אדלמן כהן-שנצר אדריכלים (צילום: יובל כהן אהרונוב)
אדלמן כהן-שנצר אדריכלים (צילום: יובל כהן אהרונוב)

אדלמן כהן-שנצר אדריכלים בירושלים: "השמיים של ירושלים כבר מזמן לא הגבול"

לחלום, להעז, להתפתח - אלה מילות מפתח ברזומה העשיר של אדלמן כהן-שנצר אדריכלים, בבעלות אלישע ושרון. השניים לא מפסיקים להפתיע ולהטביע חותם על ירושלים ומחוצה לה

פורסם בתאריך: 21.2.19 12:09

את ההחלטה ללמוד אדריכלות קיבל כל אחד מהשותפים בנפרד. אלישע אדלמן, בן למעצב תעשייתי ושרון כהן שנצר, בת לאמנית, ינקו את האהבה וההערכה לאומנות, עיצוב ואסתטיקה כבר מהבית. כך שרק טבעי היה שיימשכו ללימודי המקצוע, יתמחו כשכירים במשרדי האדריכלות הבולטים ויפתחו משרד עצמאי. מוזמנים להכיר את הפאוור-קאפל הירושלמי, שלא מפסיק לחלום ולהעז. הם לא עוצרים לרגע. אדלמן כהן-שנצר אדריכלים. "השמיים של ירושלים כבר מזמן לא הגבול".

מורדות נווה יעקב, ירושלים – בניה חדשה לקבוצת רכישה (צילום: באדיבות אדלמן כהן שנצר)

כיצד החלטתם לפתוח יחד משרד?

"מיד לאחר סיום הלימודים התחלתי לעבוד במגזר הפרטי כשכירה באחד המשרדים הגדולים בירושלים", מספרת שרון. "עבדתי שם במשך 10 שנים. משם עברתי למגזר הציבורי, לוועדה המחוזית לתכנון ולבניה, כרפרנטית בנושא ה"עיר ההיסטורית" ושם הכרתי את אלישע, שבאותם ימים היה עובד בכיר באחד ממשרדי האדריכלים המובילים בירושלים". לדברי אלישע, "החיבור בינינו היה מיידי. ניסיוננו הרב בעבודה האדריכלית והבנתנו בתהליכים מורכבים בבירוקרטיה, הוביל אותנו לאחד כוחות לשם יצירת נרטיב אדריכלי עצמאי משלנו".

את פעילותם הם מנהלים ממשרד שהקימו בקרית יובל בירושלים, שכונה מרכזית ונגישה המהווה בימים אלה בעצמה כר להתחדשות עירונית.

מקור חיים, ירושלים – תמ"א 38 הריסה ובניה מחדש (צילום: באדיבות אדלמן כהן שנצר)

ספרו קצת על עצמכם- מה תחומי העיסוק של המשרד?

"הקמנו את המשרד בשנת 2015 כשלשנינו ניסיון של 20 שנה בתחום האדריכלות. המשרד שלנו מתמחה במגוון פרויקטים בהיקפים שונים, ביניהם תכנון בנין עיר, התחדשות עירונית על כל גווניה, בניה חדשה למגורים, מבני ציבור ובנייה המשלבת שימור ותוספות על גבי מבנים היסטוריים".

מעלות דפנה, רמת אשכול, ירושלים- תמ"א 38 תוספות ()

מעלות דפנה, רמת אשכול, ירושלים – תמ"א 38 תוספות (צילום: באדיבות אדלמן כהן שנצר)

"עבודתנו מתבצעת בשיתוף פעולה מלא ואנו מעורים בכל פרויקט המתבצע על ידי עובדי המשרד עד לפרטים הקטנים" הם מסבירים. "אנו מעניקים ללקוח יריעה תכנונית וניהולית מקיפה תוך שאנו מלווים אותו, החל מהתכנון המוקדם ועד מסירת הפרויקט". מאז שהוקם המשרד הפרויקטים נכנסים והלקוחות מרוצים. ניתן לומר שניכר שהשניים חיים ונושמים את העיר והמקצוע על כל גווניו . פעילותם פורשת כנף אף אל מחוץ לעיר. בין הפרויקטים שתוכננו על ידי המשרד נמנים: שני מבני מגורים לקבוצת רכישה במורדות נווה יעקב, יחידות מגורים בקרית גת, התחדשות עירונית תמ"א 38 ברחוב עזה, ישראל'ס, אבינועם ילין, שמעון רוקח, מקור חיים, בית הכרם, בית וגן ובבית שמש. המשרד עוסק גם בתכנון בית ספר, גני ילדים, פינוי בינוי בארמון הנציב ובנווה יעקב, בניה חדשה למבני תעשייה ומסחר.

קרית גת – תמ"א 38 תוספות (צילום: באדיבות אדלמן כהן שנצר)

כאנשים העובדים וחיים בירושלים כיצד תגדירו את הקשר הייחודי בין התכנון שלכם והעיר?

"העבודה היומיומית שלנו היא מול קהל לקוחות מגוון- חילוניים, דתיים, חרדים, המגזר הערבי וחו"לניקים. כל אחד לחוד וכולם יחד מהווים את הפסיפס הייחודי המרכיב את העיר שאנחנו כל כך אוהבים. חשוב לנו בעבודתנו לייצר את ההתאמה המדויקת של התכנון האדריכלי לצרכים המיוחדים של כל לקוח תוך מתן כבוד לשילוב בין שימור לפיתוח העיר". "באופן זה, כל פרויקט שנכנס למשרד מייצר סיפור אדריכלי משלו הנובע מהתאמה בין מדניות התכנון, הרואה את העיר כמערך כולל, לבין חלומותיו של הלקוח".

רח' עזה, רחביה, ירושלים – תמ"א 38 על גבי מבנה היסטורי (צילום: באדיבות אדלמן כהן שנצר)

מה החזון האדריכלי של המשרד?

"אנו מאמינים שהאדריכלות היא לא רק עיסוק בעיצוב החלל והמרחב. בעינינו האדריכלות הינה דרך חיים. חשוב לנו לשמור על רוח צעירה, מתחדשת בעולם האדריכלות והעיצוב, אך עם זאת לזכור את המורשת הבנויה והפסיפס האנושי המרכיבים את ההיסטוריה של העיר".

בניה חדשה – פרוייקט עם נצפות גבוהה לכיוון מלחה, ירושלים (צילום: באדיבות אדלמן כהן שנצר)

עם כל האינטנסיביות הזו נשאר גם זמן לתחביבים?

למרות שלטענתם הם קמים, אוכלים וישנים ארכיטקטורה עדיין מוצאים השותפים זמן לרגעי פנאי יקרים. אלישע מבלה את זמנו הפנוי בריצה סביב מושב מבוא ביתר, בו בנה את ביתו, ובכישורי נגרות יוצאי דופן. שרון פותחת את הבוקר שלה ברכיבת אופניים והליכה ספורטיבית בשביל הטבע העוטף את מבשרת, בישוב בו היא מתגוררת. לבד משאיפת אויר הרים, אורח החיים הבריא מלווה את השותפים גם בבחירות הקולינריות במשרד בו הם מעידים על כך שהתה בקומקום נקטף מגינות הירק פרי טיפוחם, והכיבוד מורכב מאגוזים, תמרים ופירות חתוכים. אלישע: "בסופי שבוע אנחנו מורידים רגל מהגז ונמצאים עם המשפחות". שרון: "חשובה לנו שאיבת האנרגיות, ההתארגנות מחדש והמנוחה להתפתחות בריאה של יצירה".

מושבה יוונית, ירושלים – תמ"א 38 על גבי מבנה לשימור (צילום: באדיבות אדלמן כהן שנצר)

איזה טיפ הייתם נותנים לאדריכלים מתחילים?

לדבריהם: "הטיפ המרכזי שלנו הוא לא לאבד את הסבלנות. הארכיטקטורה היא מרחב יפהפה להגשמת היצירתיות. אבל סבלנות – צריך לזכור שההבשלה במקצוע שלנו היא מאוחרת. מהסקיצה הראשונה ועד ליישום של בניין מורכב עוברים הרבה שלבים. ככל שאתה מתבגר אתה שואב יותר ניסיון וצובר יותר קילומטראז' מקצועי כמו בגילדות של פעם. חשוב לא לאבד את הסקרנות, תמיד לחקור ולשאול שאלות כי רק משם יכולים אדריכלים להביא את השינוי הייחודי שלהם למרחב הציבורי".

 

גואטמלה 4, ירושלים

052-8808643 | 050-9091776

www.e-cs.co.il

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר