביותר.

פעילות אחרת  – חישוקים. השתמשו בחישוק או סמנו עיגול על הרצפה ושחקו ים יבשה. בנוסף, אפשר להנחות גם משימות עם החישוק לחיזוק המוטוריקה הגסה. דוגמה ראשונה למתחילים: קפצו פנימה והחוצה 10 פעמים. דוגמה למתקדמים: הכניסו והעמידו את הידיים בתוך החישוק והקפיצו את הרגליים מצד לצד. רעיון אחרון ולגטימי לאלה שמוכנים לשחרר קצת הוא מסלול מכשולים בבית ממה שיש. רק דאגו שהוא יהיה בטיחותי.



אביב ועלמה אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

אביב ועלמה אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)


גלגלים – אין ילד או ילדה שלא נהנו אי פעם מרכיבה על אופניים, סקייטבורדים, רולרבליידס או אפילו בימבה. בירושלים יש מספר מסלולים מתאימים לכך וחלקם אף ייעודים לכך. אחד מהם הוא המסלול בגן הפעמון לפעלולים על גלגלים. למעט אופניים ניתן להכניס לשם כמעט את כל הגלגלים. מסלול סלאלום שמותאם גם לאופניים נמצא לאורך פארק המסילה ליד שכונת קטמונים. אם תרצו מעט להתרחק ולצאת מגבולות העיר תוכלו למצוא גם מסלולים כאלה בערים אחרות. האופציה הנוספת הקרובה אלינו היא מסלול האופניים במודיעין. אם אין לכם מסלול שכזה זמין תוכלו ממסלול שטוח ליצור מסלול מכשולים מאתגר מקונוסים.


אביב אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

אביב אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)


תופסת – נשמע כמו רעיון פשוט אך הוא טומן בחובו משהו גאוני – זמן לפריקת אנרגיה נטו! מושלם, לא? כאן גם אתם יכולים להיכנס לתמונה ואפילו ליהנות. יש אינספור אפשרויות למשחק הזה וכמובן אפשר גם להמציא תופסת משלכם. לפני שאתם מתחילים לשחק הגדירו את שטח המשחק והחוקים מראש בכדי למנוע תסכול אצל הילדים ודאגו שהמשחק יהיה הוגן. דוגמאות לתופסות שונות – תופסת רגילה, תופסת צבעים ותופסת גובה. רעיון נוסף לתופסת הוא תופסת כדור (קצת בדומה למשחק חיי שרה). מגדירים תופס מראש שצריך לתפוס על ידי זריקת הכדור על שאר המשתתפים. הכדור חייב להיות מספוג רך.


עלמה אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

עלמה אוכמן (צילום: רותי זינדל-אוכמן)


משחקים של פעם – את רוב שנות היסודי שלי ביליתי במשחק גומי. אני זוכרת את המשחק הזה כדבר שניתן לשחק בו שעות על גבי שעות. בטוח גם לכם יש איזה משחק שכזה מהילדות. משחקי ילדות הם פשוטים וכך גם גאוניים. הרשימה היא כמובן בלתי נגמרת החל מגומי, קלאס, קפיצה בחבל, דג מלוח, מחבואים, תפסוני, חיי שרה, אבן ועוד. נסו להיזכר בנוסטלגיה הפעילה של הילדות שלכם. עבור הילדים שלי זה מרתק לשמוע באיזה משחקים שיחקתי בילדות. זה גורם להם להרבה מוטיבציה לשחק גם.



חדרי כושר בחוץ – מלבד הרעיון הבנאלי שבו ניתן לצאת עם הילדים לגן שעשועים ואם הילדים שלכם עברו גיל מסוים, ניתן ללכת לחדרי הכושר שבגנים הציבוריים הממוקמים היום ברחבי העיר. אותם מתקנים הם לאו דווקא מכשירי כושר קלאסיים, אלא מוטות וסולמות שניתן לעשות עליהם תרגילים שונים לחיזוק חגורת הכתפיים או להפוף אותם למסלולי נינג'ה מאתגרים כיד הדימיון.  מתקנים כאלה יש רחבי העיר, לדוגמא בגן הפעמון ובגן סאקר. אפשר לתת לילדים להמציא לעצמם תרגילים או להנחות אותם למשימה מסוימת. בגדול ניתן לבלות זמן בלתי מוגבל על המכשירים הפשוטים הללו.

לסיכום, אם החלטתם ללכת על פעילות בבית או בחוץ – הרווחתם זמן איכות עם הילדים, הוצאתם אנרגיה חיובית וטובה, הענקתם דוגמה חיה לכך שפעילות גופנית היא דבר מהנה והרווחתם ילדים רגועים שהולכים לישון בכיף בסוף היום.

קיץ מהנה, פעיל ובטוח!


רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר