מוזיאון מגדל דוד, מתוך התערוכה 'ההר - מסע מצולם אל הר הבית' (צילומים: חמוטל וכטל, יוסי זמיר, פלאש 90)
מוזיאון מגדל דוד, מתוך התערוכה 'ההר - מסע מצולם אל הר הבית' (צילומים: חמוטל וכטל, יוסי זמיר, פלאש 90)

מגדל דוד: תערוכת צילומים על הר הבית

התערוכה, 'ההר - מסע מצולם אל הר הבית', מציגה תצלומים מיוחדים מהמאה ה-19 ועד לשנים האחרונות

פורסם בתאריך: 5.9.19 10:28

במוזיאון מגדל דוד מוצגת בימים אלה תערוכת צילומים מיוחדת על אחד הלוקיישנים הנפיצים ביותר בישראל ובמזרח התיכון כולו – הר הבית.

בתערוכה, 'ההר – מסע מצולם אל הר הבית', מוצגים תצלומים שנאספו בקפידה מהמאה ה-19 ועד לזמן האחרון. "הר הבית – אלחרם אלשריף, שבמרכזו כיפת הסלע ומסגד אל-אקצא, הוא הסמל הבולט והמובהק ביותר של קו הרקיע של ירושלים", מציינים במוזיאון מגדל דוד. "דרך מחקר צילומי מקיף התערוכה מציגה את סיפורו של ההר בהיסטוריה המודרנית של העיר: מהמבט המונומנטלי-ארכיטקטוני ועד ל"חבית חומר הנפץ" של המזרח התיכון, למקום שהיה לבמה המרכזית של הסכסוך הלאומי-דתי בארץ ישראל".

ביום שישי הבא, 13.9, יתקיים שיח גלריה אם אוצר התערוכה ד"ר שמעון לב, שיספר על האתגרים והדילמות בעיסוק בהר הבית. בנוסף, יערך מפגש עם הצלם עמוס צוקר שהיה הצלם הראשון שהגיע להר הבית במלחמת ששת הימים, ובתערוכה מוצגות חלק מתמונותיו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מתוך התערוכה 'ההר - מסע מצולם אל הר הבית' (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

מתוך התערוכה 'ההר – מסע מצולם אל הר הבית' (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)


בין התצלומים שמוצגים בתערוכה ניתן לראות את צילומי ההר הראשונים מהמאה ה-19, צילום של המלך חוסיין בתא הטייס בעת טיסה מעל הר הבית בשנת 1964, הצילומים הראשונים מהפריצה להר הבית במלחמת ששת הימים ועוד. עלות כרטיס לשיח גלריה כולל ביקור בתערוכה וכניסה למוזיאון: 50-40 שקלים.

"מוזיאון מגדל דוד נועד לשמש גשר בין הקהילות, העדות, התרבויות והלאומים הרבים המרכיבים את הפסיפס המרתק והמופלא של ירושלים", אומרת אילת ליבר מנכ"ל המוזיאון. "לכן החלטנו לארח בין כתליו תערוכה חשובה זו, המציגה מבעד לעדשת המצלמה את ההיסטוריה המרתקת של ירושלים ממגוון רחב של נקודות מבט היסטוריות, דתיות ופוליטיות, כיאה לתפיסתו הפלורליסטית והרב-תרבותית של מוזיאון מגדל דוד".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר