צ'רלס דרווין (צילום: באדיבות האקדמיה למדעים)
צ'רלס דרווין (צילום: באדיבות האקדמיה למדעים)

שני ברחבי העיר: יום דרווין הבינלאומי

היום המיוחד יצוין לראשונה בכמה מוקדים ברחבי העיר, בהם מתחם התחנה, אברהם הוסטל, המפעל ומתנ"ס מוסררה

פורסם בתאריך: 11.2.18 14:46

לראשונה: יום דרווין הבינלאומי מגיע לישראל – ויצוין גם ברחבי ירושלים. היום הבינלאומי מציין את יום הולדתו של צ'רלס דרווין, אבי תאוריית האבולוציה, שחל ב-12 בפברואר בשלל פעילויות ברחבי העולם, שמטרתן להוות מקור השראה לחשיבה על פי ערכים שונים: אומץ אינטלקטואלי, סקרנות מתמדת, ספקנות, מחשבה מדעית וחיפוש בלתי נלאה אחר האמת.

בירושלים יתקיימו האירועים במגוון מוקדים. כך למשל, בטרמינל במתחם התחנה תעביר ורד שפירא סדנה פעילה לילדים, וירצו ד"ר יונת אשחר וד"ר ארז גרטי; בקפה לנדוור במתחם התחנה ירצו ד"ר דרור בר ניר וד"ר יהוא מורן; באברהם הוסטל ירצה פרופ' רן נתן; בבית התרבות 'המפעל' ירצו ד"ר עינת שפרינצק, ד"ר אורלי לכיש זלאיט וד"ר אריאלה ברוך; במרכז הקהילתי מוסררה ירצו פרופ' אריאל צ'יפמן ופרופ' רות הירשברג.

 

 

האירועים הראשונים יתחילו בשעות 18:00 ו-19:00, וכל פעילות תימשך כשעה.
בנוסף, באקדמיה הלאומית למדעים ייערך כינוס בנושא 'אבולוציית מוח האדם – איך, מתי ומדוע?'. בכינוס יתקיימו ארבע הרצאות: יו"ר הכינוס, חבר האקדמיה פרופ' יואל רק, ידבר על 'הטמון במוחם של מאובנים'; פרופ' אראלה חוברס מהאוניברסיטה העברית תדבר על 'תכנון, למידה או חומרי גלם – כיצד יש להבין את כלי האבן מלפני 2.5 מיליון שנה?'; פרופ' לירן כרמל מהאוניברסיטה העברית ירצה על 'די-אן-איי מן המתים – מה הגנטיקה של אבותינו הקדומים מספרת על יכולתנו לדבר?'; וחברת האקדמיה פרופ' נעמה גורן-ענבר תרצה על 'מה ניתן ללמד על מוחם של ההומינידים יוצרי התרבות האשלית?'.

צ'רלס דרווין (צילום: באדיבות האקדמיה למדעים)

צ'רלס דרווין (צילום: באדיבות האקדמיה למדעים)

הכינוס ייערך גם הוא, כמובן, ב-12.2, בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים החל מהשעה 18:00.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר