הזאפה, אלעד גבאי (צילומים: יח"צ, מיכאל רוזנבאום)
הזאפה, אלעד גבאי (צילומים: יח"צ, מיכאל רוזנבאום)

חמישי בזאפה: השקה לאלבום של אלעד גבאי

המופע, בהפקת בית הקונפדרציה, מתקיים לרגל צאת האלבום 'נגֵן בעוד' של נגן העוד והקאנון הירושלמי

פורסם בתאריך: 12.2.18 16:48

חוגגים אלבום בכורה לנגן העוּד והקאנון הירושלמי אלעד גבאי: ביום חמישי הקרוב, 15.2, ייערך במועדון הזאפה מופע השקה חגיגי לאלבום 'נגֵן בעוד', אלבום הבכורה של האמן, שמגיח לאור העולם ממש בימים אלו. את המופע יזמו אנשי בית הקונפדרציה, והם גם מפיקים את האירוע.

גבאי הוא מוזיקאי ירושלמי ומורה לפיוט ולמוזיקה מזרחית אמנותית, שגדל על מורשת אביו, החזן משה גבאי ז"ל, ולמד את אמנות הנגינה בעוּד ובקאנון מגדולי האמנים שעלו מארצות ערב, ובמיוחד מאמן הקאנון המיתולוגי אברהם סלמן ז"ל. גבאי גם היה מראשוני תלמידיו של המלחין פרץ אליהו, ולאחר מכן המשיך את התמחותו באיסטנבול, אצל נגן הקאנון הנודע גוקסל באקטגיר. גבאי הוא מורה בכיר במרכז למוזיקה מן המזרח מאז 2005. הוא ניגן עם אמנים ישראלים רבים ובהם ערן צור, שולי רנד, קובי אוז, יאיר דלאל, הרב דוד מנחם ופרץ ומארק אליהו.

אלעד גבאי (צילום: מיכאל רוזנבאום)

אלעד גבאי (צילום: מיכאל רוזנבאום)

האלבום 'נגֵן בעוד' מסכם 20 שנות יצירה המחברות בין מזרח ומערב, בין מוזיקה ערבית ורוק'נרול, בין פיוט יהודי וטקסטים ישראליים. גבאי החל להקליט את האלבום בנובמבר 2015, והוא מתאר את הבשלת האלבום כתהליך טבעי של "מלאכת אריגה עדינה של רב-תרבותיות המתמזגת לאמירה אמנותית מגובשת".

 

 

במופע בזאפה יארח גבאי רבים משותפיו המוזיקאים שניגנו באלבום הבכורה וליוו את יצירתו לאורך השנים. "זו זכות להעלות מופע עם נבחרת כזו של מוזיקאים, שכל אחד מהם הוא בעצמו מופע, אלבום, מורה ויוצר", אומר גבאי.
יצוין כי האירוע מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, העירייה ומפעל הפיס.

הזאפה (צילום: יח"צ)

הזאפה (צילום: יח"צ)

'נגֵן בעוד' ‑ מופע השקה. ה', 15.2, 20:30. זאפה. 60 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר