מוזיאון ידידי ישראל (צילום: דויד סעד)
מוזיאון ידידי ישראל (צילום: דויד סעד)

יום הבחירות בירושלים: מספר המלצות לבילוי משפחתי

מופעים, סיורים, תערוכות ואטרקציות נוספות. בחירות 2022 - סקירת האירועים המסקרנים שיתקיימו מחר, שלישי, ברחבי ירושלים

פורסם בתאריך: 1.11.22 08:34

היום, שלישי, 1.11.2022, יום הבחירות לכנסת (בפעם החמישית בשלוש וחצי שנים). אז אחרי שממלאים את החובה האזרחית ומשלשלים את הפתק הנכון עבורכם לאחת מ-700 הקלפיות שפזורות ברחבי ירושלים – הנה מספר המלצות לבילוי עם הילדים/משפחה – בכל זאת, יום שבתון.

על הפרק – תערוכות לכל המשפחה, פעילויות טבע, הצגות, סיורים מודרכים, מופעים, אטרקטיות מיוחדות ועוד. הנה מה שיש לעשות ביום הבחירות ברחבי ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בוחרים בקרון

תיאטרון הקרון בגן הפעמון מציע מגוון הצגות ופעילויות תרבות לילדים, ששמות דגש על תרבות איכותית לילד ועל בינתחומיות של  האמנויות השונות. הקרון הוא בובות רפרטוארי אמנותי לילדים המעודד חופש יצירה, חדשנות ומצוינות של אמנים מקצועיים. התיאטרון ייחודי בנוף תיאטרוני הילדים בארץ ומוביל בתחומו. ביום הבחירות – יום שבתון – מציע התיאטרון מספר הצגות לגיל הרך.

ים קטן – יצירתן של מעין רזניק וליאת שבתאי
שתי ילדות משחקות במים. ממציאות סיפורים והרפתקאות. בים הקטן שהן בוראות הכול יכול לקרות. דגיגון כסוף ודגיגה אדומה יוצאים למסע. האם ימצאו את האוצר? האם יהיו לחברים? הרפתקה מסעירה, קסומה ומצחיקה בים פלאי ומלא רגש.  2 שחקניות, 5 אקווריומים, 62 דגים, ים של מים ואוצר אחד עם 100 הפתעות קטנות. לגילאי 8-3.
איפה? תיאטרון הקרון.
מתי? 11:00.
עלות? 40 שקלים.

טיול מעבר לאופק – משחק תיאטרוני עם מציאות רבודה (AR)
מה אפשר לקנות בצרכנייה של דן הזבן? לאן נעלמו משקפיה של אימא דובה? איפה מסתתר אוצר בחוף הים? והאם נזכה לראות פרפר בשמורת כתמית הדרדר? "טיול מעבר לאופק" הוא חווית משחק תיאטרוני, המשלבת טכנולוגיית מציאות רבודה (AR) וארבעה סיפורים מונפשים, בהשראת כתביהם של אוריאל ובינה אופק. לגילאי 11-6.
איפה? תיאטרון הקרון.
מתי? 12:30-10:30 בסבבים של רבע שעה.
עלות? 20 שקלים. מלווה מבוגר ללא תשלום.

סיור רפאים – הולכים על ארבע
סיור תיאטרלי בעקבות כלבים במושבה הגרמנית. נכיר את הכלב ג'ימי, בעל התהילה, שהיה הכלב הראשון שזכה להנצחת שמו בשם של רחוב. גליה לוי גרד – מספרת- סיפורים ומציגה הצגות בתיאטרון הקרון, מופיעה בקרון ומחוצה לו בפסטיבלים רבים ברחבי העולם. בוגרת לימודים במחלקה לאמנות בצלאל, ירושלים ובביה"ס לתיאטרון חזותי, בירושלים התמחות בתיאטרון בובות. נטליה רוזנטל היא אמנית יוצרת בתחום תאטרון בובות. בוגרת בית הספר לתאטרון חזותי בירושלים. מעצבת ומפעילה ומתפעלת מהיכולת להפיח רוח חיים בכל בובה וחפץ. לגילאי 9-4.
איפה? תיאטרון הקרון.
מתי? 12:00.
עלות? 35 שקלים (לגילאי 9-4).

בוחרים בטבע

הגן הבוטני בגבעת רם מזמין את הקהל הרחב לפעילות עצמאית בשטח הגן בעקבות מפלגת הטבע. סיור עצמאי בגן, גם בעזרת רכבת הפרחים, עם ערכת חוקר לכל משפחה, ברקוד לסריקה ומפת ניווט. בעזרת שאלות מנחות וחידות יטיילו ההורים והילדים ברחבי הגן. יקפצו לאפריקה הדרומית, לסוואנה, לאירופה ועוד ויצטרכו לאתר את חברי מפלגת הטבע (הצמחים השונים) וילמדו על תרומתם לסביבה.

בנוסף, ניתן להצטרף לביקור בחממה הטרופית, פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול. בחממה מוצגת תערוכת צילום חדשה 'טרריום' עבודות של 15 אמנים בשיתוף גלריית אינדי העוסקת באור כמשאב הכרחי לקיומו של הטבע והדימוי המצולם.
איפה? הגן הבוטני בגבעת רם.
מתי? 9:00-18:00 הסיורים בגן בשעות 10:00, 11:00, 12:00, 13:00; רכבת הפרחים תפעל משעה 10:00-15:00.
עלות? 40 שקלים מגיל 5. ילד ירושלמי חינם עם הצגת ת.ז.

13 אמנים ישראלים ובינלאומיים מציגים עבודות במציאות רבודה Aaugmented Reality בתערוכה הבינלאומית הראשונה מסוגה בישראל ובעולם, פרי יוזמה של הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם וקרן אאוטסט לאמנות עכשווית. התערוכה הייחודית והמסקרנת מוצגת בו זמנית ב-9 גנים בוטנים ובמוזיאון לאמנות עכשוויות בקנדה, ב-8 מדינות ברחבי העולם. העבודות בתערוכה המבוססות על טכנולוגיית AR המאפשרת יצירת עבודות גדולות-ממדים המתקשרות עם הנוף סביבן, ללא המגבלות החלות על עבודות אמנות פיזיות. רוב העבודות שנוצרו לתערוכה עוסקות בנושאים הקשורים לטבע, סביבה, קיימות, והמפגש בין העולם הפיזי והדיגיטלי. הצפייה בעבודות תוך כדי שיטוט במרחבי הגן הבוטני ניתנת באמצעות אפליקציה ייעודית SEEING THE INVISIBLE הניתנת להורדה באפסטור לאייפון ובגוגל פליי לאנדרואיד. כדאי להוריד את האפליקציה לפני ההגעה לגן.
איפה? הגן הבוטני.
מתי? 17:00-9:00.
עלות? כלול בכרטיס הכניסה לגן (40 שקלים מגיל 5 ומעלה.

בוחרים בפארק השעשועים

Magic Kass, פארק השעשועים המקורה הממוקם במישור אדומים, מזמין את הבוחרים לבוא וליהנות ביום הבחירות ממתקני הפארק והאטרקציות האקסטרימיות שבמקום. בין כל המתקנים והאטרקציות  שב- Magic Kass, מציע המקום גם מתחם גיימינג הכולל משחקי ארקייד ומשחקי וידאו שכולם אוהבים. מגוון משחקי וידאו מתקדמים ומכונות משחקים ארקייד לכל הגילאים, הכוללות משחקי מיומנויות שונים, משחקי וידאו ומכונות פינבול.

איפה? מישור אדומים

מתי? 20:00-11:00

עלות? 100 לכרטיס לרוכשים בקופות ובאפקליקציה. לכבוד יום הבחירות המבקרים בפארק אשר מימשו את זכותם והצביעו בקלפיות, ייהנו מהטבה מיוחדת – חבילת ארקייד בשווי 30 ¤.  לכל בני המשפחה – הורים- שהצביעו בקלפי.

 

בוחרים היסטוריה

ביום הבחירות מרכז מורשת מנחם בגין פותח את שעריו לקהל הרחב, ללא עלות. מוזמנים לחוויה אורקולית המציגה את מסע חייו המרתק של מנחם בגין, מפקד האצ"ל, ראש הממשלה ה-6 של מדינת ישראל, חתן פרס נובל לשלום, מנהיג שהקדיש את כל חייו לתקומת המדינה. הסיורים מתאימים לבני ובנות 8 ומעלה.
איפה? מרכז מורשת בגין.
מתי? 17:30-9:00.
עלות? ללא תשלום בהרשמה מראש.

מעלית הזמן מציעה כרטיס משולב לאטרקציה + כרטיס טעימות או סיור קולינרי במסע רב חושי. המסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים הינו מיצג חוויתי העושה סדר בהיסטוריה הארוכה והמורכבת של העיר. המיצג הדו מימדי, לוקח את הצופה 3,000 שנה אחורה, למסע מרתק בזמן אל מעמקי האדמה של העיר ירושלים, החל מימי בית ראשון דרך בית שני, כובשי העיר, שחרור הכותל במלחמת ששת הימים ועד לימים אלו. כ- 30 דקות. עברית, אנגלית ועוד.


תערוכה חדשה של יורם זמוש 'ירושלים אהבתי (צילום: באדיבות יורם זמוש - מוזיאון ידידי ישראל)

תערוכה חדשה של יורם זמוש 'ירושלים אהבתי' (צילום: באדיבות יורם זמוש – מוזיאון ידידי ישראל)


מסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם בתלת מימדהחושף את סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום, גוף האדם. כיצד אנו נושמים? איך אנו מעכלים? איך אנו נראים מבפנים? במיצג הדמיות תלת מימדיות מרהיבות ומדויקות בעזרת 'אינפו' קפסולה – רובוטית עתידנית המנחה את המסע ומספקת נקודת מבט ייחודית משלה על הנעשה בגופנו. 25 דקות. אין אפשרות לכסאות נייחים.

אופציה נוספת לבילוי היא רכישת כרטיס משולב למעלית הזמן עם כרטיס הטעימות של יאללה בסטה לסיור קולינרי עצמאי בשוק מחנה יהודה או סיור בעיר העתיקה המשלב הסברים וסיפורים של השוק, האנשים והדמויות שלא כדאי לפספס, שוברי טעימות מיוחדים בדוכנים ובחנויות הנבחרות. כמו כן כולל הכרטיס גם סיור קולי מרתק שייקח את המשתתפים למסע בעקבות הסיפורים והדמויות שאסור לפספס בשוק מחנה יהודה בלבד (נדרש טלפון עם גלישה סלולרית).

איפה: קניון ממילא המקורה.
מתי? 17:00-10:00 (חובה לתאם מראש את מועד וסוג המיצג).
עלות? 54-46 שקלים. הנחות לכרטיס ירושלמי ולסטודנטי; מעלית הזמן+סיור בשוק 119 שקלים; מעלית הזמן+סיור בעיר העתיקה 115 שקלים.

בוחרים תרבות

לרגל הבחירות לכנסת ה-25 מזמין אתכם מוזיאון ידידי ישראל בירושלים לביקור חווייתי בין חלליו במחיר כניסה מיוחד של 25 שקלים בלבד. המוזיאון הוא מרכז חוויתי בנושא ציונות ומספר את סיפורי הגבורה והחסד של הלא יהודים אשר פעלו בכל דרך שרק יכלו, להשבת העם היהודי לארצו המיועדת בציון. במוזיאון סיור בין 7 מיצגי מולטימדיה או-קוליים מתקדמים בטכנולוגיות ואפקטים ייחודיים המפגישים את המבקרים עם דמויות וגיבורים מההיסטוריה של עם ישראל.

בנוסף, נפתחה לאחרונה במוזיאון תערוכת ציורים ייחודית "ירושלים אהבתי" פרי יצירתו של האמן יורם זמוש. בתערוכה 16 ציורים המספרים את סיפורה של ירושלים. יורם זמוש ששירת כמ"פ צנחנים בגדוד שפרץ ראשון אל הכותל מערבי במלחמת ששת הימים מרבה לצייר את העיר שהוא כה אוהב, את אתריה הייחודיים ונופיה המרהיבים.

איפה: יוסף ריבלין 20, נחלת שבעה.
מתי? 18:00-10:00 (יש לתאם הגעה מראש).
עלות: 25-22 שקלים.

בגלריה קיר 1 בבית הקפה תמול שלשום תפתח בסוף אוקטובר תערוכה חדשה המציגה סדרת הדפסים מונוכרומטיים, ניירות בעלי טקסטורה מיוחדת שנעשו בעבודת ידנית (מחולצות T, בדים ישנים והדפסים גרוסים) וטקסטים, פרי שיתוף פעולה של שני אמנים צעירים ומבטיחים עידן סיטבון וירדן פייקין. אוצרת רינה פלד. התערוכה האניגמטית והמאתגרת מבחינה חזותית וטקסטואלית כאחד, דורשת מהצופה התבוננות ממושכת והתמסרות מלאה.  עידן סיטבון, חי ועובד בירושלים ובתל אביב. בשנים האחרונות עוסק בהדפס, מדיום שהחל לחקור לראשונה בלימודיו בבצלאל ובהמשך גם בתפקידים מקצועיים כמנהל סדנת ההדפס של בצלאל וכמורה בבית האמנים בתל אביב. ירדן פייקין, אמנית רב-תחומית הנעזרת בקווים על כל סוגיהם: רישום, תפר בבד, קו גבול מרחבי או אותיות, תוך בחינת המרחב החיצוני, הפנימי והיחסים ביניהם. בתערוכה משולבים טקסטים של פייקין המודפסים על ניירות העשויים ביד מהווים אובייקטים שווי ערך לדימויים של עידן סיטבון.  בגלריה מוצגות תערוכות מתחלפות, עבודות של אמנים וותיקים וצעירים, המקיימות דיאלוג עם טקסטים של שירה וספרות.

איפה? תמול שלשום, מדרחוב נחלת שבעה.
מתי? 22:30-9:00.
עלות? כניסה חינם.


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר