מכון וקסלר (צילום: פרטי)
מכון וקסלר (צילום: פרטי)

איציק וקסלר ומיכאל לנדאו – שיתוף פעולה בין אקטיב קליניק למכון וקסלר

בין ריצה לאימון הוא הספיק לפתוח עבורכם קורס מאמני כושר וריצה רפואיים ראשון מסוגו בארץ. איציק וקסלר — בעל מכון וקסלר לאימון גופני לא מפסיק לרוץ בדרך להגשמת חלומות

פורסם בתאריך: 1.1.18 17:40

ירושלים רושמת עלייה מרשימה והישגים נאים בתחום אימוני הכושר והפעילות הגופנית לקהל הרחב. המודעות הולכת וגוברת, אירועי הספורט בתנופה, עלייה במספר קבוצות הריצה הפועלות בעיר, החדרת תכניות הספורט בבתי ספר ולגיל הרך, יותר ויותר גברים, נשים וילדים מקדישים את זמנם לפעילות גופנית במטרה לשפר את הכושר הגופני ולנהל אורח חיים בריא יותר.

בשורה חדשה וייחודית בתחום מביא איתו איציק וקסלר, הבעלים של מכון וקסלר לאימון גופני, שהגה לאחרונה יחד עם שותפו וחברו, מיכאל לנדאו, פיזיותפריסט ומומחה לפציעות ספורט, קורס חדש למאמני כושר וריצה רפואיים לטובת אנשים החולים במחלות של סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות גב ואפילו סרטן.

מכון וקסלר (צילום: פרטי)

מכון וקסלר (צילום: פרטי)

שאפו לרעיון הייחודי הראשון בישראל, מה ההבדל בין קורס מאמני כושר רגיל לבין רפואי?
"הבדל מהותי ביותר. השמנה וחוסר בפעילות גופנית גורמים לצערנו למחלות כרוניות כמו סוכרת ויתר לחץ דם והופכים כמעט למגיפה. נכון שהמודעות הולכת וגוברת בקרב הקהל הרחב אך זה עדיין לא מספיק. ישנן קבוצות רחבות באוכלוסיה הסובלות ממחלות וכאבים כרוניים וחלק נכבד מתהליך ההבראה של החולים תלוי בפעילות הגופנית המבוקרת שהם אמורים לעשות. קבוצות אלו מחפשות מסגרות ספורט אבל כרגע אין מספיק כוח אדם מקצועי המסוגל לעבוד איתן בצורה מתאימה. לכן הקמנו במכון וקסלר קורסים למאמני כושר גופני ומאמני ריצה רפואיים שיידעו להתמודד עם מתאמנים הלוקים בסוכרת, בעיות בבלוטת התריס, יתר לחץ דם וכדומה. הלימודים הם לא רק ריצה וכושר אלא גם היכרות עם המחלות וכיצד ניתן לסייע לטיפול הרפואי בצורה המיטבית ביותר".

מהיכן הרעיון?
"בשנה האחרונה, במסגרת תכנית הדוקטורנטים לפיזיולוגיה של המאמץ שאני משתתף בה, חיפשתי דרכים להשתכלל ולהשתדרג. אחת מהן היתה להצטרף לתכנית הייעוץ של מט"י שנתנה לי פוש נוסף והרגשתי שכדי לעלות מדרגה נוספת אני חייב לעבור מאימונים אישיים לאימוני קבוצות. ישבתי עם מיכאל לנדאו, השותף שלי, וחיפשנו תכנית שאין בארץ. מצאנו מודל שעובד באנגליה ועשינו לו עלייה עם שינויים שיתאימו לקהל שלנו, לדוגמה: לנרשמים אין צורך להגיע עם ידע מראש, את הכל אנחנו מעבירים בקורס עצמו וגם הוספנו חלק נכבד שמוקדש לתזונה מקיפה אותה מעבירה תזונאית קלינית".

מכון וקסלר (צילום: אליאור בן חיים)

מכון וקסלר (צילום: אליאור בן חיים)

מה כולל הקורס?
"הקורס החדש נמשך כחמישה חודשים, בו לומדים בכל מחזור בין 15-20 משתתפים המגיעים למפגש שבועי הנמשך כ-5 שעות במהלכו ילמדו אנטומיה ופיזיולוגיה, תזונה נכונה, מהי מחלת לב, איך מטפלים בסוכרת ויתר לחץ דם, מהן פציעות ספורט ואיך נמנעים מהן, בעיות אורטופדיות למיניהם ועוד. לקורס הצטרפו גם ערבים וחרדים המתגוררים בעיר, כך שהוא הפך לסוג של כור היתוך ירושלמי. המפגשים משלבים עיוני לצד מעשי. במסגרת העיונית מגיע בכל שבוע מרצה אורח מומחה בתחומו, בין הבולטים שביניהם: ד"ר עמי שינפלד מנהל מחלקת לב בבית החולים תל שומר, ד"ר גלי יעקובזון מהמח' האונקולוגית בתל השומר, ד"ר לירון בידני אנדוקרינולוג מבית החולים איכילוב, ד"ר קלמן וילנר מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ בטכניון, מיכאל לנדאו שותפי על פציעות ספורט ועוד. על הצד המעשי של הקורס אני אחראי למעשה ועובד עם המשתתפים לשיפור אימוני ריצה בפארק המסילה, אימוני כח וכושר".

 

וקסלר הנמרץ פועל רבות וללא לאות להעלאת המודעות לספורט ופעילות גופנית בקרב התושבים הן בתכניות שהוא כותב לעיריית ירושלים כמו 'ירושלמים בוחרים בריא' המיושמת בבתי ספר ובגני ילדים, בהירתמות שלו למען אירועי ספורט עירוניים כמו המרתון השנתי והן במכון שבבעלותו הממוקם במתחם התחנה. וקסלר גאה במיוחד בפעילות החינמית שהוא מקיים במכון לטובת הקהל הרחב כמו ההרצאה השבועית בהשתתפות מרצים נבחרים מתחום הספורט, אנשים שעשו שינוי דרסטי ומהווים השראה לסובבים. את המרצים, כולם בהתנדבות, הוא בוחר בפינצטה והקהל שמגיע שומע על ההרצאות מפה לאוזן ללא פרסום או יחסי ציבור".

מכון וקסלר (צילום: פרטי)

מכון וקסלר (צילום: פרטי)

טיפ למי שמתקשה לקום מהספה?
"המתנה הכי טובה שתתנו לעצמכם בחיים היא לצאת לפעילות גופנית. מדובר בתהליך ולכן כדאי להתחיל עוד היום. שימו לב שהזמן הטוב ביותר לקבל החלטות חשובות או סתם להירגע וליהנות מעצמכם הוא בזמן ריצה, הליכה או כל פעילות גופנית אחרת. תוסיפו לכך מוסיקה אהובה ותרגישו את השחרור. מעבר לתוצאות במראה ובבריאות, זה מרגיע, זה מספק וזה כיף. תחשבו על זה!".

מכון וקסלר (צילום: פרטי)

מכון וקסלר (צילום: פרטי)

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?
"כל הזמן להמשיך ולהתפתח. בחודש מרץ הקרוב אפתח שלוחה בתל אביב ובאוגוסט שלוחה בחיפה. המטרה להמשיך ולהעלות את המודעות לפעילות גופנית. אני נהנה לראות ירושלמים מצטרפים לקבוצות ריצה, לאימוני כושר, פארק המסילה מלא במתאמנים, הפקקים סביב מתחם התחנה עושים לי טוב וזה סימן שבפארק רצים רבים. אני מרגיש שזו שליחות וזה הייעוד שלי בחיים להפוך אנשים לבריאים יותר מסופקים ומלאי השראה".

איציק וקסלר, מכון וקסלר לאימון גופני, דרך בית לחם 9, תלפיות, ירושלים, 050-9375753

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר