סיורי סליחות בירושלים (צילום: יוסי זמיר)
סיורי סליחות בירושלים (צילום: יוסי זמיר)

סיורי סליחות בירושלים: המומלצים

בואו להתחבר לחוויית סליחות ייחודית בעיר הקודש. סיורי סליחות בירושלים באווירה מיוחדת ובמגוון דרכים: מהעיר העתיקה והכותל המערבי, דרך סמטאות שכונת נחלאות ושוק מחנה יהודה הקסום, או ברחובות השכונות החרדיות ומאה שערים בירושלים כשבסופו של הסיור מחכה לכם קינוח בשירת הנבל או בתצפית מרהיבה על העיר

פורסם בתאריך: 23.9.19 13:05


יוסף שפייזר – Israel-2GO

יוסף שפייזר Israel—2GO (צילום: פרטי)

יוסף שפייזר Israel – 2GO (צילום: פרטי)

חודש אלול הוא חודש הרחמים והסליחות, חודש התשובה, זמן של חשבון נפש שכל אדם עושה מול עצמו ומול המקום. מחשבות רבות יש לכל אדם, המסכמות את השנה כולה. עכשיו, לפני ראש השנה זהו הזמן לסיכומים שנתיים וקבלה לעתיד. יוסף שפייזר, יליד ירושלים ודור שביעי בעיר הוא מורה דרך בכיר שכותב דוקטורט בנושא ירושלים ומוביל ביחד עם צוות החברה שלו  Israel-2Go סיורים בתקופה זו של השנה: ״אנשים רבים מסתקרנים לראות את רחובותיה בזמן חודש הסליחות. כבר בילדותי, האהבה והסקרנות לירושלים באו לידי ביטוי ולכן בחרתי להיות מורה דרך בירושלים", מציין שפייזר בשיחה.

‏Israel-2GO היא חברת סיורים המתמחה בבניית טיולים וסיורים ייחודיים בירושלים. "אנחנו עובדים עם מדריכים ומורי דרך אנרגטיים ודינמיים שמכירים כל פינה בעיר ומומחים ביצירת אווירה מחשמלת וחווייתית", מוסיף שפייזר. החברה מציעה בתקופה זו שני סיורים מיוחדים: האחד הוא סיור סליחות ייחודי בשכונות החרדיות ובמאה שערים. בסיור יהיה אפשר להציץ לחיים השוקקים של החצרות החסידיות, בתי הספר, השטיבלך, השוק המקומי, להקשיב לצלילי הניגונים, ולטעום מטעמים מקומיים. זוהי הזדמנות נדירה להצצה לעולם המרתק הזה, לחשיפת סודות מקומיים ולשיחה מרתקת עם השכן איתו לא דיברנו מעולם. הסיור השני הוא סיור סליחות בעיר העתיקה, סיור קלאסי ומרגש שנקרא גם ״ותשובה ותפילה וצדקה״. בסיור יהיה אפשר לעקוב אחר שלושת מרכיבי התשובה באופן חווייתי, נתהלך בסמטאותיה המסתוריות והציוריות של ירושלים, בפינות נסתרות שאינן מוכרות למרבית האנשים. הסיור יכלול ביקור באתרים ששייכים למהלך התשובה אצל האדם: שכונת משכנות שאננים, קבר דוד המלך בהר ציון, אתרים נסתרים ברובע היהודי, תצפית גגות ייחודית אל מול הר הבית וסיום מרגש ברחבת הכותל המערבי.

פרט לחודש אלול, צוות Israel-2go מקיימים סיורים קבועים במהלך כל השנה, בכל יום חמישי בערב מתקיים ״סיור מאפיות וחיי לילה בשכונות החרדיות ובמאה שערים". מדובר בסיור מיוחד בשכונה וכולל גם קולינריה של אוכל יהודי אותנטי לקראת השבת. בסיור טועמים סוגי מאכלים כמו צ'ולנט, מאפים שונים, קיגל, ועוד. ״זהו סיור שמראה את הרגעים והפינות הקסומים של השכונות החרדיות בשעות הלילה ב'ליל שישי' אז הופכת השכונה לשוקקת אדם וסואנת בהכנות לקראת שבת", מסכם שפייזר.

לאתר: www.israel-2go.co.il

לפייסבוק: Israel-2GO Tours in Jerusalem – סיורים בירושלים

טלפון: 053-7477785

אימייל: ‏[email protected]


המזוודה – סיורי חוויה תיאטרליים

בעיצומו של חודש אלול הוא חודש הסליחות, מלווה אמיר צבי, הרוח החיה מאחורי 'המזוודה', סיורי סליחות בירושלים בגוון קצת אחר מאלו ששמעתם עליהם או השתתפתם בהם. כמי שבא מעולם המשחק והתיאטרון, בוגר ניסן נתיב, היה חלק מהקאסט של להקת מיומנה ותיאטרון הילדים אורנה פורת, מודע אמיר לחשיבות התוכן והערך המוסף שבסיורים בכלל ובסיורי הסליחות בפרט. "הקונספט הייחודי שמאחורי 'המזוודה' הוא סיור שבו השחקן שולף ממזוודה אותנטית דמויות שונות בהיסטוריה הירושלמית המקומית. המזוודה הזאת היא למעשה ירושלים המכילה היסטוריה והווי מקומי ואותו אנחנו מנגישים לקהל הרחב בצורה משעשעת, מיוחדת ולא שגרתית", הוא מסביר. ב'מזוודה' מארגנים לכם כל סיור תיאטרלי חווייתי למגוון קהליים: חווייה ייחודית לאירוע בר מצווה, בת מצווה, יום הולדת, אירוע עסקי, סיור גיבוש לחברות, סיורים משפחתיים לקבוצות, לבודדים ועוד.

"ניתנה לי ההזדמנות לשלב בין שני תחומים בהם אני אוהב לעסוק. משחק/תיאטרון והיסטוריה, ודרך "המזוודה" אני יכול להביא לידי ביטוי את האהבות הללו בצורה יצירתית ומגוונת המציעה חווייה אחרת. כירושלמי אסלי שגדל ולמד כאן, יצא למרכז לכמה שנים והחליט לחזור ולבסס את חייו בעיר מתוך בחירה, "ברור לי שאת ירושלים צריך להנגיש ולהקליל לקהל הרחב. יש כאן אינספור הזדמנויות להכיר את העיר לתושבי הארץ. בכל פינה תמצאו היסטוריה, על כל אבן כאן רשומה כתובת, דמויות ייחודיות התהלכו כאן, שלטו כאן ופעלו בעיר המדהימה הזאת" אומר אמיר.

המזוודה (צילום: אבי נועם)

המזוודה (צילום: אבי נועם)

את מגוון הסיורים והפעילות ובמיוחד את סיורי הסליחות הנערכים בימים אלו, חווים המטיילים בצורה ייחודית. השחקן מחליף תלבושות לאורך המסלול והוא מגלם, בין היתר, את דמותו של ברוך שהמסיאן הפרסי שייתן (בחינם) מתכון מתוק במיוחד לערב ראש השנה או את יצחק אזולאי שיגלה מיהו אלוף הזיופים בפיוטי הסליחות בבית הכנסת המוגרבי ברובע ומי גורם לכולם להרים את הראש לעזרת הנשים. ההגשה הייחודיית מעניקה למשתתפים מבט ריאליסטי יותר על התקופה, המקום וההווי. מכאן השם 'המזוודה' בה נמצאים כל התלבושות והאביזרים איתם יוצא השחקן לסיור. המשתתפים למדים על אורח החיים בתקופות עברו בהתאם לאזור שבו הם מסיירים, כאשר בכל שכונה נפגוש דמויות שונות. החל מתושבים מקומים, עולים חדשים מהתפוצות השונות ועד למנהיגים ומכשפים למיניהם איתם ינהלו המסיירים דיאלוג משעשע במיוחד.

רוצים סיורי לילה? בואו לשוק מחנה יהודה לסיור אורבני הסוקר את כל כתובות הגרפיטי באזור במהלכו ינתן דגש על הפיכת השוק לאזור הבילויים הכי טרנדי בעיר על כל בתי האוכל והשתייה הנפתחים בו מידי שבוע. הקהל המגוון הפוקד את סיורי 'המזוודה' מגיע מכל רחבי הארץ. אנשים מכל קבוצות האוכלוסיה והמגזרים האוהבים לחוות את ירושלים דרך הרגליים,  צמאים לידע והכרת ההיסטוריה של העיר הנהנים לראות את השינויים שחלו בה בשנים האחרונות. בחודש אלול, כאמור מתקיימים סיורי סליחות אליהם מגיעים רבים מהמגזר העסקי כמו גם משפחות עם ילדים. "הסיורים שלנו מותאמים למנעד מאוד רחב של גילאים" אומר אמיר "כל אחד יוכל להנות מסיור כזה. ניתן גם להנות מסיור התפור באופן אישי לקבוצה ובהחלט לתאם סיור ייחודי לפי תחומי התעניינות". התגובות והפידבקים המגיעים אל אמיר והמזוודה לאחר סיור הם רבים. 'אנשים נהנים מהסיורים שלנו כי הם מועברים אחרת, בנימה הומוריסטית, צבעונית ובעיקר קלילה יותר". ב'מזוודה' תוכלו למצוא סיורים נוספים במקומות שונים ברחבי הארץ. כל סיור נולד לפי ביקוש.  כפי שמסביר אמיר "כתבתי למדתי ובניתי דמויות תיאטרליות שונות המותאמות לאזורים השונים ולתקופות השונות המאפיינות אותם ברחבי הארץ ואני מזמין את כולם להצטרף אלינו לחווייה".

לוגו המזוודה

אמיר צבי – המזוודה

טלפון: 073-7527788

נייד: 052-3005599

אימייל:   [email protected]

לאתר: www.hamizvada.co.il

לפייסבוק: המזוודה – סיורי חוויה תיאטרליים


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר