פסטיבל גגות, פסטיבל 'גג עדן' הראשון (למעלה משמאל עם כיוון השעון), הגג של מוסללה, מצילות המזון על גג מוסללה (צילומים: שניר קציר, גיטאי סילבר, אריה דויטש)
פסטיבל 'גג עדן' הראשון (למעלה משמאל עם כיוון השעון), הגג של מוסללה, מצילות המזון על גג מוסללה (צילומים: שניר קציר, גיטאי סילבר, אריה דויטש)

פסטיבל "גג עדן" חוזר: שמים את הגגות במרכז

במטרה להגביר את המודעות לשימושים האפשריים בגגות פרטיים וציבוריים - בעוד כשבועיים יתקיימו על גגות מרכזיים בירושלים תערוכות, הופעות חיות, סדנאות, כנס "חלוצי הגגות", הקרנת סרטים ועוד. הפרטים המלאים בפנים

פורסם בתאריך: 28.8.23 10:38

בימים שלישי עד חמישי, 12.9-14.9, גגות מרכזים בירושלים ייקחו חלק בפסטיבל "גג-עדן" השלישי, במטרה להגביר את המודעות לשימושים האפשריים בגגות פרטיים וציבוריים ולעודד בהם פעילות תרבותית וקהילתית. במשך שלושה ימים ולילות יתקיימו, מגוון חוויות שונות וייחודיות המתרחשות או קשורות לגגות.

הפסטיבל חוגג השנה את הצטרפותם של גגות חדשים ומלהיבים של בתי הספר לאמנות – בצלאל, סם שפיגל וביה״ס החזותי. על כל אחד מהם יתקיים אירוע ברוח המקום ובהובלת יוצרים בוגרי האקדמיות.

בפסטיבל תושק תערוכת צילום חדשה של הצלמת עדי סגל המתעדת את "נשות הדבש" המגדלות דבורים על גגות מזרח העיר, בנוסף לחנות פופ-אפ שתוקם לממכר תוצרי הדבורים והדבש. הרצאה של דר. ניר ברק על האמן והאדריכל היהודי-וינאי ומחלוצי הגגות הירוקים-פרידנסרייך הונדרטוואסר, סדנאות אדריכלות ו-AI בקמפוס בצלאל החדש, יחד עם אדריכלים ממשרד MVRDV-NEXT, מפגש עם בן פלנר, מייסד של חוות הגג החקלאית הגדולה בארה״ב – The Brooklyn Grange. טקס אומנותי-אלטרנטיבי לקבלת השנה החדשה והופעות חיות של יעל דקלבאום וסנדמן פרוג'ט, תמר רדה, אבטה בריהון ופרויקט "אדיס קן" ועוד על הגג הירוק של מרכז כלל.


הגג של 'מוסללה' בבניין כלל (צילום: גיתאי סילבר)

הגג של 'מוסללה' בבניין כלל (צילום: גיתאי סילבר)


במקביל לפסטיבל, יתקיים גם השנה כנס "חלוצי הגגות", במעמד ראש העיר משה לאון ובהשתתפות מומחים בינלאומיים, המתמקד בחזית העשייה המקצועית ויעסוק בגגות כמרחבי ריפוי, במדיניות גגות עירונית ובגגות סולאריים כההזדמנות החברתית.

 

 

יש לציין כי הפסטיבל הינו יוזמה של עמותת מוסללה הירושלמית והוא מתקיים בתמיכת עיריית ירושלים, קרן ירושלים ומשרד התרבות.

מתן ישראלי, מייסד, שותף ומנהל עמותת מוסללה, מסביר כי "זה לא פסטיבל על גגות – זה פסטיבל על האפשרות להמציא את הערים מחדש. זה פסטיבל שקורא לנו להפסיק להילחם על הקרקע – ולברוא יש מאין אדמה חדשה. להוסיף את המרחב שכל כך חסר לנו – לחלום מציאות של שפע עבור כולנו. ובעיקר אנחנו חוגגים את העובדה שאנחנו כבר לא לבד, משוגעים על הגג  – אלא חלק מתנועה גדולה, אופטימית וצומחת של אנשים מכל מגזר, דת מין ומגדר, שיחד מייצרים את המרחבים שחסרים לנו, את מרחבי הריפוי שהעיר זקוקה להם. שאנחנו זקוקים להם".


גגות, פסטיבל גגות, פסטיבל גג עדן (צילום: שניר קציר)

פסטיבל 'גג עדן' הראשון (צילום: שניר קציר)


עוד הוסיף ישראלי כי "אנחנו חוגגים את המהלך האמיץ של עיריית ירושלים שיחד איתנו הוציאה לפועל את ״התוכנית למימוש פוטנציאל הגגות העירוני״ שבמסגרתה מיליון מטר של מדבר גגות עומדים להפוך למרחבים מועילים וירוקים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר