ד"ר אן פיזנטה מטפלת בשיטת קרניוסקרל ביודינמי (צילום: ענבל שלום)
ד"ר אן פיזנטה מטפלת בשיטת קרניוסקרל ביודינמי (צילום: ענבל שלום)

ד"ר אן פיזנטה חושפת הכל על טיפול קרניוסקרל ביודינמי

"אני בעצמי לפעמים מתפעלת מיעילות הטיפול שעובד על עיקרון של מים שקטים חודרים עמוק", אומרת אן פיזנטה, דר' לגנטיקה מולקולרית ומטפלת בקרניוסקרל ביודינמי, "הטיפול כל כך עדין אבל התוצאות שלו מוכיחות את עצמן, זוהי עבודה הוליסטית על מכלול הגוף והנפש, דרך הגוף"

פורסם בתאריך: 20.7.20 16:14

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מהו הטיפול המיוחד? מדובר בטיפול ברפואה המשלימה בשם קרניוסקרל ביודינמי טיפול במגע עדין על פני גוף המטופלת, שחווה בדרך כלל הרפיה עמוקה, מחשבות הדומות לחלום ותנועות גוף עדינות בלתי רצוניות.

איך עובד טיפול קרניוסקרל ביודינמי?

"התחום בו אני מתמחה נקרא קרניוסקרל בגישה ביודינמית והוא מתבסס על איזון טבעי סביב הציר המרכזי של הגוף. זה טיפול במגע רך ועדין מאוד, שמתבצע בשכיבה על מיטת טיפולים בלבוש מלא, כשבמגע ידיים מאוד עדין וקל אני קשובה למתרחש בציר המרכזי ומעוררת מחדשת את ארגון הגוף סביב אותו ציר. הציר המרכזי של הגוף הוא ציר הסימטריה שמכיל את מערכת העצבים המרכזית והוא הראשון בהתפתחות העובר, ובמהלך כל החיים הציר הזה משמש בתפקיד של איזון. במהלך הטיפול אני שמה לב למצב בו הגוף מונח ואיך הוא מאורגן סביב ציר האמצע, איפה הוא חיוני יותר ופחות, ברגע שהגוף מודע לכך יש לו יכולות לשפר".  גוף האדם יודע לשפר מצבי כאבים וחולי בתנאי שמזכירים לו את האיזון בציר המרכזי. וזה בדיוק מה שהטיפול עושה, מחזק את כוח הריפוי הפנימי וכך מתאפשרת החזרה לאיזון הגוף. לפעמים תוך כדי הטיפול אני גם משוחחת עם המטופל. הטיפל גורם להרפייה מאוד עמוקה של הגוף ושל המחשבות. זה טיפול הוליסטי שפועל גם על הגוף הפיזי וגם על המנטלי נפשי של האדם כי שניהם מחוברים והולכים ביחד".

כמה טיפולים צריך כדי להרגיש שיפור?

"זה תלוי מה הבעיה ועד כמה היא חמורה, אבל למשל במקרי פריצת דיסק מספיקים בדרך כלל בין 5-10 טיפולים עד שזה עובר. אם הבעיה מורכבת יותר ומושרשת יותר מבחינת שנים, כמו למשל אירוע שקרה בילדות והוא מושך כאב עד היום, או פריצת דיסק שהופיעה לאחר פגיעה קודמת בכתף מלפני 30 שנה, במקרים כאלה הטיפול ארוך ומתמשך, כי יש צורך להבין איך הגוף הגיע למצב הזה, וצריך להתייחס למעורבות של מערכות ואיברים שונים בגוף, כך שככל שעבר הרבה זמן מהופעת הקושי ייקח יותר זמן להשתחרר ממנו".

הטיפול יעל לנשים בהריון. ד"ר אן פיזנטה (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הטיפול יעל לנשים בהריון. ד"ר אן פיזנטה (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

לאיזה מקרים מתאים הטיפול?

"הטיפול יעיל במקרי כאב, גם משום שאנחנו עובדים ישירות על מערכת העצבים והגוף מגיב לכך בצורה טובה. כלומר יש מקום לטפל בכאבי ראש, כאבי ברכיים, כאבי גב, אלה הכאבים הנפוצים. מניסיוני הטיפול פחות מתאים במקרה של כאבים של איברים פנימיים. אני מטפלת בנשים הסובלות ממחלות כרוניות, מכאבים כרוניים (מיגרנות, כאבי גב), ממחלת הסרטן (טיפולים תומכים), מחלות אוטו-אימוניות, מתח, נדודי שינה, עייפות כרונית או זקוקות לשיקום אחרי ניתוחים ותאונות. בנוסף גם בנשים בהריון (רוב הבעיות הנפוצות של הריון), במנחי עובר לא תקינים וגם בנשים לאחר לידה ובמהלך הנקה. רעיית הנשיא נחמה ריבלין, זכרונה לברכה, מאוד אהבה את הטיפולים שלי שהרגיעו וחיזקו אותה כאחת".

 הטיפול מתאים גם לתינוקות?

"בהחלט, אפשר לומר שבתינוקות הטיפול מאוד יעיל והשיפור מאוד מהיר. אני ממליצה על טיפול לתינוקות מגיל 0 כי ברוב המקרים התינוק יתאושש באופן טבעי ויסתגל לחיים באוויר הפתוח, אבל למה לא לעזור לו ולהמנע מקשיים מיותרים?. לכן אני אומרת – תביאו לי את התינוקות בדרך הביתה מבית החולים מניסיוני הטיפול מאוד עוזר במקרים של בכי לא מוסבר אצל תינוקות, בבעיות של טונוס שרירי לא תקין שעלולים להפריע להתפתחות תקינה של התינוק, בעיות יניקה, רפלאקס, עיכוב התפתחותי".

יש לך דוגמה לטיפול בתינוקות וילדים?

"הגיעה אלי אמא עם תינוקת בת חודש שראשה מוטה לצד אחד, ובטיפת חלב אמרו לה לא לדאוג וזה יעבור עם הזמן. אבל מאחר והראש מוטה לצד אחד, לאחר חודש הוא הפך שטוח בצורתו מצד זה. האמא הגיעה אלי מבוהלת מאוד. טיפלתי בתינוקת בתינוקת ובזמן שאני מחזיקה אותה היא נרדמת עלי כאשר ראשה מוטה באופן טבעי לצד השני – כלומר השתחרר לה הראש בטיפול אחד. האמא הייתה המומה וכמובן מרוצה מאד. מבחוץ זה נראה כאילו אני לא עושה כלום ותינוקות מאוד נהנים מעדינות הטיפול. מה שקורה פה בעצם זה שאני מעוררת את הגוף לשים לב לעצמו, להיות מודע לעצמו".

מטפלץ גם בתינוקות. ד"ר אן פיזנטה (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מטפלץ גם בתינוקות. ד"ר אן פיזנטה (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

במקצועך את ד"ר לגנטיקה מולקולרית. זה מתקשר?

"נכון אני בעלת ניסיון של 30 שנה במעבדות מחקר בגנטיקה והידע שצברתי במעבדה משרת אותי בעבודה בעבודת הטיפול. אני מבינה לעומק שלכל תהליך ביולוגי יש את הזמן שלו ואי אפשר לזרז אותו. פעמים רבות אני מסבירה למטופלים שהבעיה לא תעבור מחר אלא יעבור זמן עד לריפוי. לכן אני לא אוהבת למשוך אנשים לטיפול ממושך ורציף מדי. אני ממליצה על חמישה טיפולים, בודקת עם המטופלת את מידת השיפור ורק אז אנו מחליטות על המשך התהליך".

הטיפולים מותאמים אישית לכל מטופלת
לקביעת פגישה צרו קשר

טלפון:054-6360511

 

 


כתבה שיוקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר