ד"ר כהן אריאל (צילום: ארנון בוסאני)
ד"ר כהן אריאל (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר כהן אריאל רופא שיניים

ד"ר כהן משתמש במכשיר המהפכני - הלייזר הדנטאלי, כחלק בלתי נפרד משיקום הפה ומסביר לרופאי שיניים ולפציינטים מדוע המכשיר יכול לעזור לטפל במקרים מורכבים

פורסם בתאריך: 24.9.17 13:30

ד"ר כהן אריאל, רופא שיניים בוגר אוניברסיטת PARIS VII, מתמחה בשיקום הפה ושתלים כבר עשרים שנה., ובנוסף הוא חבר בעמותה הישראלית להשתלות שיניים.
ד"ר כהן פועל בשנים האחרונות להעלאת המודעות ליעילותו הרבה של מכשיר הלייזר הדנטאלי (ER-YAG) בקרב הפציינטים הזקוקים להשתלות או שעברו השתלות שיניים, ובמקביל גם אצל רופאי השיניים.
הוא משתמש במכשיר המהפכני – הלייזר הדנטאלי, כחלק בלתי נפרד משיקום הפה ומסביר מדוע המכשיר יכול לעזור לטפל במקרים מורכבים.

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

מהו טיפול בלייזר?
"לייזר הוא מקור של אור מרוכז, כאשר לפי העוצמה שלו וסוג הלייזר ניתן להשפיע על הרקמה שאנו רוצים לטפל בה. ברפואת שיניים מודרנית יש לזה שימוש יעיל, ניתן בעזרת הלייזר לטפל בשיניים (ניקוי עששת, הכנת השן לפני סתימה) וגם להבריא את החניכיים (טיפול בדלקת חניכיים, גרידת חניכיים).
באיזו שיטה זה עובד?
"היום מכשיר הלייזר המהפכני ביותר הוא הלייזר ER-YAG (LIGHT-INSTRUMENTS) כי קרן האור שלו נספגת גם במים (חניכיים עם דלקת הם מלאים במים) וגם בתוך השיניים ובצורה יותר עדינה בתוך העצמות. במרפאתי אני מחזיק מכשיר לייזר נוסף – DIODE EPIC שמיועד בעיקר לטיפול בחניכיים, עצירת דימומים והלבנות שיניים".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

מה היתרונות בטיפול?
"היתרון הגדול הוא שניתן להציל שתלים עם דלקת חניכיים סביבם (PERI-IMPLANTITIS) ולעתים אפילו עם איבוד עצם. ניתן להציע להרבה יותר פציינטים לעקור ולהשתיל באותו יום אחרי ניקוי וחיטוי במכשיר הלייזר, כי האזור הופך נקי וסטרילי".
האם הטיפול מתאים לכל אחד?
"לייזר ER-YAG מאוד בטיחותי כי אינו משפיע לעומק, לכן יש רופאים שיוכלו לבצע באמצעותו סתימות ללא הרדמה לילדים וגם מבוגרים שנוטלים מדללי דם יוכלו לקבל טיפול עם פחות סיכוי לדימום".
כמה זמן טיפול זה קיים בשוק?
"עשרות שנים הלייזר הדנטאלי נתפס כ"גימיק שיווקי" עד שמהפכת השתלים שינתה את פני רפואת השיניים והפציינטים הבינו ששתלים קבועים עדיפים על תותבות נשלפות, במידה ויש מספיק עצם. אבל מה לעשות ששתלים מתנהגים כמו שיניים והם אפילו יותר רגישים לעישון או לדלקת חניכיים. כאן נכנס לתמונה הלייזר ER-YAG שיכול לתחזק שתלים דלקתיים וגם להציל לסתות שלמות".

ד"ר כהן אריאל (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר כהן אריאל (צילום: ארנון בוסאני)

איך הטיפול מקצר טיפולי שיניים?
"הלייזר מקצר את ההחלמה אחרי טיפול ברקמה הרכה או אחרי חשיפה של שתל. הרבה פעמים אפשר לקחת מידות באותו יום של החשיפה ולחסוך פגישה, במיוחד אם הפציינט מגיע מחוץ לעיר".
האם הוא מכוון רק לטובת השתלת שיניים?
"אני תמיד אומר לרופאים שהלייזר הוא מכשיר ש"פותר בעיות" בתחום ההשתלות, אבל אפשר לעצב יופי של חניכיים אם רוצים לשפר חיוך, וזאת תוך כמה דקות (10 דקות מספיקות בלייזר לשש שיניים קדמיות עליונות), אבל ברור שכל מקרה לגופו.
אני ממליץ לבחור רופא שיניים בעל ניסיון במקרים מורכבים ולבדוק המלצות של מטופלים אחרים במרפאה. לא להתבייש ולבקש את צילומי השיניים על מנת להתייעץ ולקבל חוות דעת מרופאים נוספים".

 

ד"ר כהן אריאל (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר כהן אריאל (צילום: ארנון בוסאני)

יש מקרים בהם ההשתלות לא מצליחות?
"היום להשתלות שיניים יש 95% הצלחה ואם זה ביחד עם הרמת סינוס יש 85% הצלחה. יש לנו גם שתלים קצרים עם הצלחות מצויינות. מי שרוצה שיניים בגיל 70-80 צריך לחשוב על השתלות עשר שנים לפני כן".
אם יש התלבטות -עדיף פחות או יותר השתלות?
"שמונה שתלים מספיקים כדי להחזיק 14 כתרים בלסת אחת, שישה שתלים יכולים להחזיק 12 כתרים. רוב המטופלים מבקשים כיום טיפול בלסת מלאה בזמן הקצר ביותר. כשלוש שעות עבודה נדרשות על מנת לבצע לסת שלמה, כולל עקירות, ניקוי בלייזר, 6 או 8 השתלות, הוספת עצם וגשר זמני מיידי. וכל זה נעשה ביום אחד בלבד".

אני מאחל שנה טובה ומבורכת לכל עם ישראל.

כתובת המרפאה:
רחוב המעלות 6, מרכז העיר ירושלים
טל: 02-6232712
לרופאים ולפציינטים – ניתן לשלוח צילומים להתייעצות במייל: [email protected]

  • אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר