גילה בן נאים (צילום: פלג אלקלעי)
גילה בן נאים (צילום: פלג אלקלעי)

היום יותר מתמיד: ללמוד שיווק דיגיטלי בלי לצאת מהבית, להשקיע פחות ולהרוויח יותר

גילה בן נאים יועצת שיווק דיגיטלי שמובילה עסקים להצלחה, זאת במקביל להיותה חברת מועצת העיר ונושאת את תיק התרבות היהודית בפ"ת. כבר 7 שנים שהיא מתנדבת בתפקידים ציבוריים שונים ורואה בכך שליחות ציבורית גם כשזה בא על חשבון העסק והמשפחה

פורסם בתאריך: 1.6.20 17:55

שליחות בכל עיסוק: הכירו את גילה בן נאים, יועצת עסקית מומחית לשיווק דיגיטלי וחברת מועצת העיר פתח תקווה, שתעזור לכם לצאת ממשבר הקורונה בלי הרבה השקעה.

גילה בן נאים (צילום: אבי את אבי)

גילה בן נאים (צילום: אבי את אבי)

בפן העסקי את יועצת שיווק דיגיטלי כבר הרבה שנים. למה זה חשוב לעסק?

"אני עוסקת שנים בתחום השיווק על גווניו ובין השאר עסקתי גם בעיצוב תדמית ויחצנות. בעבר כתבתי בעיתונות מגזרית לציבור הדתי כמו  "עולם קטן", "הלל" ו"פנימה" , שם היה לי מדור בשם "גילה ממליצה" בו המלצתי על עסקים מהמגזר, עבדתי גם עם ערוץ "הידברות" ובניתי אייטמים לתוכנית לנשים בשם "אורחות" וליווית עסקים במקביל, כך שאני מבינה את עולם הפרסום והשיווק על בוריו.
בשנים האחרונות התמקצעתי מאוד בשיווק הדיגיטלי והחלטתי להתמקד בו כי הבנתי שמבחינת עלות ותועלת השיווק הדיגיטלי הוא הכי נכון לעסק. רוב התנועה נמצאת שם וכדי למקסם את פוטנציאל הפרסום במינימום כסף ומינימום זמן, בעלי עסקים חייבים להיות נוכחים במדיה הדיגיטלית. ככל שהתמקצעתי נוכחתי כמה זה מדוייק ומניב תוצאות".

גילה בן נאים (צילום: אבישי אברהם)

גילה בן נאים (צילום: אבישי אברהם)

מה כולל הייעוץ?

"אני בונה עם העסק משפך שיווק במטרה להימנע ממצב שבו יאלצו לרדוף אחרי לקוחות אחד אחד, ובמקום זאת לייצר להם קהל לקוחות שוטף שהם בקשר קבוע איתו. המשמעות היא שבכל נקודה בו העסק זקוק לבוסט מכירות, בין אם מדובר בסחורה חדשה, בין אם לפני חגים ובין אם בתקופת משבר הקורונה – בפרסום קטן יחסית הוא יגיע לקהל הלקוחות הזה שוב ושוב. יש עסקים שבשיטה הזו יצרו לעצמם קהלים ולקוחות חוזרים לאורך זמן. זו שיטה שכל העסקים המובילים בעולם עובדים בה ואני שכללתי והוספתי לה ידע בעקבות הרקע שלי בפרסום במגזר הדתי בו אני מתמחה, עם קצת יח"צ שאני מכירה מקרוב ותחום המכירות ואני מספקת בחבילה אחת את הכל.
תחילתו של התהליך הוא באבחון העסק, משם בונים אסטרטגיה נכונה ומדוייקת, מייצרים לעסק בידול לפי מילות מפתח ומשפטי מפתח שמכילים את המסרים השיווקיים, ועובדים על הכל במקביל: בידול העסק, כתיבה שיווקית, רשתות חברתיות, ייצור תכנים שכוללים סרטונים ומדריכים, בונים ניוזלטר, דפי נחיתה, וכמובן עובדים מאוד חזק עם קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם לפי ההתאמה של סוג העסק וקהל הלקוחות. אני מלווה את העסק מאלף ועד תו, אנחנו עושים הכל יד ביד עד שהעסק מגיע למצב של עצמאות. יש עסקים שממשיכים איתי אפילו שנתיים ויותר, יש כאלה שמעדיפים שאנהל להם את הרשתות החברתיות ויש כמובן כאלה שפורשים כנפיים וממשיכים לבד. אני תמיד כאן כדי לייעץ ולעזור".

במה מתאפיינת העבודה במשבר הקורונה?

"במשבר הקורונה הנוכחי יש לקוחות קבועים שכבר בנינו להם קהל כאמור, לכן פשוט המשכנו לעבוד עם הקהל ולייצר מכירות, במיוחד מוצרי דואר, או מידע וייעוץ מרחוק. יש עסקים שפנו מיוזמתם וביקשו לנצל את התקופה בכדי לבנות עכשיו את המשפך השיווקי החשוב וללמוד על הרשתות ויש עסקים שהבינו שהם כבר לא יכולים לוותר על השיווק הדיגיטלי וביקשו ללמוד או לייצר להם את הפלטפורמה המתאימה ברשת.
מאחר ופנו אלי הרבה עסקים להתייעצות ברגעי המשבר בניתי מדריך מקוצר לעסקים קטנים ובו טיפים מה חשוב לעשות היום כדי לשמור על העסק ואיך לייצר איזושהי פעילות בתקופה הקשה הזו, כדי שביום שאחרי הקורונה הם יגדילו פעילות והתקופה הזו תהפוך לסוג של מינוף. אני מחלקת את המדריך חינם לכל דורש. במקביל אני מבצעת שיחות ייעוץ אישי טלפוניות ללא תשלום עם בעלי עסקים ובניתי סדנת שיווק דיגיטלי שניתן לבצע אותה בשליטה מרחוק, במחיר מיוחד לתקופה, והרבה ניצלו זאת".

גילה בן נאים, היכל הפיס פתח תקווה (צילום: גבי בוטייל)

גילה בן נאים, היכל הפיס פתח תקווה (צילום: גבי בוטייל)

מה מספק אותך בעבודה?

"הסיפוק הגדול מתחיל בעסק שמגיע אליי בתחילת דרכו ללא שום תשתית שיווקית, ולאחר תקופת זמן יחד הוא מצליח לייצר הכרה ופריצה ובונה לעצמו מנגנון שמייצר לו פעילות והכנסות הרבה יותר ממה שציפה. אני נהנית לראות גם עסקים בשלבים מתקדמים יותר שבעזרת תהליך אסטרטגי נכון הובלנו יחד לפריצת דרך ויצירת משפך שיווק שעובד עבורם, כך הם נהנים מהעשייה שלהם בלי להרגיש שהם כל הזמן במלחמה".

במקביל להיותך אשת עסקים, כבר לא מעט שנים שאת פעילה חברתית מובילה בפתח תקווה ואפילו חברה במועצת העיר.

"נכון אני כ-7 שנים פעילה בתפקידים שונים והכל בהתנדבות, בן אם כיו"ר ועד שכונת הדר גנים, בין אם כחברת הנהלה בגופים שונים, ובשנה וחצי האחרונות נבחרתי כחברת מועצת העיר פתח תקווה מטעם הבית היהודי וקיבלתי לידיי את תיק התרבות היהודית. מדובר בשליחות ציבורית שאני משקיעה בה המון, כבר 7 שנים שאני זמינה לטיפול בבעיות הציבור, מטפלת ומקדמת נושאים שונים ביחד עם חבריי בוועד ובמועצת העיר.

נכנסתי למועצת העיר בתקופה מאוד לא פשוטה שכללה קיצוצים בתקציב ובכוח אדם, ובכל זאת עשינו עבודה מרשימה ומספקת. אני מחלקת את הזמן בין הפעילות הציבורית לבין העסק שלי, אין ספק שזה פוגע בעסק אבל אני רואה בכך שליחות חשובה. חשוב לי לעשות למען החברה, לעסוק בחיבורים ולקרב ליהדות, גם בעסק וגם בפעילות הציבורית. זה בא גם על חשבון המשפחה אבל הם מבינים שאמא לקחה על עצמה פעילות חשובה למען הציבור ולמען העיר".

עם חבר מועצת העיר רועי פן, הצעה לסדר בנושא הנגשת גינות משחקים בפתח תקווה (צילום: דוברות עיריית פ"ת)

עם חבר מועצת העיר רועי פן, הצעה לסדר בנושא הנגשת גינות משחקים בפתח תקווה (צילום: דוברות עיריית פ"ת)

את אחת המתמידות בפעילות החברתית ושופעת רעיונות ויוזמות. איפה הקשיים?

תפקידים ציבוריים כידוע הם כפויי טובה ויש ימים לא קלים. אני מנסה לעזור ונותנת מעצמי את הנשמה , יש הרבה אנשים שיודעים להוקיר תודה שמפרגנים בלי סוף ויש אנשים שתמיד מלאים בביקורת ושולחים הודעות לא נעימות שצריך להתמודד איתן. אני אמנם אדם רגיש אבל אני עובדת על זה, מנסה לפתח עור של פיל ולא להיפגע ועם הזמן זה משתפר. אני לא פוליטיקאית מטבעי, אני פשוט אדם שאכפת לו מאנשים ומהמקום בו הוא גר אבל תוך כדי פעילות אני לומדת גם פוליטיקה .

יש חיבור בין הפעילות כמועצת העיר לבין העיסוק שלך כיועצת שיווק דיגיטלי?

מאחר ואני מודעת לערך הגדול של הרשתות החברתיות, אני מנסה ללמד ולהרגיל את עובדי האגף להשתמש כמה שיותר ברשתות ובדיגיטל אם כדי להפיץ מידע או למכור כרטיסים, לייעל ולחסוך בעלויות. ואני שמחה לראות שיש שיפור משמעותי בנושא.

מהו ההישג הגדול ביותר שלך עד כה?

"כמובן שאני מתגאה קודם כל במשפחה שלי, יש לי בעל מקסים תומך ואוהב ו4 ילדים מוכשרים ובעלי מידות טובות – יקיר, הילה, עומר ואורי. לצד זאת ברובד המקצועי והציבורי אני מרגישה שהצלחתי לעשות טוב לאנשים וזה מאוד חשוב לי, זו בעצם השליחות שלי. אני מאמינה שכל הישג שלי הוא בזכות הרבה סיעתא דשמיא, לכן כל מה שהשגתי בחיי הוא קודם כל בזכות הקב"ה ואח"כ בזכות הרבה עבודה קשה".

גילה בן נאים

יועצת עסקית מומחית לשיווק דיגיטלי

חברת מועצת העיר פתח תקווה

טלפון ליצירת קשר: 052-3279129

מייל: [email protected]

פייסבוק אישי: גילה בן נאים 

פייסבוק עסקי: שיווק דיגיטלי עם אסטרטגיה – גילה בן נאים 

מבצע לרגל התקופה: https://n.sendmsg.co.il/f12481/korona

פייסבוק: האגף לתרבות יהודית פתח תקווה

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר