עורכי דין יפוי כח מתמשך בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
עורכי דין יפוי כח מתמשך בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

עורכי דין לייפוי כוח מתמשך בירושלים

ייפוי כוח מתמשך הוא אחד התחומים המתפתחים בעולם המשפט אשר צובר תאוצה בתקופה האחרונה. מטרת ההליך לאפשר לאדם לקבוע בעודו כשיר, כיצד ואיך יטפלו בענייניו כאשר לא יהיה מסוגל לטפל בכךבעצמו. הכירו עורכי דין לייפוי כח מתמשך בירושלים, שהוסמכו לכך ומכירים את הדרך הנכונה והבטוחה לבצע זאת עבורכם

פורסם בתאריך: 17.6.20 10:35

עדכון אחרון: 27.11.23 12:00

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שבאמצעותו יכול אדם כשיר להחליט מי יטפל בו בעתיד ובאיזה אופן זה יתבצע, במידה ויהפוך אותו אדם להיות בלתי כשיר. עריכת ייפוי כוח מתמשך מתבצעת בידי עורכי דין לייפוי כח מתמשך בירושלים המוסמכים לכך.


משרד עורכי דין טמוזרטי גרדל

אחת מהתמחויות משרד עורכי דין טמוזרטי-גרדל הוא צוואות וירושות, וכן עריכת ייפוי כוח מתמשך. כמי שצברה את ניסיונה הרב כפרקליטה לשעבר במשרדי האפוטרופוס הכללי, הכונס הרשמי ורשם הירושה במשרד המשפטים, מכירה עו"ד טל גרדל מקרוב את פעילות רשם הירושה והאפוטרופוס הכללי, כשניסיונה נצבר מתוך המערכת ומעניק לה יתרון רב בבואה לייצג לקוחות בתחומים אלה. היא ניהלה תיקי אפוטרופסות ותיקים של רשם הירושה, טיפלה בבקשות למתן צו ירושה ומתן צו קיום צוואה, ניהלה תיקי התנגדויות לצוואה ותיקי פיקוח על אפוטרופוסים, כולל הופעות בבתי משפט לענייני משפחה. לפני כארבע שנים הייתה בין הראשונים שהוסמכו לעסוק בייפוי כוח מתמשך ומאז היא דואגת להכיר את ההליך לציבור הרחב, מתוך אמונה כי זהו כלי חשוב בחייו של אדם.

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הינו למעשה צוואה בחיים – הכוונה לכך, שאדם כשהוא כשיר ובריא וצלול בדעתו עורך כתב מינוי לאדם אחר שיטפל בענייני הגוף והרכוש שלו במידה וחלילה הוא לא יהיה כשיר לטפל בענייניו, ובכך למעשה, הוא לוקח אחריות גם על גופו וגם על רכושו, ומה יעשה בהם, אם הוא לא יוכל לקבל את ההחלטות האלו בשביל עצמו.

"כל אדם בוגר מעל גיל 18 רשאי לייפות את כוחו של אדם אחר המקובל עליו, למצבים בהם לא יוכל לקבל החלטות בעצמו, מסיבה רפואית או קוגנטיבית", מסבירה עו"ד גרדל, "זה יתרון עצום בניגוד למצב הקודם בו המדינה קבעה באמצעות בית המשפט מי יהיה האפוטרופוס שינהל את חייו וכיצד. מצב זה גרם לסכסוכים בין בני המשפחה, לצד סיכונים כספיים ולעתים גם ניהול לא תקין של צרכים גופניים. כעת מתאפשר לאדם כשהוא בריא וצלול, לקבוע ולהחליט מי יטפל בענייניו אם וכאשר יהפוך בלתי כשיר לכך בעצמו. מדובר במהפך של ממש, אשר מייתר את התערבות המדינה, בתי המשפט ומינוי האפוטרופוס".

עו"ד גרדל כאמור, מוסמכת לערוך ייפוי כוח מתמשך ולהתנהל בנושא זה אל מול האפוטרופוס הכללי, ולערוך מסמך שבו אדם מביע את רצונו לגבי מי יטפל בו כשחלילה יהפוך בלתי כשיר ובאיזה עניינים, בין אן ענייני רכוש, ענייני גוף, או בעניין ספציפי מסוים.

"לעתים אנשים נרתעים מעריכת ייפוי כוח מתמשך, אולם אין סיבה להירתע, זהו הליך מצויין כי אדם לוקח שליטה על חייו ונשאר בעל ההחלטה הסופי",  היא אומרת, "עם זאת, באם אדם בוחר שלא לבצע ייפוי כוח מתמשך, ישנן אלטרנטיבות אחרות כמו עריכת מסמך הנחיות מקדימות למינוי אפוטרופוס, שמאפשר לכל אדם בגיר בן 18 ומעלה, לתכנן כיצד וע"י מי יטופלו ענייניו, אם ביהמ"ש יחליט בעתיד שהוא זקוק למינוי אפוטרופוס. כמו כן, ישנו מסמך הבעת רצון, שזהו מסמך משפטי, המאפשר להורה של קטין או לאפוטרופוס שהוא בן משפחה של קטין או בגיר, לציין מי האפוטרופוס שיחליף אותו בעתיד אם הוא לא יהיה מסוגל לדאוג לאותו אדם-קטין או בגיר, שהוא אחראי לו. במקרה זה, אם יתנהל הליך למינוי אפוטרופוס, יהיה על ביהמ"ש, לבחון את המסמך ולתת לו משקל בהחלטה הסופית של ביהמ"ש.

הכותבת היא שותפה במשרד עורכי דין טמוזרטי-גרדל, הממוקם ברח' יפו 216, בניין שערי העיר, קומה 5, ירושלים.

טל. 02-5959905 פקס. 02-5959910

נייד: 054-4605727

דואר אלקטרוני: [email protected]


משרד עורכי דין ונוטריון דניאל ספרבי

גם כיום, 20 שנה אחרי שפתח את משרד עורכי הדין שלו, עו"ד ונוטריון דניאל ספרבי עדיין מגיע בכל בוקר לעבודתו במשרד הבוטיק שלו בחיוך ובהתרגשות לקראת האתגר הבא.

עו"ד ספרבי הוא בעל תואר שני במשפט אזרחי-מסחרי, ומתמחה, בין היתר בדיני חוזים, מקרקעין, תביעות כספיות, סכסוכי שכנים, ליטיגציה, ייפוי כוח מתמשך וחדלות פירעון. הוא מאמין, כי הצלחה של כל תיק נשענת במידה רבה על יחסי האמון בין עורך הדין ללקוחו, ומאחוריו מאות תיקים מוצלחים ובעיקר הרבה מאוד לקוחות מרוצים. בין לבין, הוא מסייע גם לאוכלוסיות מעוטות יכולת במסגרת תיקי פרו-בונו.

עורך דין ונוטריון דניאל ספרבי | צילום: פרטי

עורך דין ונוטריון דניאל ספרבי | צילום: פרטי

עו"ד ספרבי תוכל להסביר מהו ייפוי כוח מתמשך?

"ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המהווה חלופה למינוי אפוטרופוס. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם בגיר לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, כאשר לא יוכל עוד לקבל בעצמו החלטות הנוגעות לענייניו. ייפוי הכוח יכול להתייחס להיבטים רפואיים, אישיים או רכושיים, לכולם או לחלקם, וכמו כן הוא יכול לכלול גם 'הנחיות מקדימות', בהן מבהיר מייפה הכוח איך על מיופה הכוח לפעול בעתיד".

ומדוע זה חשוב לחתום על ייפוי כוח מתמשך?

"מכיוון שייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם, בעודו צלול ובריא ובעל יכולת לקבל החלטות עצמאיות, לבחור ולקבוע כיצד יתנהלו חייו בזמן שכבר לא יוכל, לעשות זאת בעצמו, מסיבות גופניות וקוגניטיביות. כפי שציינתי, ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לענייני רכוש, כלומר – כיצד מייפה הכוח רוצה שמיופה הכוח ינהג בעתיד בענייניו הכספיים (נכסים, השקעות, פיצויים, מתנות לילדים ולנכדים וכו'); עניינים אישיים – למשל, מעבר מגורים, העסקת מטפל/ת להשגחה קבועה, בחירת בית אבות וכו'; עניינים רפואיים – כיצד הוא יטופל במצבים בריאותיים שונים".

לדברי עו"ד ספרבי, ייפוי כוח מתמשך הוא תהליך רגיש ולא קל עבור מייפה הכוח. "לכן, חשוב שעורך הדין שעורך את המסמך יהיה מקצועי, אמפתי ואנושי. הרגישות והגישה האישית חשובות מאוד ללקוחות, ואני יודע להעניק להם זאת".

עו"ד ונוטריון ספרבי, מתמחה, כאמור, גם בתחום חדלות הפירעון, ובמסגרת זו הוא מייצג, בין היתר, חייבים וחברות בהליכי פירוק. הוא מלווה את לקוחותיו באחד הצמתים הקשים בחייהם ומסייע להם לפתוח דף חדש וחלק, והכל בליווי אישי, יד ביד לאורך כל הדרך, עד הסוף הטוב.

משרד עורך דין ונוטריון, דניאל ספרבי- דרך חברון 101, בית הנציב, ירושלים

טלפון ליצירת קשר: 02-6482990, פקס: 02-6482991

מייל: [email protected], אתר: safraby.co.il


ארגמן גדי, עו"ד ומגשר מקצועי, בעל רשיון לסוכן ביטוח מורשה

תחום דיני הירושה הינו תחום משפטי מורכב, הדורש התמחות ייחודית וניסיון רב כמשרדו של גדי ארגמן, עו"ד ומגשר, מתמחה בנושא ירושה ועזבון, לצד אחד התחומים החדשים בעולם המשפט – ייפוי כוח מתמשך.

ארגמן גדי, עו"ד ומגשר מקצועי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

ארגמן גדי, עו"ד ומגשר מקצועי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

ייפוי כוח מתמשך הוא תיקון חקיקה המאפשר לנו לראשונה לקבוע כיצד יתנהלו חיינו, אם חלילה לא נהיה כשירים לקבל בעתיד החלטות בענייני רכושנו וגופנו. בעקבות תיקון חקיקה בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות תשכ”ב-1962, ניתן כיום באמצעות עורכי דין שעברו והוסמכו בהכשרה מיוחדת מטעם האפוטרופוס הכללי, לערוך לאדם ייפוי כוח מתמשך.

"אם עד עכשיו היה ממונה אפוטרופוס לאדם שאינו כשיר, הרי שהיום ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך ולמעשה זאת הפעם הראשונה שהמחוקק מעוניין לשמוע מהו רצונו של האדם, של הפרט", מסביר עו"ד ארגמן, "ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי מחייב המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו (האישיים, הרכושיים והרפואיים) בעתיד כאשר לא יוכל לטפל בכך בעצמו, בתנאי שהוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח המתמשך. האדם (הנקרא: “הממנה”) בוחר מרצונו, בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען, מי יטפל בענייניו וכיצד יראו חייו אם וכאשר מצבו ישתנה לרעה. הידרדרות במצב יכולה לנבוע כתוצאה מתאונה, מחלה, מחלות זקנה (כגון דמנציה), מצב סיעודי, מוגבלות נפשית ו/או שכלית זמנית או קבועה, העלולות לפגוע בכושר השיפוט של האדם, ויהפכו אותו להיות אדם בלתי כשיר לקבל החלטות בנושאי גוף ורכוש. יפוי הכח מתייחס לרווחתו האישית של האדם, לצרכיו היומיומיים, למקום מגוריו, לבריאותו הגופנית הנפשית והחברתית כמו כן עניינים רפואיים לגבי החלטותיו של הממנה על אופי הטיפול הרפואי מסוג מאריך חיים אליו יזדקק. זאת בשונה מצוואה, המתייחסת למצב בו אדם נפטר ומבקש לקבוע כיצד יחולק רכושו. ייפוי הכוח מתייחס למצב בו אדם בשל נסיבות רפואיות, אינו יכול להמשיך ולתפקד בתפקוד תקין הקובע כיצד ינוהל רכושו וכיצד יתנהלו ענייניו הרפואיים, על-פי רצונו הוא".

ייחודיות הטיפול של עו"ד ארגמן בכל הנושאים הנ"ל באה לידי ביטוי בעיסוקו הנוסף כסוכן ביטוח מורשה, בעל B.A בביטוח, אשר בבעלותו סוכנות ביטוח גדולה וותיקה בירושלים שמטפלת בביטוח חיים, בריאות, פנסיה ופיננסים עם דגש על בני הגיל השלישי, כך שהידע בתחומי דיני צוואות, ירושות ויפוי כוח מתמשך משתלב כאן באופן מושלם. "מאחר ואנחנו מטפלים בצרכים האישיים של המבוטחים ומשפחותיהם, ערים להם ומודעים להם, נוצר כאן חיבור מיוחד. לקוחות רבים סומכים עלינו ומבקשים למנות אותנו למיודעים. כמיודע אני יכול לפקח על מיופה הכוח, שיבצע כלשונו את רצונו של הממנה ולעזור גם לבני המשפחה במקרה הצורך כשהממנה נפטר. יש לנו קשרים איכותיים ומעמיקים עם המבוטחים ולכן כמו שהם סומכים את ידינו לדאוג לעתיד הפיננסי שלהם באירוע ביטוחי כלשהו, הם גם סומכים עלינו שנדע לעזור למי שהם מינו כמיופה כוח שלהם".

עו"ד ארגמן חבר כבר קדנציה שניה, בוועדת בריאות וסיעוד בלשכת סוכני הביטוח בישראל, ויועץ לענייני ייפוי כוח מתמשך ליו"ר הוועדה. "הנושא בחיתוליו כיום", מסביר עו"ד ארגמן, "אבל הוא מתגבר והולך, כיוון שכל מי שמבין את הצורך יודע שאין קשר אם אדם היום הוא בריא וצעיר או זקן וחולה, חשוב שיעביר את ההנחיות והרצונות שלו איך יטפלו בכל ענייניו וכיצד יפעלו וימשיכו את דרכו, והכול לפי ההוראות המקדמיות שלו".

טלפון: 052-2413222

 דוא"ל: [email protected]


עו"ד גלעד בן עמי, עו"ד ונוטריון, בורר ומגשר מוסמך

בעבר, כאשר אדם הפך לפסול דין נדרשו קרובי משפחתו להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס לגופו ולרכושו של אותו אדם שהפך לחסוי. כפועל יוצא, בית המשפט קבע את זהות האפוטרופוס מבלי יכולת לשמוע את דעתו של החסוי ורצונו כיוון שהחסוי אינו יכול להביע את דעתו או את התנגדותו. בשנים האחרונות ניתנה לכל אחד ואחת מאתנו האפשרות לקבוע בעצמנו, בעודנו בריאים ומתפקדים, מי יהיה האפוטרופוס שלנו, מה יהיו תחומי אחריותו ומה ההגבלות שיחולו עליו, לרבות לעניין דיווח לאפוטרופוס הכללי. וכן לקבל מראש את הסכמת אותו אדם אותו אנו מבקשים למנות לאפוטרופוס עלינו, במידה וחלילה נזדקק לשירותיו. הליך זה נקרא ייפוי כוח מתמשך עליו מחליט אדם בזמן שהוא בריא וכשיר לקבלת החלטות, מכהן כמ"מ יו"ר ועדת צוואות, ירושות ועזבונות בלשכת עורכי הדין".

עו"ד גלעד בן עמי (צילום: מל בריקמן)

עו"ד גלעד בן עמי (צילום: מל בריקמן)

"ההמלצה היא לכל אדם שהגיע לגיל 50 ו/או סובל מבעיות רפואיות או נפשיות, או לאדם החושש שביום מן הימים יהפוך חלילה לחסוי או לפסול דין חלילה, ולכל לאדם הדואג לעתידו, לבריאותו לכספיו ונכסיו, לערוך ייפוי כוח מתמשך במסגרתו יקבע מי יהיו מיופי הכוח אשר יטפלו בענייניו, מה יהיה היקף ומסגרת סמכויותיהם ומה יהיו ההגבלות שיחולו עליהם", מסביר גלעד בן עמי, עו"ד ונוטריון, העוסק בתחום דיני המשפחה משנת 1999 ומשמש בנוסף בורר ומגשר מוסמך, יו"ר המרכז הישראלי לבוררות וגישות באמצעות פוליגרף, מרצה למשפטים במכון מגיד ללימודי המשך מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

עו"ד גלעד בן עמי מוסיף, כי עריכת ייפוי וכח מתמשך, מייצרת ודאות של מיפה הכוח בחייו ודורשת את הסכמת מיופה הכוח שבחר מראש. היא מונעת מלחמות שלא לצורך בין קרוביו של מיפה הכוח וחוסכת לכל הצדדים עלויות כלכליות גבוהות הנדרשות לשם הגשה וניהול של בקשה למינוי אפוטרופוס  לגופו ורכושו של מיפה הכוח ובעיקר מזכה את האדם שעורך את ייפוי הכוח המתמשך, לאדם, שרצונו יישמע ויקוים.

"מדובר בהליך אנושי ורגיש, הליך חובה שצריך לבצע כל אדם המעוניין בשליטה על מכלול היבטיי חייו. עריכת ייפוי כוח מתמשך הנה הליך פשוט ולא יקר שבניגוד לבקשה שמוגשת לבימ"ש למינוי אפוטרופוס אין בו כמעט התערבות של מוסדות המדינה והוא מעניק מקום לרצונותיו של האדם, הן ביחס למי יטפל בו, איך יטפל בו ומתי", מבהיר עו"ד ונוטריון גלעד בן עמי, מעורכי הדין הראשונים שעברו את ההכשרה המסמיכה אותו לערוך ייפוי כוח מתמשך עבור הממנה, ורבים מיפויי הכוח המתמשכים שערך הופעלו ומופעלים חדשות לבקרים.

"עריכת ייפוי כוח מתמשך הוא עיסוק במבנה החיים, בצרכים וברגשות של אנשים – מיפיי הכח, הדורש סבלנות ותשומת לב רבה לרצונותיו של הפרט. במסגרת הפקת ייפוי כוח מתמשך, קובע הממנה את התנאים בהם יופעל ייפוי הכוח, מי ימונה לצורך ניהול ענייניו האישיים, הרפואיים והכלכליים ובאילו תנאים ומגבלות יהיה על הממונה לעמוד. לדוגמא בנושא מגורים, האם יישאר סעודי בביתו או במוסד? האם ירצה להעסיק מטפל ומי יטפל בו? היכן ירצה לקבל טיפול רפואי ובאיזה אופן? כיצד ינוהלו סכומי הכסף והרכוש שלו? ולמעשה כל דבר אשר חשוב לאדם הממנה ייקבע במסגרת ייפוי הכוח וכאשר ייפוי הכוח המתמשך יופעל, יהיה חייב מיופה הכוח לפעול בהתאם להוראות האדם הממנה".

טלפון: 02-5002599

כתובת: הלל 18, ירושלים

מייל: [email protected]

אתר: www.mynotary.co.il

פייסבוק: גלעד בן עמי – משרד עורכי דין ונוטריון

לכרטיס ביקור דיגיטלי – עו"ד גלעד בן עמי


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר