(צילומים: רותי זינדל-אוכמן)

רותי המאמנת | זזים בכיף בבית – תרגילי כושר משותפים להורים ולילדים

במקום שיריבו עם האחים או יקפצו על הספות - תתעלו את האנרגיות של הילדים לתרגילי כושר משותפים. הסרטון בפנים

פורסם בתאריך: 11.4.20 19:14

ילדים הם יצורים פעילים. בימים אלה בהם הם נדרשים להישאר בבית הם יימצאו דרך להוציא אנרגיה, גם אם היא תהיה איך נאמר פחות חיננית. קפיצה על הספות, על המיטות, שבירת חלונות, ריב עם האח התורן ועוד. העניין הזה ממש יכול להטריף אותנו ההורים אם לא נשתלט עליו בזמן. מצד שני, הילדים (גם שלי מודה) מבלים יותר מדי זמן מול כל סוג מסך שנמצא היום בבית. כל המצב הזה מדאיג ביותר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אני בעד לתעל את האנרגיה הזאת לפעילות גופנית מותאמת ומועילה לילדים ואם אפשר גם שההורים יהנו ויפיקו משהו מהאימון אז כמובן שזה הרבה יותר טוב וגם עוזר לחזק ולבנות את הקשר. הנה כמה טיפים כיצד תוכלו הלכה למעשה להתאים את הפעילות הגופנית בבית לילדכם ובסוף הכתבה גם חמישה תרגילים פשוטים להורים ולילדים.

משחק קודם כל, חשוב לזכור שפעילות גופנית צריכה להיות כיפית לילדים. בהרבה סרטונים שבהם אני צופה מציגים פעילות שאינה מותאמת לילדים. מבוגרים שוכחים את מימד המשחק שמושך ומרתק כל כך. ילדים צריכים הבנייה של האימון כמשחק ולא אימון של שחקן כדורגל בן 20 שמרים משקולות (גם את זה ראיתי בתור אימון מכוון לילדים). כמה טיפים איך להפוך כל תרגיל של פעילות גופנית למאתגר ומעניין. נסו לאתגר את הילד לבצע כמה שיותר חזרות בזמן מוגבל. תחרות קטנה גם אם היא מול ההורה יכולה להוסיף עוד מימד שימריץ את הילד.

פעילות ממוקדת כושר הטיפ השני: הפעילות צריכה להיות ממוקדת על מרכיבי הכושר הגופני. המלצתי להורים היא לחשוב על משימות שמחזקות יכולות פסיכומוטוריות (שיווי משקל, קואורדינאציה, כוח וזריזות), ולא לשכוח גם את החלק האירובי. חיזוק חגורת הכתפיים בימים בהם ילדים פחות מטפסים על עצים ויושבים מול מסכים גם היא משהו שצריך לחשוב עליו. המשימות צריכות להיות פשוטות.



פינת כושר בבית – בין אם התארגנתם בבית על ציוד ספורט מותאם ובין אם לא תוכלו גם אתם בעזרת חפצים בבית ליצור פינה שמזמינה את הילד להוציא מרץ בצורה מובנית. אצלנו למשל בכל פעם שילד צריך לפרוק קצת אנרגיה אני שולחת אותו לקפוץ בדילגית או על הטרמפולינה. אך אם אין לכם אביזרי ספורט בבית תוכלו להכין מסלול מכשולים מפחיות שימורים שאותו יעברו הילדים בסלאלום, בקפיצות מעל ועוד. כמו כן, תוכלו לסמן מסלול עם איזולירבנד על הרצפה אותו יצטרכו הילדים לצלוח בצורות שונות. יש עוד מלא רעיונות וכפי שכתבתי כאן בעבר – היו יצירתיים והשאירו את הפינה זמינה בכל שעות היום.


תמונת טור - רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)


רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר