סיגל גבריאל (צילום: אמיר יהל)
סיגל גבריאל (צילום: אמיר יהל)

סיגל גבריאל – קוסמטיקאית פרא-רפואית בירושלים

לאחר 18 שנות קריירה - שמה של סיגל גבריאל, בעלת הסטודיו לקוסמטיקה "סיגליות" הולך לפניה בירושלים, כמקצוענית, בעלת נתינה אינסופית ולב רחב. הכל התחיל בילדותה כשהעזה לחלום בגדול, אבל זה ממש לא סוף פסוק, כי יש לה עוד חלומות רבים

פורסם בתאריך: 7.10.20 09:07

"יש לי דיל עם עצמי", מגלה בשיחה סיגל גבריאל, קוסמטיקאית מוסמכת ביופור, את סודה המקצועי, "אני מביאה את עצמי לתוך הטיפול. ביום שאהיה שם רק כדי להרוויח כסף, אדע שאני לא צריכה להישאר במקצוע". אפשר לנשום לרווחה. סיגל שמה את כל כולה בטיפול כי הוא בנפשה ובדמה. לא לכל אחד ניתנה הזכות לעשות מה שהוא אוהב וגם להתפרנס מזה – זה חלומו הגדול של כל מפרנס. לסיגל יש את זה ובענק.

איך תחביב שהיה חלום הפך למקצוע?

"ממש במקרה. זו לגמרי אהבה לטיפוח שהתפתחה למקצוע. לא התכוונתי לכך, אבל זה מה שיצא ואני מודה על כך. הייתי בת זקונים במשפחה, הילדה הקטנה, הגנדרנית, שאכפת לה מהמראה שלה בכל רגע ותמיד אהבתי את זה. בורא עולם נתן לנו עיניים לראות, זה לקח אותי לשם ואני מודה לו על כך".

הסטודיו לקוסמטיקה "סיגליות", של סיגל גבריאל, קוסמטיקאית פרא-רפואית, ממוקם במלון לאונרדו פלאזה. הלוקיישן נהדר, המקום מתקתק ומתוקתק. מסודר להפליא, מרווח, מציוד בחומרים מתקדמים ומגוון הטיפולים בתפריט רחב: הסרת שיער בלייזר, טיפולי פנים – אנטיאייג', פיגמנטציה, אקנה, טיפול זוהר ווטיפולים קלאסיים, פדיקור, מניקור, ג'ל ואקריל,  עיצוב גבות, איפור קבוע, איפור ערב, שעוות, עיסויי פנים-כירומסג' ועוד. הכל מתבצע בחדר קוסמטיקה אינטימי ושקט, בדיוק כמו שהייתה סיגל בילדותה. לפעמים חלומות מתגשמים.

 איזה זכרון ילדות מלווה אותך עד היום?

"אני צפה עם הזכרונות שמלווים אותי בכל טיפול עם הלקוחות. אני זוכרת את עצמי מתלווה לאימי לחנות בגדים, כדי לחפש שמלה לאירוע. כשהסתובבתי בחנות מצאתי את עצמי מתחת לשולחן המוכרת ושמתי לב לאודם שנפל. בתמימות של ילדה בת 4 או 5 ,לקחתי את האודם ומרחתי אותו על השפתיים והתחלתי לשיר לעצמי בסיפוק: 'אני בחורה'. זה זיכרון חזק שצרוב אצלי ואני זוכרת אותו עד היום".

כפי שאפשר להבין, זכרונות הילדות של סיגל מלווים אותה לאורך כל הדרך. הבזקי הזכרונות הרחוקים, הנמצאים אי שם בנוף ילדותה, לא מרפים ממנה והיא לא מרפה מהם. בשיחה איתה, אפשר לחוש בלב שאי אפשר לנתק אותה מהם והיא מספרת עליהם בצורה גלויה ובשמחה רבה. "זכרונות הילדות לא נפרדים מאף אחד, הם תמיד איתנו", היא מציינת ומיד מבליחה בעוד סיפור שקושר בין סיגל הילדה, לזו הגדולה שבחרה את דרכה בעולם הקוסמטיקה, "חלונות הראווה בחנויות שימשו לי כמראה", היא נזכרת ולא שוכחת אף פרט, "התקשטתי מולה ואמא שלי הייתה נבוכה מאוד ובעיקר מופתעת מהילדה שלה שרוצה להיות כבר בחורה גדולה. רציתי לגדול מהר ולא היה לי סבלנות כלל".

איזה שירות את מעניקה?

"הסטודיו שלי מיוחד הן באיכות והן ברמת המקצועיות ללקוחות. אני מקפידה לתת 110 אחוז ללקוחה ויותר. לצד זאת אני מציעה מגוון מאוד רחב של שירותים וטיפולים כך שכל לקוחה יכולה למצוא את מה שמתאים לה ולחוות יום כיף ופינוק של ממש".

את כבר 18 שנים בעסק. מה הדבר העיקרי שלמדת בו?

"עם הזמן למדתי לשלב את האנושיות שבי, גילתי את יכולת ההכלה והקשבה לכל לקוחה. אני זוכרת בפרטי פרטים את סיפור חייה האישיים של כל אחת ואחת וכשהן שואלות אותי: 'סיגל איך את זוכרת והרי יש לך כל כך הרבה לקוחות?' אני עונה להן שאני לא רק שומעת מה הן מדברות, אלא מקשיבה למה שהן מספרות. תמיד חשובה לי הרגשתן. אני מקפידה שיצאו בחיוך ואם יש מקום לערך מוסף בטיפול לא חוסכת כלל".

גבריאל, בת ה-50, נשואה ומתגוררת במושב אבן ספיר, ישוב מקסים ושקט ליד ירושלים והקריירה שלה התחילה בכלל בתחום אחר. "הייתי מנהלת חשבונות", היא מספרת ומוסיפה, "ותמיד חשבתי שזה המקצוע האחרון שאעסוק בו".

סיגל גבריאל, קוסמטיקאית פרא-רפואית (צילום: אמיר יהל)

סיגל גבריאל, קוסמטיקאית פרא-רפואית (צילום: אמיר יהל)

מתי הגיע הטוויסט בסיפור החיים שלך?

"בגיל 29 החלה ההסבה המקצועית, אבל לקח זמן עד שעשיתי את המעבר המלא, זה היה הדרגתי. עד אז עבדתי במשרד פרטי בהנהלת חשבונות ודי הצלחתי שם, הייתי אמורה ללכת לכיוון של יועצת מס. בשנת 2000 החלה האינתיפאדה השניה – עבדתי במקום תיירותי, המשרד נפגע ופוטרתי. נאלצתי לבצע שינויים לוגיסטיים ועברתי לגור אצל אימי עם בעל ושלושה ילדים. האבטלה וחוסר הרצון לוותר ולהיכנס לדאון, הובילו אותי ללמוד בניית ציפורניים".

 וזה פשוט זרם לך?

"האמת שכן. למדתי באותה תקופה, אבל די השתעממתי. החלטתי לנסות ולפתוח עסק קטן משלי וקיבלתי לקוחות אצל אמא שלי. היה לאמא שולחן טלפון שהסבתי לשולחן עבודה מאולתר, פשוט וצנוע בלי הרבה יומרות. הייתי עושה לחברות טיפולי ציפורניים, סידור גבות, ללא תשלום כמובן ומתוך רצון להיות הכי טובה. לאט לאט רכשתי פרקטיקה והתאהבתי בזה, בעיקר בתחושה להוציא מישהי עם חיוך על הפנים, זה סיפוק אדיר".

סיגל לא עצרה כאן והחלה ללמוד עיצוב גבות, פדיקור, מניקור, טיפולי פנים ובכלל את מגוון מקצועות היופי. היא חזרה לביתה שבאבן ספיר וחברה לשותפה שביתה הייתה גם לקוחה של סיגל. "היא הוציאה אותי לשוק הגדול והצליחה להוציא אותי מהמעגל של הנוחות", היא מספרת בלי להתבייש. סיגל החלה לעבוד "בעולם הגדול" ועבדה במספרה פרטית ובעוד מספר מקומות,כך שהספיקה לצבור לא מעט ניסיון, עד שפתחה את העסק הראשון שלה ברחוב בנימין מטודלה. "עבדתי מאוד קשה על העסק שהיה בוטיק ואיכותי. חילקתי פלאיירים בעצמי, הצגתי את עצמי בפני לקוחות פוטנציאליים, התחלתי לצבור לקוחות – מבוגרות, צעירות, ילדות קטנות, אמריקאיות, תיירות וכמובן ישראליות". שוב סיגל לא עוצרת ומתכננת את הצעד הבא שלה, מתוך שאיפה לגדול ולצמוח מה שאכן קרה, אבל משהו בתוכה לא היה שלם, למרות הגדילה. "עברתי וגדלתי ממקום למקום מרחוב אבן עזרא ברחביה וגם ברחוב הרצוג, אבל לא לקחתי בחשבון דבר אחד".

שהוא?

"לא לקחתי בחשבון שאני זה העסק. בכל פעם שהעסקתי עובדת – הלקוחה לא רצתה שהעובדת שלי תטפל בה, אלא אני. הבנתי שהן רוצות אותי, שאני הכי טובה עבורן. במקביל, ניסיתי להתפתח ולהוסיף עוד ערך מוסף למקום ברחוב הרצוג שהיה מדהים, אבל זה לא התרומם, לא צלח. לא פשוט להכניס עובדת, זה תמיד נופל על דקויות".

אז החלטת לוותר על עסק משלך?

"לא. אומנם השכירות והארנונה היו גבוהות, אך החלופה הייתה להיכנס לעסק קיים ולאחד כוחות".

סיגל החליטה לחפש מקום שיוכל לקבל אותה ושתוכל לבנות נישה משל עצמה. הוצע לה לעבוד במספרה במלון לאונרדו פלאזה ולאחר חיפושים הגיעה למלון המלכים, שם גם ניסתה את מזלה. אחת המנהלות, אמרה לה שאולי שווה לה לנסות במלון לאונרדו פלאזה הנמצא ממול. "כשהגעתי למספרה במלון לאונרדו פלאזה, הצטלבו המבטים שלי מיד עם הספר, שהוא בעל העסק. השארתי פרטים והלכתי".

השארת אותי במתח. מה קרה אז?

"באותו הבוקר כיתתי רגליי כדי לחפש מקום חלופי. פתאום קיבלתי טלפון מהמתווך שאמר לי שבאותה מספרה במלון לאונרדו פלאזה מחפשים קוסמטיקאית. והרי הייתי שם – הצצתי והלכתי. הרגשתי שמישהו מלמעלה מכוון ומנתב לי את הדרך הנכונה ומאז יש לי את הפינה שלי. אני מרגישה שיש לי השגחה פרטית ואסור להתייאש".

עם המעבר למלון לאונרדו פלאזה נאלצה סיגל להיפרד מלקוחות שהיו לה באזור רחביה. חלקן עברו איתה למשכנה החדש, אך השינוי עושה את שלו. "תודה לאל, היומן שלי בלי להגזים מלא לגמרי ושמי הלך לפניי. קיבלתי המון פידבקים. אספר על מקרה אחד לדוגמא – מישהי שמעה שתי נשים מדברות ביניהן באוטובוס על המכון שלי בזמן שחלפו על פני המלון, והיא כל כך רצתה לפגוש אותי באופן אישי ולהכיר אותי. זה מאוד מרגש".

אפשר להגיד שיש סיפור אהבה בסוף?

"כן. אני כבר שנה ושמונה חודשים בלאונרדו פלאזה והכי מדהים לי כאן. הצוות נהדר, דואגים אחד לשני ממש כמו משפחה. כשניהלתי סטודיו משלי הרגשתי לבד הרבה פעמים. כאן אני מרגישה שותפה מלאה. היום בדיעבד אני שמחה על השינוי".

התקופה האחרונה השפיעה עלייך?

"קשה לעסק קטן לשרוד לאורך זמן בארצנו וגם זמן הקורונה, כך שכמובן הייתה השפעה עד למצב נואש. החלטתי שאם השאלה היא לבחור בין להיות או לחדול, אז ברור שלהיות, אפילו שעשיתי ויתור על הבייבי הקטן והפרטי שלי. עדיין לא אמרתי את המילה האחרונה – יש לי עוד הרבה חלומות".

סיגל גבריאל, קוסמטיקאית פרא-רפואית בירושלים

כתובת: מלון לאונרדו פלאזה, קינג ג'ורג 47, ירושלים

טלפון: 054-249-8400

דף פייסבוק – סיגליות סטודיו לקוסמטיקה

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר