רותי זינדל-אוכמן בימי קורונה (צילום: באדיבות רותי-זינדל אוכמן)
רותי זינדל-אוכמן בימי קורונה (צילום: באדיבות רותי-זינדל אוכמן)

רותי המאמנת | העיקר להמשיך לזוז – תרגילים בבית לימי הקורונה

זה בדיוק הזמן לקום מהספות, מהכיסאות ומהמיטות ולבצע תרגילים גופניים. כן, בבית. צפו איך עושים את זה

פורסם בתאריך: 19.3.20 13:40

אף אחד מאיתנו לא תכנן שתסריט בדיוני שכזה יהיה מציאותי. רוב האנשים עובדים מהבית או הוצאו כבר לחל"ת. תקופה מאתגרת מכל הבחינות ובעיקר חוסר הידיעה מתי כל הסיפור הזה ייגמר. בשעה שכל מכוני הכושר סגורים וחל איסור לבצע פעילות ספורטיבית מאורגנת זה לא אומר שאנחנו צריכים להפסיק לזוז. הפעילות הגופנית ובמיוחד זאת האירובית עוזרת בשחרור הורמונים שתורמים למצב הרוח – ומי בימים אלה לא צריך קצת חיזוק למצב הרוח?


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אז הנה 5 טיפים שיעזרו לכם להמשיך להיות אקטיבים גם בחירום:

שגרה. בימים ללא שגרה הרבה יותר קשה להתאמן, ולכן גם אם אין לכם סדר יום כרגע השתדלו להיצמד למשהו כזה ובתוך זה הכניסו גם את האימון הבא שלכם. קומו בבוקר, שטפו פנים, צחצחו שיניים ולבשו בגדים נוחים. התאמנו בבוקר, בצהריים או בערב, העיקר שתמשיכו לזוז.



חדר הכושר הפרטי שלכם. הצטיידו במספר אביזרי כושר פשוטים לאימונים בבית שיעזרו לכם לגוון את האימונים שלכם. גם למי שאין תקציב גדול יוכל בכמה עשרות שקלים לרכוש לפחות חלק מהדברים. אני ממליצה לרכוש מזרון לאימון, משקוליות, גומיות ודילגית. יש גם חפצים בבית שאינם מוגדרים כאביזרי ספורט אך ללא ספק יוכלו לשמש עבורכם ככאלה. כך לדוגמא תוכלו לבצע על שרפרף יציב עליות וירידות. דוגמה נוספת לשיפור שיווי המשקל היא תרגילים על כרית בעמידה על רגל אחת. מי שזוכר את חיה הלפרין משנות ה-80 ייזכר בכך שהיא השתמשה בפחיות שימורים כמשקוליות.

סרטוני כושר ברשת. ההיצע עצום ולא חסרים סרטונים או מדריכים כתובים כיצד להתאמן בבית. החל משיעורי אירובי, פילאטיס, יוגה ועד סרטונים ממוקדים עבור קבוצות שרירים מסוימות (לדוגמא: עבודה על שרירי הבטן). אני ממליצה לחפש סרטונים ביוטיוב שהם לא רק בשפה העברית.

תוכנית אימונים ותיעוד. כדי להתחייב לעניין קצת יותר הכינו תוכנית אימונים פשוטה. כתבו בכל יום מה בדיוק אתם הולכים לעשות. זה יכול להיות סרטון שתתאמנו איתו או מספר תרגילים שאתם מכירים. בכל פעם שהצלחתם בכך כתבו ביומן האימונים שלכם מה עשיתם. הדיווח הזה יעזור לכם להיות מחוייבים קצת יותר.

קומו מהכיסא. מדי כמה שעות קומו מהכיסא והזיזו מעט את הגוף. בצעו בעדינות סיבובים לצוואר, לכתפיים ולכל האיזורים שעשויים להיתפס ולהתכווץ כשאתם יושבים הרבה ומצויים בלחץ. הקימה הזאת תעזור לכם לעורר את הגוף ולהזרים דם בצורה טובה יותר.

לסיכום, התזוזה בימים אלה היא ממש חיונית ואם נהיה יצירתיים נצלח את התקופה הזאת בשלום ואפילו בכושר טוב. בתקופת הסגר בסין היה תיעוד לרץ אולטרה מרתון שהשלים 50 ק"מ בביתו הקטן. ישנם עוד תיעודים שמגיעים מאירופה על רצים שבכל הכח לא מוותרים על אימון טוב וארוך. ההחלטה אם להישאר בכושר היא לגמרי ברגליים שלכם.


רגע, לפני שאתם קמים מהכיסא – צפו ברץ מסין שהחליט לרוץ בדירה שלו אולטרה מרתון. כמו שאומרים – אני רק מניחה את זה כאן:


רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

תמונת טור - רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר