רועי ולטר (צילום: פול סגל)
רועי ולטר (צילום: פול סגל)

רועי ולטר נותן פייט – סטודיו גרייסי ג'יו ג'יטסו

חושבים ללמוד אמנות לחימה מהנה שהוכחה כיעילה ביותר? לרועי ולטר יש משהו חשוב לספר לכם על גרייסי ג'יו ג'יטסו ועל הכוח שבענף הספורטיבי המיוחד הזה ליצור חברויות ולהעמיק קשרים

פורסם בתאריך: 1.1.18 18:54

יש אנשים שעבורם ספורט אינו רק מקצוע אלא דרך חיים של ממש שמלווה אותם לאורך ההצלחות והמשברים. אחד מהם הוא רועי ולטר, בעל הסטודיו גרייסי ג'יו ג'יטסו הירושלמי, שמאמין שבכוחה של אמנות הלחימה הזו לחבר בין אנשים.

ספר קצת על עצמך.
"אני בן 32, מתגורר בירושלים. במקור מקרית טבעון שבצפון, נשוי + 1. בהשכלתי אני בכלל מהנדס תעשייה וניהול ולפני שפתחתי את המועדון עבדתי בתעשייה כמנהל במחלקת ייצור בחברת טבע".

רועי ולטר (צילום: פול סגל)

רועי ולטר (צילום: פול סגל)

אז איך הגעת לג'יו ג'יטסו?
"תחום הלחימה מאז ומתמיד עניין אותי. בגיל ארבע ההורים שלי מצאו מסגרת שבה אני יכול לפרוק אנרגיה באופן חיובי וללמוד כיצד להגן על עצמי, וכך התאמנתי בקראטה בהתמדה כ-15 שנים. לאחר סיום השירות הצבאי לפני כעשר שנים גיליתי אומנות לחימה חדשה: גרייסי ג'יו ג'יטסו, שמאוד סקרנה אותי. עם סיום לימודי באוניברסיטה עברתי לירושלים ועל אף שהייתי מאוד מרוצה מהחיים, דבר אחד המשיך להיות חסר לי – אימוני גרייסי ג'יו ג'יטסו שהיו התחביב העיקרי שלי. זה מעבר לתחביב, זה המקום שבו אני מתאמן, משתחרר, נרגע, מתחזק – והכל באווירת אחווה מדהימה בין המשתתפים. באותה תקופה, ובתמיכת המאמן שלי וראש הארגון בישראל דוד בנימין, החלטתי לפתוח נציגות בירושלים. המטרה העיקרית מבחינתי היתה לפתוח קבוצת בוגרים שאוכל להתאמן בה. השלמתי קורס מאמני ג'יו ג'יטסו ברזילאי ו-MMA בוינגייט ויצאתי לדרך חדשה כמאמן מוסמך.

לאיזה קהל פונה המועדון?
"את המועדון פתחתי לפני שלוש שנים עם קבוצת בוגרים אחת שהתאמנה פעמיים בשבוע למשך שעה וחצי. לאימון שכזה יש שלושה חלקים: חימום שכולל הרבה כושר, קואורדינציה ותנועה, תרגילים בזוגות – טכניקות הגנה עצמית ממצבי רחוב אמיתיים בעמידה ובקרקע כדי לדעת להגיב נכון ולהחלץ ממצבי תקיפה וזאת על ידי שימוש בהפלות, חניקות ובריחים, וגלגולים (קרבות) – במהלך כמה סיבובים המתאמנים נאבקים זה בזה כדי לנסות את הטכניקות שלמדו ליציאה ממצבים קשים, להגיע למצבי שליטה ולהכניע את בן הזוג שלהם. עם הזמן אנשים מאוד אהבו והביאו את בנות זוגם, ילדיהם וחבריהם לאימונים וכיום יש לנו קבוצת ילדים, קבוצת ילדות, קבוצת נוער, קבוצת נשים וקבוצות גברים. אנשים רוצים עבור יקיריהם את הטוב ביותר והמועדון שלנו הוא ממש משפחה אחת גדולה".

רועי ולטר (צילום: רז צור)

רועי ולטר (צילום: רז צור)

אם אני מתלבט לאיזה חוג לשלוח את הבן שלי, למה גרייסי ג'יו ג'יטסו?
"להורה שרוצה לחזק את הילד שלו ומעוניין להקנות לו דרך חיים של ספורט ובריאות, להורה לילד עם ביטחון עצמי נמוך, להורה לילדים עם בעיות של רפיון שרירים/היפראקטיביות או בעיות יציבה וקואורדינציה – ג'יו ג'יסטו יכול לסייע ללא ספק. אם הבן שלך סובל מהצקות בבית הספר, אצלנו הוא ילמד להגדיר גבולות לאותו ילד שמציק לו ועל ידי כך להימנע ממקרי אלימות. במידה שהדבר לא יעזור, הילד יידע להגן על עצמו בעזרת הגעה למצב שליטה בתוקף והכנעה שלו. אין ספק שאחרי תגובה נכונה פעם אחת, עניין ההצקות ייפסק".

 

מדוע כדאי לאדם מבוגר להגיע להתאמן בגרייסי ג'יו ג'יטסו?
"גבר או אשה שרוצים לבצע ספורט עם עניין וכיף, ללמוד להגן על עצמם, לחזק ביטחון עצמי באווירה משפחתית ונעימה, עם או בלי ניסיון – יגיעו אלינו להתאמן. מתאמנים אצלנו גברים ונשים בקבוצות נפרדות (מתאים לדתיים) מגילאי 60-16 המגיעים אלינו מכל התחומים ומכל המגזרים. זהו אחד המקומות הבודדים בירושלים שבהם קיים שילוב כל כך מיוחד של אנשים מזרמים שונים".

רועי ולטר (צילום: פול סגל)

רועי ולטר (צילום: פול סגל)

ספר לנו על גאווה מיוחדת במועדון.
"לפני כשנתיים מאמני רויס גרייסי ישראל הקימו עמותה בשם נקודת משען ששמה לה למטרה לחזק ולהעצים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בהתנדבות. כל המאמנים מגיעים אחת לחודש לבסיסי צה"ל ולכל בתי החייל בישראל (בהם נמצאים חיילים בודדים) ומאמנים את החיילים בהתנדבות. כמו כן במועדונים שלנו מתאמנים חיילים קרביים וחיילים בודדים בחינם. אני קורא ומזמין חיילים העונים לקריטריון ליצור קשר ולהגיע להתאמן. הכל באהבה".

רועי ולטר (צילום: רז צור)

רועי ולטר (צילום: רז צור)

מה החלום שלך?
"החלום שלי הוא לפתוח מרכז הגנה עצמית משולב עם מרכז בריאות ואיכות חיים. עוד עשר שנים אני רואה את עצמי מגשים אותו".

רועי ולטר גרייסי ג'יו ג'יטסו, מועדון להגנה עצמית, כתובת: רחוב כ"ט בנובמבר 15, קטמון הישנה,

אתר: bjjerusalem.co.il, פייסבוק: רועי ולטר גרייסי ג'יו-ג'יטסו , טלפון: 054-3414342

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר