מסדרים ארון חורף ותורמים את מה שלא בשימוש (צילומים: מיכל פישמן-רואה, פרטי)
מסדרים ארון חורף ותורמים את מה שלא בשימוש (צילומים: מיכל פישמן-רואה, פרטי)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | הגיע הזמן לארון חורף: אז מה עושים עם כל הבגדים שלא מצאו מקום במדף?

אל תמהרו להשליך את הבגדים למכולות המיחזור בשכונה - אתם עוד יכולים להאריך להם את חיי המדף. כל האופציות לפניכם

פורסם בתאריך: 31.10.19 12:02

משבי הרוח והגשם המרענן שהגיעו מניעים אותנו למשימה החשובה של העונה – סידור הארונות. מיון בגדי הקיץ והעברתם למקום הנגיש פחות בארון, והוצאת בגדי החורף לבדיקת מידות ותקינות וסידורם בקדמת המדף.

תודה לאל שהילדים שלנו גדלים בין העונות, זה תמיד מותיר אותנו עם ערימות של בגדים שחשבנו שעוד יתאימו, וגילינו שהם כבר קטנים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אז מה עושים עם כל הבגדים האלו? האופציה הראשונה והחביבה עליי ביותר. למסור לחברות. מסדרת, מצלמת, שולחת בווצאפ, ונותנת להן לבחור כל אחת מה שהיא רוצה. לרוב הבגדים מוצאים ככה בית חם במהירות וזה משמח את כולם. אותי זה משמח שאני יודעת שמישהו ממשיך ליהנות מהבגדים, ואת הילדים שהם מוסרים למי שהם אוהבים, וזה מאוד מקל על פרידה מבגדים אהובים.

זה אגב עובד גם בכיוון ההפוך. גם אני שמחה מאוד לקבל בגדים מחברות. החיסכון הפיננסי הוא אדיר. ובהתחשב בשפע שהילדים שלנו גדלים, שתמיד יש להם יותר מידי בגדים, לא פעם אנחנו מקבלים בגדים מצוינים, כמעט חדשים שמשרתים אותנו ועוד עוברים שמורים לחברים הבאים.

הרווח בהעברת בגדים בין חברות מעבר להיותו פיננסי, הוא חברתי, חינוכי ואקולוגי. כולם יוצאים מורווחים.

האופציה השנייה לפינוי הבגדים, היא תרומה לאנשים זרים שאנחנו לא מכירים אבל ישמחו לקבל בגדים טובים. זה יכול להיות דרך קבוצת האימהות "אמהות ירושלמיות (והסביבה)" ב-, או ישירות לבתי ילד, מקלטי נשים ומרכזי גמ"ח שונים. כך הבגד ממשיך לשרת את מטרתו ולשמח ילדים ומשפחות נוספות, לתרום לכדור הארץ ולכיס, ובעיקר להרחיב את הלב.

ומה עושים עם בגדים שכבר סיימו את תפקידם? כאלה עם חורים, או כתמים, או שפשוט כבר דהו וגידלו על עצמם שכבת 'גולגולים'? את כל אלו אפשר להניח במכולות הבגדים הנמצאות בשכונות. מכולות מיחזור אלה אינן נשלחות לתרומה. הן נמכרות על פי משקל למיחזור, ולכן חבל לשים בהן דברים שיכולים לשמש אחרים, אך כן נפלא להיעזר בהן למיחזור ולשמירת כדור הארץ שלנו נקי ובריא.

ואם יש לכם בגדים שאתם ממש ממש אוהבים, ומקום אחסון פנוי, שקיות ואקום יעשו את העבודה עבורם. אך רגע לפני שתשאבו מהן את האוויר, תחשבו אם באמת משתלם לכם לשמר אותם, או שחבל על המקום ומישהו כבר עכשיו יכול לשמוח איתם.

בברכת חורף חמים וארונות מסודרים,

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר