מופעים קודמים של תזמורת הרחוב הירושלמית (צילומים: ילנה קווטני, אריק פוטרמן)
מופעים קודמים של תזמורת הרחוב הירושלמית (צילומים: ילנה קווטני, אריק פוטרמן)

אזור התעשייה תלפיות: 35 נגני מוזיקה קלאסית במוסך

'תזמורת הרחוב הירושלמית', שנוהגת להופיע במקומות לא שגרתיים, תופיע במוסך סובארו באזור התעשייה ביום חמישי

פורסם בתאריך: 27.12.17 13:37

מתי בפעם האחרונה שמעתם קונצרט חי? 'תזמורת הרחוב הירושלמית' מקיימת אחת לכמה ימים מופע במקומות לא שגרתיים ברחבי העיר, תחת כיפת השמיים, במטרה להנגיש את המוזיקה הקלאסית לציבור הרחב – וביום חמישי הקרוב, 28.12, היא תעשה זאת באחד המקומות הכי לא שגרתיים שיכולים להיות: מוסך שמעון ברזילי (סובארו) שבאזור התעשייה תלפיות. לא פחות מ-35 נגנים ישתתפו בקונצרט המיוחד הזה, שייערך בשיטת הבנקיימא – מודל כלכלי חדשני המאפשר לאמנים לגייס כספים, תוך התחשבות בתנאים הייחודיים הדרושים ליצירתיות.



'תזמורת הרחוב הירושלמית' היא פרי רעיון של עידו שפיטלניק, ירושלמי בן 30 שניגן בפסנתר כילד, הפסיק – וחזר למוזיקה רק לאחר שנים רבות. הרעיון שלו, שהתממש לפני כארבע שנים, תפס אט-אט, ויותר ויותר אנשים נחשפו אליו.

מופע קודם של תזמורת הרחוב הירושלמית (צילום: ילנה קווטני)

מופע קודם של תזמורת הרחוב הירושלמית (צילום: ילנה קווטני)

עם השנים שיתפה התזמורת פעולה בהופעות שונות עם אומנים כמו ארקדי דוכין, ירון לונדון, מיכאל גריילסאמר, הדס בלאס ודן סלומון. הלהקה אף השתתפה בפסטיבלים שונים שהתקיימו בארץ, כולל פסטיבל ישראל ופסטיבל הקולנוע בירושלים.

 

 

"מההתחלה היה ברור שהעניין של חללים אלטרנטיביים הוא הקטע שלנו", מספר שפיטלניק. "בגלל שהתחלתי בקריירה המוזיקלית שלי בגיל מאוחר, הרגשתי אאוטסיידר בעולם הקלאסי ובאולם הקונצרטים, ומשם הגיע הרצון לייצר פורמט שונה בחללים אלטרנטיביים. רציתי משהו שיהיה דומה יותר להופעות רוק. לא הבנתי למה מוזיקה קלאסית צריכה להיות שונה מהופעות אחרות".

מופע קודם של תזמורת הרחוב הירושלמית (צילום: אריק פוטרמן)

מופע קודם של תזמורת הרחוב הירושלמית (צילום: אריק פוטרמן)

התזמורת הענקית 'תשתלט', כאמור, על מוסך סובארו של שמעון ברזילי, שהוא, אגב, סקסופוניסט חובב. בתוכנית האמנותית – תמהיל יצירות שימחיש לקהל את הקונטרסט שמייצרים העולמות המנוגדים. בין היתר ינוגנו 'נישואי פיגרו' מאת מוצרט, הקונצ'רטו לכינור של מנדלסון, עם הכנרת הסולנית יני הוניגן, וסימפוניה מספר 4 מאת בטהובן.

הכניסה לאירוע חופשית – בהרשמה מראש בדף הפייסבוק "תזמורת הרחוב הירושלמית Jerusalem Street Orchestra".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר