פסטיבל האנימציה בסינמטק (צילום: דניאל פרסאי)
פסטיבל האנימציה בסינמטק (צילום: דניאל פרסאי)

השבוע בסינמטק: פסטיבל האנימציה הבינלאומי "AniNation"

בכורות לסרטי אנימציה מקומיים, סדנאות מציאות מדומה ומפגשי יוצרים עם משקיעים. כל אלו ממתינים לכם בפסטיבל הבינלאומי ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים

פורסם בתאריך: 28.10.17 10:51

מרתון משחקי מחשב מייד אין ישראל, הקרנות בכורה של סרטי אנימציה שנוצרו בעיר וסדנאות מציאות מדומה. מכל אלו ועוד תוכלו ליהנות במסגרת פסטיבל האנימציה הבינלאומי "AniNation", שיחל ביום רביעי הקרוב (1.11) במרחבים של הסינמטק.



במסגרת הפסטיבל, יוזמת המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, יוקרנו בבכורה באולומות הסינמטק אוספי פסטיבלי אנימציה מהעולם, סרטים זוכי פרסים ויתקיימו סדנאות אמן של אנימטורים מקומיים מובילים.

ביום שבת (4.11) יוקרנו ברצף ארבעה סרטים לילדים, יתקיימו סדנאות מציאות מדומה ותיערך הקרנה ראשונה של סרט האנימציה "BEING SOLOMON", שנוצר בישראל.

פסטיבל האנימציה בסינמטק (צילום: דניאל פרסאי)

פסטיבל האנימציה בסינמטק (צילום: דניאל פרסאי)

זאת ועוד, במסגרת הפסטיבל תתקיים לראשונה בארץ תערוכת ART לסרט אנימציה ישראלי. התערוכה תכלול סקיצות, פיתוח ודפי עבודה מקצועיים המתארים את תהליך עשיית הסרט הישראלי "BEING SOLOMON".

הפסטיבל יכלול גם את "JERUSALEM 360 POINTS OF VIEW" – תחרות סרטונים המתארים את חוויית החיים בירושלים בטכנולוגיות מתקדמות. בערב הפתיחה של הפסטיבל יוקרנו כל התוצרים ויוכרז הזוכה.

זאת ועוד, במסגרת הפסטיבל יתקיים, לראשונה בעיר ובישראל, שוק 'אנימרקט' לסרטי אנימציה, שבו ייפגשו יוצרים ישראלים עם משקיעים מחו"ל וינסו למכור את עבודותיהם.

'אנימרקט' נועד ליצירת מפגש בין יוצרי אנימציה ישראלים למשקיעים, מפיצים ומפיקים מחו"ל, ובמהלכו יגיעו לארץ משקיעים זרים ממדינות אירופה וצפון אמריקה, כדי ליצור שיתופי פעולה והשקעות בינלאומיות לקידום סרטי אנימציה ישראליים.

 

הפאנלים והמפגשים במסגרת ה'אנימרקט' יחלו יממה לפני הפסטיבל עצמו, ביום שלישי הקרוב (31.10), אז יתקיים החל מהשעה 9:00 ועד לשעה 16:30 פאנל על פיצ'ינג, שבו יוצגו 9 פרויקטים נחברים של סרטי אנימציה בפני נציגי מכון הקולנוע הקנדי, קרן קולנוע אזרחית צרפתית וכן מפיצים ומפיקים מובילים מאירופה וקנדה.

פסטיבל האנימציה בסינמטק (צילום: דניאל פרסאי)

פסטיבל האנימציה בסינמטק (צילום: דניאל פרסאי)

ביום רביעי (16:30), יתקיים פאנל קצר ולעניין – הסרט הקצר מהפקה ועד הפצה. הפאנל יתקיים בהשתתפות אנמיק דגריס, ולוס גרוז'אן ותנחה את הפאנל האנימטורית וחברת הנהלת איגוד האנימטורים ענת קוסטי.

ביום חמישי (2.11) יתקיים מפגש 'אבירי השולחן העגול': מפגשים קבוצתיים עם אורחי 'אנימרקט' מחו"ל (ברישום מראש). זהו פורמט מקובל בעולם שמאפשר היכרות נעימה ואינטימית עם המשקיעים.

השנה יצר הפסטיבל שיתוף פעולה עם המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל ובמסגרתו יצרו התלמידים מעברונים קצרים לכבוד שנת הפסטיבל השנייה. בנוסף לכך תתקיים גם הקרנת סרטים מיוחדת של בוגרים ידוענים. עוד בין האירועים המיוחדים במסגרת הפסטיבל יהיה "לאכול עם מרקו", מפגש העוסק באוכל בסרטי אנימציה והוא יכלול הרצאה, מפגש עם שפית וטעימת מנה מאחד הסרטים.

"הפסטיבל משקף את מקומה המשמעותי של ירושלים בתחום האנימציה בארץ", נמסר מהמיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, "ארבעה סרטי אנימציה ישראליים מופקים בה בימים אלה וכן שש סדרות בינלאומיות – בהן הפקות של דיסני וברבי. כל אלה מעסיקים למעלה מ־200 אנימטורים. בשלוש השנים האחרונות הושקעו בהפקות אנימציה יותר מעשרה מיליון שקלים, שתורגמו לעבודות בעיר בהיקף 30 מיליון שקלים. התעשייה המקומית, הנתמכת על ידי משרד ירושלים ומורשת והעירייה, צפויה לפתוח בקרוב כ־500 משרות בתחום בעיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר