למעלה מימין עם כיוון השעון: בית אבי חי, עמית סגל, אראל סג"ל, מרכז מורשת בגין (צילומים: יח"צ, אוריה תדמור)
למעלה מימין עם כיוון השעון: בית אבי חי, עמית סגל, אראל סג"ל, מרכז מורשת בגין (צילומים: יח"צ, אוריה תדמור)

תיקוני ליל שבועות תרבותיים ברחבי העיר

עוד ועוד יוזמות עוסקות בתיקון שלא במובן הדתי שלו - למי שמעוניין לחוות זאת מזווית אחרת ומעניינת בפני עצמה

פורסם בתאריך: 27.5.17 18:46

אירועי תיקון ליל שבועות הפכו במרוצת השנים למסורת ברחבי הארץ, וכמובן גם ברחוב הירושלמי, והפכו עם הזמן למסגרת תרבותית הנפרדת מזו של התיקון בעל המשמעות הדתית. בית אבי חי, כמו גם מוסדות נוספים, מקיימים אירוע תיקון ליל שבועות ייחודי ומעניין ומביאים אל הבמה מרצים מתחומים שונים לשם דיון בנושאים עכשוויים ועדכניים.

חג השבועות, שידוע גם בהיותו חג מתן תורה, הוא חג בעל מסורות רבות ומעניינות שמקורן כמובן בתנ"ך, אולם חלק מהמסורות והמנהגים הגיעו מאות שנים לאחר מכן. ה'תיקון', למשל, מתבסס למעשה על המילה הארמית 'קישוט', ומשמעותו שכל העוסק בלימוד התורה בלילה שלפני חג מתן התורה, בעצם 'מקשט' אותה. אלפי האנשים שיקיימו את התיקון מהצד התרבותי שלו, אף הם רואים עצמם כחלק מהמקשטים את התורה, גם אם הם עושים זאת בצביון מעט שונה תחת אותה כותרת.

מסורת של תיקוני ליל שבועות - בית אבי חי (צילום: אוריה תדמור)

מסורת של תיקוני ליל שבועות – בית אבי חי (צילום: אוריה תדמור)

 

בית אבי חי הוא אחד ממוסדות התרבות שיקיים אירוע תיקון ליל שבועות, ובמסגרתו יעסקו הדוברים והקהל בשאלת החיפוש אחר האמת. נושא האירוע נבחר בשל הכרה במצב הקיים, שבו החברה חיה בחיפוש מתמיד אחר האמת אף על פי שהיא נעשית לעתים קשה ואף בלתי ניתנת להשגה. השאלות על אודות אובייקטיביוּת וסובייקטיביוּת גם הן חלק מהקשיים בתפיסת האמת בימינו, וכל אלה הופכים את המושג למורכב אף יותר.

במסגרת האירוע יתארחו אנשי רוח ואקדמיה רבי מעלה, ונוסף עליהם גם אנשי תקשורת. בין רשימת המוזמנים נמנים הפרופ' יערה בר און, היסטוריונית וחוקרת תרבות שתרצה על 'החיים, האמת ומה שביניהם', העיתונאי צור שיזף שירצה על 'סיני, חצי אי של אלוהים' והעיתונאי עמית סגל שידבר על 'אמת ופוסט-אמת במקורות היהודיים ובחדשות'.

האירוע בבית אבי חי יתקיים ביום שלישי, 30.5, בשתי פעימות: האחת בין השעות 24:00-23:00, והשנייה בין השעות 3:45-2:45. בחלקו השני של הלילה תעלה להופיע גם להקת 'קוינטה וחצי' עם הופעות א-קפלה קצרות בחצר בית אבי חי. הכניסה ללא תשלום על בסיס מקום פנוי.

מרכז מורשת בגין (צילום: יח"צ)

מעגלי שיח וסיור מודרך לכותל – מרכז מורשת בגין (צילום: יח"צ)

 

גם מרכז מורשת בגין פותח במתכונת מיוחדת סביב תיקון ליל שבועות: עיסוק בנושאים שעל סדר היום באמצעות מעגלי שיח וקבוצות למידה. במסגרת זו ישוחח החל בשעה 24:00 העיתונאי והסאטיריקן, קובי אריאלי, ואחריו יעלו דוברים מרתקים נוספים. בשעה 2:00 יעלה גם הפובליציסט אראל סג"ל, ובשעה 3:30 מתוכנן לצאת סיור מודרך לכותל המערבי. (יום שלישי, 30.5, 3:30-23:00. הכניסה חופשית).

אם ברצונכם לחוות תיקון ליל שבועות בצורה קצת שונה, תוכלו להצטרף לסיור של "Beetravel" בהדרכת אריאל בן גיגי. הסיור המדובר יחל בקבר דוד המלך, יעבור דרך הרובע היהודי ויגיע עד לכותל המערבי, שם יתקיימו תפילות שחרית רבות משתתפים. במסגרת הסיור תינתן הצצה אל עולם הקודש המורגש ברחובות העיר, וזאת בהשראת עולי הרגל העטופים בגדי חג לבנים. (יום שלישי, 30.5, בשעות 1:00-22:00. 99 שקל).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר