בית הספר מוסררה, מתוך מופעי הפסטיבל (צילומים: איציק שוויקי, Marcellina Welmer, eddie botestien, נדב יהלומיDaskal)
בית הספר מוסררה, מתוך מופעי הפסטיבל (צילומים: איציק שוויקי, Marcellina Welmer, eddie botestien, נדב יהלומיDaskal)

פסטיבל "מוסררה מיקס 2022": מופעי מוזיקה, תערוכות ומיצגים

אמנות ומוזיקה מהארץ ומהעולם בתוככי חללי בית הספר מוסררה: פסטיבל מוסררה מיקס ה-22 יתקיים החל מהיום, שלישי, ועד יום חמישי. בהמשך לאירועי השנה שעברה - יעמיק הפסטיבל השנה בנושא המחאות

פורסם בתאריך: 24.5.22 13:41

פסטיבל מוסררה מיקס הוא אירוע בינלאומי רב-תחומי, המתקיים ביוזמה ובהפקה של בית הספר מוסררה לאמנות וחברה. הפסטיבל משמש מוקד להתרחשויות אמנותיות וחברתיות, המגלמות את ההוויה התרבותית והפוליטית של ירושלים בפרט, ושל ישראל בכלל, תוך כדי התכתבות עם רעיון מרכזי אחד, המתחלף בכל שנה.
שם הפסטיבל השנה, שיתקיים החל מהיום, שלישי (24.5) ועד ליום חמישי (26.5), בין השעות 23:00-19:00, הוא: ״טונים גבוהים #2״ – מה שמרמז על כך שהנושא המרכזי הוא המשך של הנושא שליווה את הפסטיבל של השנה שעברה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"בהמשך לפסטיבל מוסררה מיקס 21, השנה הפסטיבל יעמיק בנושא המחאות ויתמקד בשאלה כיצד הטכנולוגיה משפיעה על ההתנגדות ובהתאמה איך מגיבה האמנות לטכנולוגיה, כמו גם לכוח ולפריבילגיות הגלומים בה", נמסר ממארגני הפסטיבל. "מחאות ממלאות תפקיד חשוב בהתפתחותן הפוליטית של מדינות, אך כיום, בעולם של רשתות חברתיות, המחאה אינה מותנית במרחב הפיזי ואף יכולה לחתור תחת המדיום הדיגיטלי שהפך כלי הן למחאה הן למשטור. הפסטיבל השנה עוסק גם הוא במהפכות, מחאות ופריעות-סדר".

בין האמנים המשתתפים בפסטיבל: רותי סלע ומעיין אמיר, חנה אנושייק מנהיימר, מתן דסקל ודניאל גרוסמן, מרינה אברמוביץ, נמרוד גרשוני, רותם וולק, ארקדי זיידס, דור זליכה לוי, סתיו פרגוס, רות פתיר ואנה ויילד, יוסי למפל וצחי זקי אבינועם, עוז מלול, יונתן עומר מזרחי.


יוסי למפל (צילום: eddie botestien)

יוסי למפל (צילום: eddie botestien)


בין מופעי המוזיקה בפסטיבל: אהד פישוף, ליונל מרקטי (צרפת), מרטינה קלאוסן (אוסטריה), להקת "מדאם סוזצקה" (עם עובד אפרת), ההרכב "רדיו בגדד", מרתה צפרולי (ברלין/איטליה), מיול דרייבר, קבוצת "סדק" הירושלמית, הזמרת RON, כרמל ריבוח, מקהלת בית הספר מוסררה ופרויקטים שונים שנוצרו במסגרת המחלקה למוזיקה חדשה בבית הספר ועל ידי הסטודנטים שלומדים בה.

פירוט התערוכות והתוכניות המיוחדות בפסטיבל – לפירוט המופעים המלא לחצו לאתר הפסטיבל

הקרנת וידאו ארט של מרינה אברמוביץ ״The Onion״ – אם המיצגים המוקדמים של אברמוביץ עוסקים בגבולות המנטליים והפיזיים של כאב, "הבצל" חוזרת לעיסוק של מרינה בחוסר ההפרדה בין גוף לנפש דרך ערעור גבולות הסיבולת הפיזית. הווידאו הוא גם חלק מ"גלריית דיוקנאות וידאו" –מיצב ווידאו בן 16 ערוצים (אברמוביץ' 1975–2022).

פסטיבל הפנזינים – יוסי למפל וצחי זקי אבינועם – אמונת השלטון בטכנולוגיה יצרה אזור אוטונומי זמני, איי של חופש שמחוץ לאימפריות, שטח הפקר בו ניתן לפעול באין מפריע, אזורים חסרי טכנולוגיה או בעלי טכנולוגיה מיושנת. המרחב הדיגיטלי מהווה תצוגת תכלית מרהיבה של חברת בקרה ופיקוח. נדמה שהרשת שפורס העולם הדיגיטלי על המציאות האנושית צפופה ובלתי עבירה אולם הדרך למחות מבלי לעבור מתחת לפנס של השלטונות היא דרך ללא עקבות דיגיטליים. הסדנה שתוקם במתחם הפסטיבל תאפשר יצירה אינטראקטיבית של תוצרי דפוס מחרחרי מחאה.


DanielGrossmanAndMatanDaskal_Voi_no2 - Matan (צילום: נדב יהלומיDaskal)

DanielGrossmanAndMatanDaskal_Voi_no2 – Matan (צילום: נדב יהלומיDaskal)


חנה אנושיק מנהיימר – פרפורמנס ומיצב וידאו – מופע המשלב הקרנות משחקי מחשב וסביבות וירטואליות. העבודה מבוססת מחקר מעשי על תנועה, תקשורת בלתי מילולית, שפת גוף של אווטרים וייצוגים שונים של ישויות אנושיות בסביבות מדומות. בזמן שהטכנולוגיה נמצאת במרוץ לחקות את האנושי באופן משכנע ביותר, קבוצה של פרפורמרים עושה את הפעולה ההפוכה – מחקה את הטכנולוגיה בחיים האמיתיים ודרך פעולת החיקוי חושפת כשלים וניואנסים באופן שבו אנחנו חווים את המציאות ומבחינים בינה לבין מציאות כוזבת. קונספט, הפקה ובימוי: חנה אנושיק מנהיימר, ליווי פרפורמנס: כינרת חיה מקס.

רותם וולק – To Be Produced – העבודה מזמינה את המאזינים.ות להתבונן בשכונת מוסררה של היום, לנסות לדמיין את מוסררה של אז ולקבל הצצה לסיפור אישי וייחודי דרכו נרקם גם סיפור פוליטי-חברתי רחב יותר על המקום הקטן אך היוצא דופן הזה הממוקם בנקודת המפגש היפהפייה אך הסוערת, הבוערת והמדממת, שבין מזרח ומערב ירושלים.

 

 

מוסררסוניקס התוכנית האלקטרו אקוסטית – התוכנית הפעם כוללת שני אלמנטים חדשים, מעבר לתוכנית המופעים באולם "הפנתר": אפטר-פרטי של מוזיקה חדשה באוריינטציה "מסיבתית\רקידה" בשיתוף "המזקקה" בסיומו של היום הראשון של הפסטיבל, וכן שילוב של עבודות של סטודנטים שנבחרו בתהליך של "קול קורא" ושולבו באופנים שונים בתוכנית הפסטיבל כולו.

אוהד פישוף – שירים חדשים – פישוף יעלה עם מופע סולו מוזיקלי, ״שירים חדשים״. זה מופע מינימליסטי המבוסס על מחזור שירים שנכתב כולו בזמן קצר ומרוכז, בשיאה של המגיפה, בתקופה של שינויים גדולים.


MZ02 (צילום: Marcellina Welmer)

MZ02 (צילום: Marcellina Welmer)


מרטינה קלאוסן (אוסטריה) – קולות, הקלטות שונות ואובייקטים צליליים נשזרים יחדיו ואורגים "שטיח סאונד", שמשמש בסיס למסע אלקטרואקוסטי. השילוב בין המרקמים הללו יוצר מעיין משחה, או "עיסה בוצית של קולות", שמתוכה הם בוקעים שוב ושוב כרסיסים מקוטעים, ומזמנים הקשרים ואסוציאציות מסוגים מגוונים ובלתי צפויים.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר