מתוך ההצגה 'על אם הדרך' (צילום: יעל אילן)
מתוך ההצגה 'על אם הדרך' (צילום: יעל אילן)

"גשר לעולם טוב יותר" – שיתוף הפעולה הייחודי בין שלוה לתיאטרון החאן

בעיצומו של חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות, בשבוע שעבר נערכה הצגת הבכורה של ההפקה המקורית "על אם הדרך" - פרי שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין התיאטרון הירושלמי לארגון שלוה בתמיכת הקרן לירושלים. "מסר גדול של קבלה וחיבוק השונה"

פורסם בתאריך: 11.1.24 12:52

במסגרת חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבליות וכתוצאה משיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו – התקיימה בשבוע שעבר ההצגה "על אם הדרך – אגדה שעוד לא סופרה". מדובר על הפקה מקורית, שנכתבה ומבוימת על ידי יצחק לאור, בהשתתפות שחקני להקת תיאטרון החאן אריה צ'רנר וכרמית מסילתי ביחד עם שחקנים בעלי מוגבלויות מארגון שלוה.

הפרויקט המשותף והמיוחד התקיים הודות לתמיכת הקרן לירושלים ועיזבון הגב' דליה רם ז"ל. ההפקה נוצרה במטרה לעודד יצירה תיאטרונית מקורית, להעצים ולשלב את אנשי התיאטרון הקהילתי והמקצועי, לקדם את ערך קבלת השונה ולחזק את הלכידות החברתית.


מתוך ההצגה 'על אם הדרך' (צילום: יעל אילן)

מתוך ההצגה 'על אם הדרך' (צילום: יעל אילן)


 

 

מנכ"ל החאן יורם ברוורמן: "לגופי התרבות בישראל יש אחריות שמעבר ליצירה האומנותית. אחריות לעשות את החברה שלנו לטובה יותר. תיאטרון החאן אינו רק תיאטרון הוא גם ארגון תרבות שמנסה בכל דרך לקרב בין לבבות ולחבר יותר ויותר בין השונים. משימה שבימים אלו משמעותית ורלוונטית הרבה יותר. ההצגה יחד עם ארגון שלוה נועדה להעביר מסר גדול של קבלה וחיבוק השונה מאיתנו וגשר לעולם טוב יותר".

מנכ"ל שלוה עו"ד יוחנן סמואלס: "הפקה כזו היא הגשמת חלום השילוב מבחינתנו. חודשים ארוכים בהם השחקנים בהנהגתו של יצחק לאור כתבו את המחזה ולאחר מכן קיימו חזרות ועד למוצר המוגמר בו הם משחקים ומציגים על במה אחת יחד עם שחקנים מהבכירים בישראל אל מול קהל שרכש כרטיס על מנת לצרוך תרבות ולראות אותם בקידמת הבמה, זה השילוב האמיתי. אנו אסירי תודה לתיאטרון החאן על העשייה המשותפת, על הפיכת החזון למעשה ועל המקצועיות הבלתי מתפשרת. תודה מיוחדת ליורם ברוורמן וליובל קורן על הרמת הכפפה והדחיפה קדימה ובתקווה לעוד פרויקטים משותפים רבים בעתיד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר