אלי ביטון (צילום: אורן בן חקון)
אלי ביטון (צילום: אורן בן חקון)

אלי ביטון מקים מועדון הריצה "JRC" וסטודיו "יעדים"

הוא יעזור לכם להוריד במשקל, להגיע ליחידות מובחרות בצבא, לשפר את מיומנויות הריצה שלכם ואפילו להשתתף במרתון. קבלו את אלי ביטון, האיש הנכון

פורסם בתאריך: 12.9.17 14:17

הוא זוכר את עצמו כילד ספורטיבי, אתלט ומצטיין בקפיצה לגובה, עם חלום להיות רופא. "כילד, הסתכלתי סביבי ולא הבנתי למה אנשים לא שומרים על עצמם. הייתי מעביר ביקורת על כולם, כולל על הוריי. לא הבנתי מדוע אנשים מעשנים אם הם יודעים שזה מזיק להם, איך ייתכן שאדם שמן מאוד ממשיך לאכול עד לבלי הכר וכיצד ייתכן שיש אנשים שחיים על ״ג׳אנק פוד״? זאת הייתה ראייה תמימה של ילד שליוותה אותי כל השנים והובילה אותי, כמעט בעל כורחי, לעסוק בתחום התזונה והספורט. הצורך לעזור לאנשים. חד משמעית", מספר אלי ומסביר למה נטש את החלום להיות רופא. "את הסטודיו הקמתי כי רציתי ללמוד רפואה. להתפרנס. לעבוד מעט וללמוד רוב היום. זה מצחיק, אבל תוך זמן קצר הבנתי שאני עוסק בטיפול מניעתי. אני, שרציתי להיות רופא ולרפא חולים, מונע מאנשים להיות חולים ובכך מונע מהם להגיע למצב בו הם צריכים ללכת לרופא. היום הגישה שלי שונה. לפי אמונתי אנו צריכים לעסוק בעיקר במניעה. טיפול מניעתי הוא הטיפול הטוב ביותר. כך נקטין את מספר האנשים שיהיו זקוקים לטיפול רפואי בעתיד. על החלום להיות רופא עדיין לא ויתרתי, מי יודע, אולי עוד ניפגש בעתיד באחד מבתי החולים כשלצווארי סטטוסקופ״.

(צילום: אורן בן חקון)

(צילום: אורן בן חקון)

היום אלי ביטון הוא הבעלים של סטודיו ״יעדים״ לאימוני כושר אישיים, קליניקה לתזונה ומועדון הריצה הירושלמי JRC מהווה דוגמא לאדם בעל ידע בלתי נדלה בתחומו. "את הייעוץ לתזונה נכונה, בניית תוכנית האימונים האישית לכל לקוח ואפילו את אימון הכושר לכל אחד אני מקיים בעצמי. אין הרבה אנשי מקצוע שיש להם הכשרה לכל אלה".
כשפתח את הסטודיו לאימונים אישיים וייעודי תזונה לפני כשבע שנים, היה ביטון חלוץ בתחום. במרוצת השנים הגיעו אליו הרבה מאוד "פליטי" תוכניות דיאטה למיניהם, לאחר שכשלו שוב ושוב. לדבריו "שינוי תפיסתי של ההתנהלות היום יומית, שינוי הרגלי האכילה ופעילות ספורטיבית על בסיס קבוע הכרחיים להצלחה. כל ״דיאטות הקסם״ לא עובדות. עבודה והתמדה מביאות לתוצאות אמיתיות. בכל תחום בחיים״.
אלו אנשים מגיעים אימון אישי ולמועדון הריצה?
״קהל הלקוחות שלי מגוון מאוד. ילדים שמנמנים בני 6-7, בני עשרה שרוצים להגיע ליחידות מיוחדות, גברים ונשים שרוצים לרדת במשקל וכמובן, כאלה שמבקשים לשפר את היכולות הפיזיות שלהם ואת יכולות הריצה שלהם. למדתי בניו יורק אימון תזונה, כך שהמתאמנים שלי נהנים גם מהכוונה תזונתית, גם מתוכנית אימונים מותאמת אישית וגם מהאימון עצמו.
הלקוח בוחר במה שמתאים לו, יש מי שמבקש לקבל תוכנית אימונים אישית, הכוונה תזונתית אישית וכן להתאמן עם מאמן אישי ויש מי שרוצה להצטרף לאחת מקבוצות הריצה במועדון הריצה וליהנות מחוויה קבוצתית. כל אחד יכול לבחור באפשרות הנוחה לו".
למי מיועד מועדון הריצה?
"את מועדון הריצה הקמתי בכדי לתת בית לרצים. להעניק מענה מקצועי, חברתי וחווייתי לכל הרצים בכל הרמות וכמובן לכאלה שמעולם לא רצו ומבקשים להתחיל. אין מועדון כזה, בטח לא בירושלים. החל מרץ שמבקש לעשות שימוש בריצה ככלי לירידה במשקל ועד לרץ שמבקש לעלות על הפודיום בריצת מרתון״.
כיועץ תזונה, מאמן כושר אישי ובעל מועדון ריצה, מה דעתך על ניתוחי קיצור קיבה?
״יש אנשים שניתוח לקיצור קיבה הוא עבורם מוצא אחרון שנדרש להיעשות באופן מיידי, אולם יש כאלה שרואים בכך קיצור דרך ואני לא מאמין בקיצורי דרך. גם מי שעובר ניתוח לקיצור קיבה נדרש לשינויים בהרגלי התזונה ולאורח חיים פעיל בכדי לשמר את הישגי הניתוח ולא לחזור לנקודת ההתחלה. מאחר וניתן להגיע לאותן תוצאות בלי ניתוח מגביל ומסכן חיים, לדעתי זו הדרך הנכונה. מי שרוצה שינוי – שיעשה שינוי!״
למה אתה שואף?
״אני שואף להגיע לכמה שיותר אנשים. לשנות כמה שיותר אנשים. להשפיע על כמה שיותר הורים. אולי להשפיע ולשנות את מערכת החינוך, זה מתחיל ונגמר בחינוך. חינוך בבית וחינוך בגנים ובבתי הספר. טיפ להורים עם ילדים שסובלים מעודף משקל: אתם רוצים שילדכם ירד במשקל ויהיה פעיל ספורטיבית? תתחילו אתם לשנות את הרגלי התזונה ולהתאמן, הילדים יעשו כמוכם במהרה״.
מה עם זמן פנוי לעצמך?
״לא אשקר, זו החוליה החלשה שלי. יש לי מעט מאוד זמן לעצמי. אחותי התחתנה בשבוע שעבר ומצאתי את עצמי נאבק בכדי לתכנן את השבוע כך שיתאפשר לי להגיע לחתונתה, זה לא תקין. עומס פיזי מתמשך יכול ליצור מתח ולפגוע בנו. חיים רגועים ונטולי מתח הם הכרח למי שמבקש איכות חיים. אני בהחלט צריך להשתפר בתחום״.

לפי אמונתי אנו צריכים לעסוק בעיקר במניעה.
טיפול מניעתי הוא הטיפול
הטוב ביותר

טל: 052-3089657
כתובת: הארי 17, ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר