שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: עצמי)
שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: עצמי)

"אין זוג לא מוצלח, יש זוג לא מודרך" אומר שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני

הוא יועץ זוגי, יועץ מיני, מאמן אישי (קואוצ'ר) ובנוסף גם רב. הכירו את שלומי פולמן שכל מטרתו לעזור לזוגות מכל קשת האוכלוסייה לצלוח את אתגר הזוגיות

פורסם בתאריך: 19.5.20 17:28

כל זוג חווה משברים בחיי הנישואין. זוג שצולח את המשבר יוצא ממנו מחוזק יותר. לכל זוגיות יש את המורכבות משלה, אולי בשל כך אהבה בכלל וזוגיות בפרט, הם נושא כל כך מדובר בחיינו שלא פעם אנו זקוקים ליועץ חיצוני, מומחה בנושא שיכוון אותנו ויעזור לנו לעבור את המשוכות מבלי לפרק את החבילה.

שלומי פולמן מחזיק במספר כובעים ובהכשרתו הוא יועץ זוגי, בוגר מכון נתיבות ובוגר מכון פוע"ה לייעוץ מיני וגם מחזיק בסטטוס של קאוצ'ר אותו למד בבית ספר "מאמנים לחיים". נוסף לכך הוא גם רב, כך  שהוא יכול לנתב את עצמו בין שלל התפקידים המגוונים שבו, המאפשרים לו לייעץ, לכוון ולפתור בעיות של זוגות או רווקים/רווקות רבים מכל קשת האוכלוסיה, מחרדים, דרך דתיים ועד לחילוניים. "אני נותן מענה לכולם", מבהיר שלומי פולמן ומוסיף, "אני משתמש בכלים מההתמחויות השונות שלמדתי ומתאים אותם לאדם שמולי".

שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: אלישיב לויתן)

שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: אלישיב לויתן)

על זוגיות ומשבר הקורונה

"משבר בזוגיות הוא כמו רוח על גחלים – אם הם בוערות הרוח תלבה אותם, אבל אם הקשר אינו עמוק הרוח תכבה אותם", אומר פולמן, שמאמין כי הקורונה לא שונה מכל משבר אחר שיכול להפריע ואף להזיק לזוגיות ולעתים דווקא הפוך – לחזק ולשדרג את הזוגיות, הכל תלוי במידת חוזקו של הקשר הזוגי לפני האירוע ודרך ההתמודדות אתו.

להקדים תרופה למכה

שלומי פולמן מאמין בשיטת "להקדים תרופה למכה" וממליץ מאוד לזוגות לפנות לייעוץ לא רק כשיש בעיה, אלא רגע לפני כן ולשם כך בנה שני מסלולים: הראשון, מסלול פרטני אישי או זוגי, בשיטת טיפול קצר מועד, שבו מקבלים היחיד או הזוג תובנות וכללים התואמים את צרכיהם המיוחדים באופן ספציפי.

המסלול השני הוא העשרה זוגית במסגרת סדנה קבוצתית. את הסדנאות מעביר פולמן  בירושלים ובמקומות נוספים בארץ. בכל סדנה הוא מעלה מספר רב של נושאים מתחום הזוגיות כשבכל מפגש נוגעים בנושא אחר כגון: פתרון קונפליקטים, חוזה זוגי, אינטימיות, משפחות מוצא ועוד.

"המוטו שלי הוא מניעה. כלומר, לעזור לזוגות וליחידים לפני שמגיע המשבר שאז האתגר קשה ומסובך יותר לפתרון", מסביר פולמן, "אני מקיים סדנאות וייעוץ מקדים לפני כל מעבר משמעותי בחיים. למשל לפני יציאה לתקופת דייטים או ליווי תוך כדי תהליך בחירת בן הזוג, בין האירוסין לנישואין , לקראת חתונה, לקראת ילד ראשון ועוד. לפני כל מעבר לתקופה חדשה בחיים צריך הכשרה אינפורמטיבית מקצועית כדי לעשות את קפיצת המדרגה בצורה הטובה ביותר. תמיד זוג יכול לפנק את עצמו בהעשרת הקשר ולא רק בעתות משבר, ובעיקר כדי למנוע הגעה לכך", מסכם פולמן.

שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: עצמי)

שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: עצמי)

 על ניסיון, תיאבון ורצון

את תחילת דרכו בתחום האימון הזוגי זוכר פולמן כמו אתמול. אחד הבוגרים שלימד בעבר וחברתו התלבטו על המשך הקשר בשל פערים ביניהם ופנו אליו. הוא ניסה לסייע להם אבל חש שחסרים לו כלים מקצועיים. לאחר שהשניים הלכו ובעידודה של אשתו, יצא פולמן לדרך חדשה של לימוד במטרה לסייע לבוגרים נוספים. אשתו עודדה אותו ללמוד, לאסוף כלים ולהתמקצע והתוצאה היום לפנינו. "רכשתי כלים שעזרו לי לייעץ לרבים מהתלמידים שפנו אלי בנושא הזוגיות ותחילת הקשר, דבר שנתן לי הרבה ניסיון אבל גם תיאבון להמשיך ולכן הקמתי את "השחף" לאימון ייעוץ וסדנאות".

 ייעוץ קצר מועד

זוגות שעדיין לא נכנסו למשבר עמוק אינם צריכים סדרת טיפולים ארוכה ומייגעת ולכן פיתח פולמן ייעוץ קצר מועד. כלומר סדרת מפגשים קצרה שבעזרת ניסיון ומגוון כלים מקצועיים מאפשרת לגעת בשורש הקושי בזמן קצר יחסית, ומתן מענה תואם מתוך הנחת עבודה כי כל אדם הוא עולם ומלואו ויש לבנות עבורו תכנית עבודה אישית ומיוחדת לסך המרכיבים של הקושי.

 בילוי זוגי עם תוכן זוגי

"אני רואה סביבי הרבה זוגות ש'מבזבזים' את יום הנישואין על חוויות ובילויים, זה אומנם חשוב למצוא זמן לבילוי זוגי אבל אני ממליץ בנוסף לבילוי משותף, להוסיף תוכן זוגי. לשם כך יצרתי מספר אופציות להעשרה ובילוי זוגי של תוכן עם משמעות", אומר פולמן.

הוא שופע רעיונות ליציאה מהקופסה בנושא הזוגיות ואיך לשמור על הגחלת במהלך חיי היום יום. אחד הרעיונות שהעלה הוא מפגש חתימה על "חוזה זוגי" שבו נכתבים כללים להתנהלות זוגית ביום יום ובעת קושי. "לאחר פיילוט עם כמה זוגות ראיתי כי מפגש חוויתי זה בו דנים בקשר הזוגי, דבר שבא כמובן מאליו אצל רוב הזוגות, היה חשוב עבורם ועשה להם סדר בחיים הזוגיים שלהם".

שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: ישי לוי)

שלומי פולמן יועץ זוגי ומיני (צילום: ישי לוי)

יש מקרה משמעותי עבורך שאתה יכול לשתף?

"הגיע אליי במיוחד לקליניקה בירושלים זוג מהצפון. הם לא הצליחו לקיים יחסים מלאים במשך שנה וחצי מאז החתונה, מצב מתסכל ולא נעים. לאחר טיפול קצר יחסית של עשרה מפגשים הבעיה נפתרה. זו דוגמא למקרה שריגש ושימח אותי מאוד, וגם היה משמעותי מבחינתי מבחינה מקצועית ללוות תהליך שכזה".

האם יש קשר בין היותך מאמן-קאוצ'ר לבין היותך יועץ זוגי?

בוודאי. העצמה ובניית הדרך להגשמת חלומות היא דבר הנצרך לכל אדם בלא קשר למצבו הזוגי. ישנו קשר מוכח שבין כיצד האדם מקבל ומעריך את עצמו, לבין היכולת לקבל בן זוג. אם אתה לא אוהב את עצמך לא תוכל לאהוב אדם אחר. חד משמעית אני רואה כיצד חיזוק האישיות הפרטית מקדמת את בחירת בן הזוג ואת הזוגיות.

מהי הנקודה שחוזרת על עצמה בקשיים האישיים והזוגיים?

מנסיון עם הרבה זוגות ויחידים אני רואה כי נושא "הציפיות הלא ממומשות" יושב על הרבה קשיים. אם ישנה ציפיה מודעת או שלא מודעת שלא מצליחה להתממש היא גורמת לשרשרת פיצוץ של אכזבה – תסכול – כעס ולבסוף מריבה או משבר. מריבה עם עצמו או עם הסביבה או בן הזוג. בקליניקה אני מציג לאדם את שרשרת הפיצוץ ועובדים יחד על הגורמים המאיצים את התהלך ואילו תכונות וכוחות יש בו היכולים לעכב או לעצור את השלבים הבאים בשרשרת.

לסיום איזה טיפ קטן תרצה לתת לקוראים?

לקחת את החיים ברצינות, ללמוד ולהכיר מה עובר עלי בכל שלב וממילא כיצד לשכלל את חיי, חבל לסבול כשאפשר לקבל טיפול ולהפטר מהקשיים בקלות. ממליץ לקרוא פוסטים שאני מעלה בפייסבוק ונוגע בנקודות שונות בחיים הן כמאמן והן כיועץ זוגי.

טלפון: 052-7906712

מייל: [email protected]

לפייסבוק: https://www.facebook.com/RabbiShlomiFulman/

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר